Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، حجت الاسلام و المسلمین عباس محمدحسنی رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در جمع کارکنان پایور و وظیفه پایگاه هوانیروز کرمانشاه با اشاره به رشادت‌های کارکنان هوانیروز گفت: دست‌آورد‌های هشت سال دفاع مقدس همانند کتابخانه بزرگی است که تا کنون بیش از یک جلد از آن‌ها خوانده نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: می‌توانیم دستاورد‌های دفاع مقدس را به عنوان افتخارات ملت ایران برجسته کنیم تا نسل جدید بداند پیشینیان و قهرمانان‌شان چه حماسه هائی آفریده‌اند.

نماینده، ولی فقیه در ارتش افزود: یکی از مهمترین دست آورد‌های دفاع مقدس صیانت از یکپارچگی و تمامیت ارضی و مرزی میهن اسلامی است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با اشاره به بهانه‌های شروع جنگ توسط صدام بعثی علیه ایران، گفت: صدام برای جنگ با ایران بهانه‌های مختلفی را تراشیده بود که هیچ کدام از آن‌ها حقیقت نداشت و بوسیله آن بهانه‌ها در پی اشغال و انهدام کامل نظام نوپای اسلامی بود. روزنامه رسمی حزب بعث در سال ۱۳۶۰ نوشت که تاکید می‌کنیم جنگ به پایان نمی‌رسد مگر اینکه رژیم حاکم بر ایران به کلی ریشه‌کن شود، زیرا اختلاف‌های اساسی ما برخلاف ادعای خائنان عرب، مربوط به چند صدکیلومتر زمین نیست بلکه جنگ ما، جنگ سرنوشت است.

حجت الاسلام محمدحسنی با اشاره به گفته صدام مبنی بر اینکه دنبال انهدام کل نظام جمهوری اسلامی ایران است، گفت: او وقتی وارد میدان شد و با مقاومت سخت مردم و نیرو‌های مسلح مواجه شد، راهبردش را عوض کرد و گفت پنج ایران کوچک بهتر از یک ایران واحد است. او گفت ما از ملت‌های ایران دفاع خواهیم کرد.

بیش از ۸۰ کشور جهان به اشکال گوناگونه به رژیم بعث عراق در جنگ با ایران کمک کردند

نماینده، ولی فقیه در ارتش با بیان اینکه طبق مدارک موجود بیش از ۸۰ کشور جهان به اشکال گوناگونه به رژیم بعث عراق در جنگ با ایران کمک کردند، افزود: اگر بخواهیم بدانیم رزمندگان ما چه کار با عظمتی انجام دادند باید دست آورد دفاع مقدس را مقایسه کنیم با سرزمین هائی که در ۲۰۰ سال اخیر قبل از انقلاب و با اندک تشر بیگانگان در اختیار آن‌ها قرار داده شد.

وی به جدایی حدود ۳.۵ کیلومتر از مرز‌های ایران گفت: هر بار که مملکت داران دویست سال ایران قبل از انقلاب با همسایه‌ها به مشکل می‌خوردند، یک گوشه از ایران را از دست می‌دادند تا غائله خاتمه پیدا کند. در این حاتم بخشی‌های سرزمینی حدود ۳.۵ میلیلون کیلومتر از دست رفته است و اکنون به چند ده کشور مستقل تبدیل شده اند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش دفاع از آب، خاک و هوای این کشور را دست آورد هشت سال دفاع مقدس دانست و گفت: ملت ایران اجازه ندادند سانتی متری از خاک کشورمان در اشغال بیگانه بماند. نسل جدید باید مانند جان خویش این دست آورد‌ها را پاس بدارد.

حجت الاسلام محمدحسنی با اشاره به آمادگی شب حمله‌ای رزمندگان در اقصی نقاط ایران گفت: یک نظامی برای اینکه غافلگیر نشود باید همیشه شب حمله‌ای فکر کند که به لطف خدا ارتش جمهوری اسلامی ایران چنین است. از این رو دشمن به این جمع بندی رسیده است که اگر خطایی کند، حتما پاسخ کوبنده و پشیمان کننده‌ای را دریافت خواهد کرد.

نماینده، ولی فقیه در ارتش با بیان اینکه آسمان شهادت و ایثارگری هوانیروز پرستاره است. گفت: هر کدام از شهدای هوانیروز شایسته ساخت فیلم و مستند هستند. هر کدام دنیایی از درس‌ها و حماسه‌ها را به ارمغان آورده اند.

