Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-04@05:23:17 GMT

ماجرای دانش آموزانی که معلم و مدرسه ندارند

تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۹۵۷۷۵

ماجرای دانش آموزانی که معلم و مدرسه ندارند

دانش آموزان روستای «زبیدیه» از توابع شادگان که تعداد آن ها ۵ نفر است، پس ازگذشت هفت روز از سال تحصیلی جدید در انتظار معلم و مدرسه هستند که البته نسبت به این موضوع آموزش‌وپرورش شادگان واکنش نشان داده است.

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری شبستان، حدود یک هفته است که از آغاز سال تحصیلی جدید می گذرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حالی که تمام دانش آموزان باید در کلاس های درس باشند، تصاویری در در شبکه های اجتماعی در حال بازنشر است که نشان می دهد، دانش آموزان دوره ابتدایی در روستای دور افتاده ای نه مدرسه دارند نه معلم.

 

دانش آموزان روستای «زبیدیه» از توابع شادگان که تعداد آن ها 5 نفر است، حالا در انتظار معلم هستند و مهر برای آن ها آغاز نشده است.

 

این دانش‌آموزان در اعتراض به تعطیلی مدرسه‌شان خطاب به رئیس اداره آموزش‌وپرورش شادگان نوشته هایی را در پلاکارد با مضمون «در کنار چاه نفت هستیم از همه چیز محرومیم، از مدرسه هم محروم می‌شویم» همراه دارند.

حالا، آموزش‌وپرورش شادگان در این رابطه هم اطلاعیه ای را داده است که  در زیر می خوانید:

«دانش‌آموزانی که تصویر آنها در حالی که پلاکارد در دست دارند در فضای مجازی منتشر شده است، دانش‌آموزان مدرسه ابتدایی «دانـش» در روستای زبیدیه شادگان هستند. لازم به ذکر است که این مدرسه که دارای 5 دانش‌آموز است، جزو مدارس در معرض خطر محسوب شده و حکم تخریب دریافت کرده است از این رو حضور دانش‌آموزان در این مدرسه تخریبی خطرآفرین است، با وجود هشدارهای آموزش و پرورش شهرستان شادگان و سازمان نوسازی مدارس استان خوزستان مبنی بر تخریبی بودن این مدرسه، خانواده این دانش‌آموزان اصرار به ادامه فرآیند آموزش فرزندانشان در این مدرسه دارند و رایزنی‌های آموزش و پرورش شهرستان شادگان با خانواده این دانش‌آموزان برای انتقال آنها به مدرسه جدیدالاحداث «شهید نامجو» در یک‌کیلومتری این روستا و اختصاص سرویس رایگان و تأمین لوازم التحریر و پوشاک دانش‌آموزان تاکنون بدون نتیجه مانده است.

آموزش و پرورش شهرستان شادگان این آمادگی را دارد که در صورت عدم موافقت والدین دانش‌آموزان برای ادامه تحصیل آنان در مکانی خارج از روستای زبیدیه، نسبت به تأمین یک فضای جدید آموزشی در این روستا اقدامات لازم را انجام دهد.»

 

یکی از مشکلات وزارت آموزش و پرورش در مناطق دور افتاده به دلیل تراکم پایین دانش آموزان همین مسئله است. اداره کل آموزش و پرورش مدارس را در روستای دیگر تجمیع می کند به این دلیل که با فارغ التحصیل شدن این دانش آموزان دیگر مدرسه کاربری ندارد. خانواده  ها به دلیل بعد مسافت  گلایه هایی دارند و به همین دلیل اجازه نمی دهند فرزندانشان به روستای دیگری برای تحصیل بروند.

 

پایان پیام/260

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد اربعین حسینی کانون های فرهنگی هنری مساجد کانون های مساجد هفته دفاع مقدس پیاده روی اربعین اردبیل دفاع مقدس اصفهان مجلس دانش آموزان روستایی مهر معلم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۹۵۷۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توجه به دغدغه‌های فرهنگیان مورد تاکید جدی است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمدباقر برقراری در خطبه‌های نمازجمعه اسلامشهر ضمن تبریک هفته معلم گفت: شأن و جایگاه معلم یک جایگاه الهی و رفیعی است که می‌بایستی گرامی داشته شود.

وی افزود: شایسته است دست اندرکاران آموزشی کشور خصوصاً وزارتخانه آموزش و پرورش در برطرف کردن دغدغه‌ها و مشکلات فرهنگیان بیش از گذشته همت بگمارند تا معلم هیچ دغدغه‌ای به غیر از تعلیم و تربیت دانش آموزان نداشته باشد.

امام جمعه اسلامشهر اهمیت آموزش مفید و کاربردی در مجموعه آموزش و پرورش را مهم و ضروری دانست و گفت: شایسته است متولیان تدوین کتب درسی، در افزایش کیفیت آموزشی و مفید و مؤثر بودن آموزش‌های کتب درسی دانش آموزان بازنگری داشته باشند تا شاهد یک آموزش و پرورش پیشرو در آموزش و پرورش دانش آموزانی در تراز جمهوری اسلامی باشیم.

کد خبر 6095648

دیگر خبرها

  • تعیین تکلیف اردوگاه«سی پی» سوادکوه بعد از ۳۰ سال در دولت سیزدهم انجام شد
  • بهره برداری از ۵۰۰ مدرسه نیمه تمام استان کرمان طی ۲ سال
  • حدود ۳ هزار نفر جذب آموزش و پرورش البرز می شوند
  • توجه به دغدغه‌های فرهنگیان مورد تاکید جدی است
  • امسال ۱۰۵ هزار معلم جذب آموزش وپرورش می‌شوند
  • مراسم روز معلم در مدارس دانش‌آموزان اتباع + فیلم
  • اینجا دست‎‌ها، دانش و ایثار را روایت می‌کند
  • حکایت تسنیم از دانش‌آموزانی که رنج علم دارند + فیلم
  • روایت «ایران» از زندگی در باغچه‌بان
  • عشق معلمی دَربیابان