Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@14:50:08 GMT

ابتکار جالب سخنگوی دولت در روز جهانی ناشنوایان

تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۹۵۵۸۸

ابتکار جالب سخنگوی دولت در روز جهانی ناشنوایان

نشست خبری امروز دوشنبه علی ربیعی سخنگوی دولت در روز جهانی ناشنوایان و به مناسبت هفته ناشنوایان با حضور مترجم زبان اشاره برگزار و از رسانه ملی پخش شد.

علی ربیعی در ابتدای این جلسه با گرامیداشت روز ناشنوایان گفت: امروز تعداد ناشنوایان کشور ۲۳۳ هزار و ۳۲۴ نفر است و یکصد هزار و ۷۳۵ نفر از این تعداد با سازمان بهزیستی همکاری می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی دولت افزود: تعداد واحدهای غربال‌گری جهت تشخیص به موقع ناشنوایی در کل کشور ۶۳۰ واحد و در ۳۲۰ شهر صورت پذیرفته است. بچه‌های ناشنوا کمتر شده اند و اگر هم با ناشنوایی بدنیا آمدند با ناشنوایی دوران خود را سپری خواهند کرد.

وی ادامه داد: برنامه پوشش غربالگری نوزادان از سال ۱۳۹۲ اجرا شد و شیب آرامی که در گذشته داشت با یک شیب بسیار بالا در ۱۳۹۷ به ۹۰ درصد پوشش خود رسید.

ربیعی افزود: تعداد نوزادان پوشش تحت غربالگری در سال ۱۳۹۷ یک میلیون و ۲۱۷ هزار نفر بوده است یعنی ۹۰ درصد موالید زنده.

ربیعی با بیان این که تعداد موالید زنده دچار مشکلات شنوایی ۳۵۰۰ نفر هستند گفت: کاشت حلزون با تکنولوژی‌های سطح بالا از اقداماتی بود که در دولت تدبیر و امید دنبال شد و هزینه این کاشت که حدود ۱۰ هزار دلار هست فقط با یک فرانشیز و برای خانواده های نیازمند هم با پوشش بهزیستی امروز صورت می گیرد. برنامه غربالگری ژنتیک هم در دستور کار است که طراحی آن از چند سال پیش آغاز شده است.   

هشتم مهر (۳۰ سپتامر) روز جهانی ناشنوایان است و هفته ناشنوایان از دوم تا هشتم مهر ماه با شعار «زبان اشاره حق همه ناشنوایان است» در کشور برگزار شد.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دولت تدبیر و امید روز جهانی ناشنوایان علي ربيعي دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۹۵۵۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر خوش سخنگوی دولت برای بازنشستگان تامین اجتماعی

سخنگوی دولت گفت: به پیشنهاد وزارت کار، افزایش حقوق بازنشستگان امروز در هیات دولت تصویب شد و حقوق حداقل‌بگیران ۳۵ درصد افزایش می‌یابد.   به گزارش مهر، «علی بهادری جهرمی» سخنگوی دولت در حاشیه جلسه امروز چهارشنبه (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) هیأت دولت با حضور در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: به پیشنهاد وزارت کار، افزایش حقوق بازنشستگان امروز در هیات دولت تصویب شد و حقوق حداقل‌بگیران ۳۵ درصد افزایش می‌یابد.   وی افزود: به عنوان مثال یک فرد بازنشسته دارای همسر که یک فرزند داشته باشد، بالای ۱۰ میلیون تومان دریافتی خواهد داشت و البته سایر سطوح هم افزایش ۲۲ درصد و یک مبلغ ثابت دارند. کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: ۴۰۰ داروی مورد نیاز بازنشستگان از شمول بیمه خارج شده‌اند دستمزد سال 1403 چقدر از تورم عقب می‌ماند؟ دبیرکل خانه کارگر: پرونده دستمزد امسال کارگران هنوز بسته نشده/ حق مسکن و بن کارگری می تواند افزایش یابد!

دیگر خبرها

  • جایزه سال آزادی مطبوعات یونسکو به همه روزنامه‌نگاران فلسطینی رسید
  • اعطای جایزه جهانی آزادی مطبوعات به خبرنگاران غزه
  • اعطای جایزه جهانی آزادی مطبوعات یونسکو به خبرنگاران غزه
  • حجم تجارت خارجی ایران در سال قبل ١۴٠ میلیارد دلار بود
  • ارتقای ۱۱۳۱ پله‌ای رتبه جهانی و ۶۰ پله‌ای رتبه ملی دانشگاه بیرجند
  • سخنگوی دولت: همانطور که در حوزه زیر ساخت، نظامی و سلامت از متوسط جهانی بیشتر رشد کرده ایم در سایر حوزه ها هم می توانیم (فیلم)
  • ارتقای ۱۱۳۱ پله‌ای رتبه جهانی دانشگاه بیرجند
  • خبر خوش سخنگوی دولت برای بازنشستگان تامین اجتماعی
  • پوشش ۵۱۶ هزار فرزند یتیم توسط حامیان
  • گفتگوی سخنگوی دولت با یک دانشجو درباره پیشرفت‌های ایران + فیلم