Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@05:45:00 GMT

افزایش ۴۰ درصدی تردد مسافران از مرز بازرگان

تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۹۶۴۰۱

افزایش ۴۰ درصدی تردد مسافران از مرز بازرگان

جابر اکبرپور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تعداد مسافر خارج و وارد شده از مرز بازرگان در ۶ ماهه اول سال گذشته ۶۹۶ هزار و ۱۲۹ نفر بود که امسال به ۹۸۱ هزار و ۲۸۱ نفر رسید.

وی با اشاره به اینکه از این تعداد ۴۹۵ هزار و ۵۲۷ نفر مربوط به ورودی و خروجی ایرانی‌هاست، اضافه کرد: ورودی ایرانی‌ها از این پایانه نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۰ درصد و خروجی ایرانیان ۴۲ درصد افزایش داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: ورود و خروج مسافران خارجی نیز در این مدت ۴۸۵ هزار و ۷۵۴ نفر بود که به ترتیب ۴۱ و ۷۰ درصد بیشتر از نیمه سال گذشته بود.

مدیر پایانه مرزی بازرگان گفت: در این مدت تردد اتوبوس از این مرز ۶ هزار و ۷۷۸ دستگاه بود که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۱ درصد افزایش داشت.

مرز بازرگان از جمله مرزهای مهم واردات و صادرات کشور به شمار می‌رود که در شمال آذربایجان‌غربی قرار دارد.

این شهر از طرف شمال در یک کیلومتری کشور ترکیه و از طرف شمال‌شرقی در امتداد مرزهای ایران با جمهوری خودمختار نخجوان قرار گرفته است و دروازه ایران به سمت اروپا به شمار می‌رود.

۷۱۳۲/۲۰۹۳

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان غربی مرز بازرگان بازرگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۹۶۴۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرگ ۱۷۸ نفر در حوادث هفته گذشته در کشور/ بیش از ۱۳۰۰ تن مصدوم شدند

رئیس سازمان اورژانس کشور از مصدومیت بیش از ۱۳۰۰ تن و مرگ ۱۷۸ نفر در حوادث رخ داده طی هفته گذشته در کشور خبرداد.

جعفر میعادفر در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به حوادث مهمی که در هفته گذشته در کشور رخ داده است، گفت: از یکم تا هفتم اردیبهشت ماه امسال، ۵۷۸ حادثه ویژه به اورژانس کشور ارجاع داده شد که نسبت به هفته گذشته، افزایش ۳۱ درصدی را شاهد هستیم. از این تعداد حوادث، ۱۵۸ حادثه ترافیکی و ۴۲۰ حادثه غیرترافیکی داشتیم که به ترتیب کاهش چهار درصدی و افزایش ۲۱ درصدی را شاهد بودیم.

رئیس سازمان اورژانس کشور ادامه داد: در این بازه زمانی، ۱۳۵۹ نفر نیز مصدوم شدند.همچنین ۱۷۸ نفر جان خود را از دست دادند. 

میعادفر با اشاره به جزئیات حوادث ترافیکی گفت: در مجموع ۲۷ درصد حوادث اعلام شده به اورژانس از نوع ترافیکی بودند اما ۶۲ درصد زخمی‌ها مربوط به همین ۲۷ درصد حوادث ترافیکی است.

وی درباره مصدومانی که به مراکز درمانی منتقل شده‌اند نیز افزود: ۱۱۸۲ نفر به مراکز درمانی منتقل شده اند که ۵۹ درصد از مصدومان انتقالی را مصدومان تصادفات تشکیل داده‌اند.

رئیس سازمان اورژانس کشور ادامه داد: همچنین ۱۷۷ نفر در محل خدمات درمانی دریافت کردند که ۸۱ درصد از آن ها مجروحان تصادفی بودند که در مجموع ۱۴۳ نفرند.

میعادفر گفت:طی هفته گذشته، ۳۵ مورد زمین لرزه رخ داد که بزرگترین آن در اولین روز اردیبهشت ماه، به شدت ۴.۲ ریشتر در خوی رخ داد که خوشبختانه خسارتی بر جای نگذاشته است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تعداد سامانه‌های ثبت تخلفات در جاده‌های زنجان به ۴۱ دستگاه افزایش می‌یابد
  • مسائل مرزی میان دو کشور ایران و ترکیه بررسی شد
  • بررسی مسائل مرزی میان دو کشور ایران و ترکیه در مرز‌های شمال استان آذربایجان غربی 
  • افزایش ۱۱۰ درصدی قیمت کتاب
  • بارش‌ها در ایران ۹ درصد افزایش یافت / کاهش ۸ درصدی ورودی آب به سدهای کشور
  • رشد ۴۲ درصدی بارش‌ها در خراسان شمالی نسبت به سال گذشته
  • مرگ ۱۷۸ نفر در حوادث هفته گذشته در کشور/ بیش از ۱۳۰۰ تن مصدوم شدند
  • رشد ۱۵ درصدی بخش نفتی اقتصاد ایران در سال گذشته
  • اقامت در مجموعه آب درمانی محلات ۵۷ درصد افزایش یافت
  • رشد ۶۵ درصدی ترانزیت مبدأ در مرز باشماق