Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از اردبیل، قدرت اخوان اکبری،  رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل، صبح امروز، هشتم مهرماه در بازدید از مراکز نگهداری سالمندان در اردبیل، اظهار کرد: سیاست‌های جمعیتی ابلاغی مقام معظم رهبری مبنی بر فرهنگسازی برای احترام و تکریم سالمندان و ایجاد شرایط لازم برای تامین سلامت و نگهداری آنان در خانواده است و در این زمینه باید تلاش شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: با توجه به نرخ رشد جمعیت سالمندان کشور پیش‌بینی می‌شود رقم سالمندی در کشور ما تا سال ۱۴۳۰ به ۲۸ میلیون نفر برسد که این موضوع برای ارائه دهندگان خدمات بهداشتی درمانی و هم برای اعضای خانواده و جامعه که سالمندان زندگی می‌کند یک چالش مهم محسوب می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل تصریح کرد: با رعایت شیوه زندگی سالم می‌توان سالم پیر شد یا در صورت وجود بیماری عوارض آن را کنترل کرد و جلوی ناتوانی را گرفت.

اخوان اکبری افزود: اکنون تعداد سالمندان ثبت‌نام شده در سامانه سیب استان اردبیل ۱۱۵ هزار و ۴۸۸ نفر است که ۱۱.۳ درصد جمعیت ثبت‌نام شده سالمند هستند و از این تعداد ۴۸ درصد مردان و ۵۲ درصد را زنان شامل می‌شوند.

وی بیان کرد: مراقبت‌های ادغام یافته سلامت سالمندان در دو سطح غیرپزشک و پزشک در خانه‌های بهداشت، پایگاه‌های سلامت و مراکز جامع سلامت ارائه می‌گردد و در این زمینه در ۶ ماهه نخست امسال سالمندان مراقبت شده به تعداد ۳۳ هزار و ۲۸۹ نفر توسط غیرپزشک و ۱۴ هزار و ۱۸ نفر توسط پزشک است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل بیان کرد: این مراقبت‌ها شامل ارزیابی و تشخیص و درمان اختلالات فشار خون، ارزیابی و تشخیص و درمان اختلالات چربی خون، سوء تغذیه و غربالگری‌های تغذیه، افسردگی و تشخیص زودهنگام سرطان روده بزرگ است.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا قرآن سالمند درمانی سامانه سیب نرخ رشد اردبیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۹۶۲۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکوفه‌های بهاری شهرستان کوثر استان اردبیل

دیگر خبرها

  • شکوفه‌های بهاری شهرستان کوثر استان اردبیل
  • جمع آوری داروهای قاچاق و دست ساز از عطاری های اردبیل
  • تماس تلفنی برای بیمه شدن کلاهبرداری است
  • ورود سامانه ناپایدار جوی به استان اردبیل از روز جمعه
  • اهدای ویلچر به خانه سالمندان توسط دانش‌آموزان مدرسه سمای سبز لاهیجان 
  • جمعه و شنبه پیش رو شرایط برای طبیعت‌گردی مساعد نیست
  • الزام مراکز طرف قرار داد بیمه سلامت به ارائه خدمات پوشش بیمه‌ای
  • اختلال در سامانه بیمه سلامت بیماران را کلافه کرد
  • جمعه و شنبه پیش رو شرایط برای طبیعت‌گردی در اردبیل مساعد نیست
  • نفوذ سامانه بارشی از جمعه در اردبیل