Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@17:07:17 GMT

حق استعفا از وظایف خود را نداریم

تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۹۶۰۱۱

حق استعفا از وظایف خود را نداریم

مهدی افتخاری در نشست تخصصی «مهارت زندگی با موضوع آشنایی والدین با مواد مخدر روان گردان و پیشگیری از آن» ،با بیان اینکه ما حق استعفا از وظایف خود را نداریم، افزود: آموزش به موقع و مناسب، راهی درست برای دوری فرزندان از مواد مخدر است و برای این منظور بایستی سلامت، تعلیم درست و پرورش صحیح را سر لوحه کارهای خود در زندگی قرار دهیم و این واقعیت را بپذیریم که در زندگی بی تاثیر نیستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در دنیا پدر و یا مادری را نمی توان یافت که به فکر آینده و سلامت فرزند خود نباشد، گفت: اگر می خواهیم میزان طلاق در جامعه کاهش یابد، باید جامعه هدف از زوج های جوان به اولیا تغییر داده و آنان را با نحوه برخورد مناسب و مطلوب و داشتن رفتار صحیح با فرزندان آشنا کنیم.
وی افزود: امروزه کشورهای پیشرفته دنیا ۵ تا ۶ درصد بودجه ناخالص خود را صرف فعالیت و تحقیقات میدانی می کنند که متاسفانه این موضوع در کشور ما در پایین ترین سطح خود قرار دارد.
افتخاری با بیان این مطلب که آسیب های اجتماعی در کشور بسیار است، گفت: فرزندان ما در قاره ششم زندگی می کنند که این قاره فضای مجازی است و ۵ قاره دیگر را نیز در خود هضم کرده است که دلیل این امر حجم بالای آزادی ها در استفاده از فضای مجازی است.
به گفته این مدرس دانشگاه، چنانکه می خواهیم مورد قضاوت صحیح فرزندان قرار بگیریم، باید آنان را قضاوت نکرده و دستوری با آنان سخن نگوییم چرا که یکی از معضلات ما درباره فرزندان، از موضع قدرت صحبت کردن با آنها است.
 مدیرکل معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه ادامه داد: بزرگترین و اساسی ترین سرمایه ما در زندگی، فرزندان هستند، بنابراین با در نظر گرفتن این موضوع که فرزندان خود را مورد قضاوت قرار نداده و با آنان مهربان تر برخورد کنیم، می تواند سقف تفکرات را تغییر داده و ما را برای راه درست زندگی آماده کند.
وی با بیان اینکه برای شناخت خود باید تغییرات اساسی را در رفتار و گفتار و شیوه زندگی خود ایجاد کنیم، اظهار داشت: توجه به فرزندان و هم سطح شدن در برخورد با مشکلات و مسائل آنان و ارائه راهکارهای مناسب، می تواند ما را برای رسیدن به کامیابی در زندگی و تربیت درست فرزندان کمک کند.
به گزارش خبرنگار پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، وی یادآور شد؛ بیشترین آسیب ها در زندگی، عدم گفتمان و حرف زدن است و این امر می تواند خسارت های جبران ناپذیری را برای کانون خانواده به همراه داشته باشد.
افتخاری با تاکید بر اینکه تغییرات جدی را برای زندگی خود ایجاد کنیم، گفت: برای آنکه فرزندان ما به سمت اعتیاد نروند، باید تغییراتی را در خود و رفتارهای خود عملی کنیم تا از درون گرا شدن فرزندان و کشیده نشدن آنها به اعتیاد جلوگیری شود.

دبیر شورای ارتقا آگاهی های عمومی ،‌اطلاع رسانی و افکار سنجی معاونت اجتماعی قوه قضایی گفت: اگر ما نتوانیم نقطه های عاطفی فرزندان را پر کنیم، آنان نقص های عاطفی را از بازار، محله و دوستان تامین خواهند کرد.


 

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مبارزه با موادمخدر قوه قضاییه پیشگیری از اعتیاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۹۶۰۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگران موتور پیشران اقتصاد جامعه هستند

  مولوی نذیر احمد سلامی در آیین گرامیداشت هفته کار و کارگر با اشاره به جایگاه و منزلت قشر کارگری در متون اسلامی، اظهار کرد: همانطور که در کلام بزرگان دین و آیات و روایات تأکید شده است، کار و کارگر ارزشمند است و باید به معنا و مفهوم واقعی مورد توجه قرار گیرد. 

وی افزود: کارگر و کارفرما به مثابه ریل قطار هستند که چرخ اقتصاد و پیشرفت جامعه بر روی آن حرکت می‌کند. 

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: اگر جامعه ای می‌خواهد اقتصاد قوی داشته باشد می بایست ارزش کار و کارگر را تبیین کند.

مولوی سلامی با اشاره به وظایف کارگر و کارفرما در قبال هم، گفت: توجه هر دو گروه به تعهدات و وظایف خود، در انجام صحیح کار و افزایش کیفیت محصول و خدمت مؤثر است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • کارگران موتور پیشران اقتصاد جامعه هستند
  • رسالت اصلی و وظایف ذاتی قوه قضاییه در اولویت است
  • تبریک امیرعبداللهیان به مناسبت روز معلم
  • همه دستگاه‌ها باید به وظایف‌شان در «طرح نور» عمل کنند
  • رهبر اکثریت سنای آمریکا اعتراضات دانشجویان حامی فلسطین را محکوم کرد
  • نگاهی به وظایف نظارت فنی در سازمان اوقاف
  • داور بازی استقلال- تراکتور استعفا داد
  • هدایت و تربیت، مهمترین رسالت معلمان
  • داور لیگ برتری استعفا داد
  • نخست‌وزیر اسپانیا: استعفا نداده و با قدرت ادامه می‌دهم