برخی کشور‌ها قهرمان ندارند و از نظر اسطوره فقیر هستند به همین دلیل با رمان نویسی به قهرمان‌سازی‌های افسانه‌ای می‌پردازند، اما کارکنان هوانیروز هریک به نوبه خود قهرمانانی هستند که موجب سربلندی کشور به شمار می‌روند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با تاکید براینکه تاکنون به آمریکا و رژیم صهیونیستی ضربات مهلکی وارد کردیم، گفت: رژیم صهیونیستی آخرین نفس‌هایش را می‌کشد و طولی نخواهد کشید که به تاریخ خواهد پیوست.

انماینده، ولی فقیه در ارتش اضافه کرد: دشمن از ما لطمه‌های شدیدی دیده، حتما در پی توطئه و انتقام است و برای این کار جاسوس هایش را به سوی ما روانه می‌کند تا از هر چه داریم و نداریم کسب اطلاعات کنند.

وی ادامه داد: درست است که ما فعلا نبرد نظامی نداریم و لی مشغول دو نبرد پیچیده فرهنگی و اطلاعاتی هستیم. برای موفقیت در این دو جنگ مهم، باید قواعد و مهارت‌های آن‌ها را بدانیم تا در این دو نبرد نیز مثل نبرد نظامی پیروز میدان باشیم، برای موفقیت در نبرد اطلاعاتی همکاری با حفاظت اطلاعات از مهمترین مولفه‌های پیروزی است که این همکاری با هدف حفظ نظام اسلامی بر همگان واجب است و ترک آن حرام است.

انتهای پیام/ف

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دفاع مقدس ارتش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۹۷۲۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دبیرکل کتابخانه‌ها‌‌: مردم ایران کتاب‌نخوان نیستند + فیلم

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی گفت: مردم ایران اساساً کتابنخوان نیستند و اهل مراجعه به کتاب هستند اما باید برای دسترسی مردم به کتاب تلاش بیشتری شود چراکه هزینه‌های کتاب افزایش یافته و این در کتابخوانی اثرگذار است. - اخبار استانها -

مهدی رمضانی  در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سنندج در پاسخ به این سؤال که موضوع نوسازی و بازسازی کتابخانه‌ها در چه شرایطی است (در مصاحبه‌ای گفته بودید که با پول یک کیلومتر اتوبان‌سازی می‌توان کلی تحول در کتابخانه‌ها ایجاد کرد) الان چه مرحله‌ای است؟ اظهار داشت: آن قیاسم به مزاح بود! اما میزان اعتباری که در حوزه صنعتی، تجاری، زیرساخت، وزارت نیرو و وزارت راه و شهرسازی هزینه می‌شود، اعداد قابل توجهی است کما اینکه در آن حوزه‌ها هم اقتضائات هم به همان میزان است.

وی گفت: اگر حوزه فرهنگ از لحاظ بودجه‌ای تقویت شود، اثرگذاری و پیشرفت مسائلش بیشتر از تصور خواهد بود. بناها و ابنیه‌های فرهنگی زیادی در این دولت به همت دولتمردان تکمیل شد اما بازطراحی و بازسازی کتابخانه‌ها و مراکز فرهنگی نیز ضروری است.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، با اشاره به اینکه در دور سفر دوم سفرهای استانی رئیس‌جمهور اختصاص اعتبار به بازسازی کتابخانه‌ها و مراکز فرهنگی استان‌ها از جمله کردستان لحاظ شده است، تصریح کرد: بازسازی و بازطراحی کتابخانه‌ها متناسب با نیاز و اقتضائات روز یکی از برنامه‌های اولویت‌دار این نهاد بوده و هم‌اکنون چندین پروژه مختلف در این حوزه در دست اقدام است.

وی بر ضرورت توجه به حوزه فرهنگ و کتابخانه‌ها تأکید کرد و افزود: کالبد و ساختمان ابزار بهره‌برداری است، هدف نیست، محتوا و برنامه کتابخانه‌ مهم است و این مراکز با حضور اعضا و کتابدار تجلی پیدا می‌کند، هر کدام که نقص داشته باشد، فرایند به صورت کامل شکل نمی‌گیرد.

اختصاص 70 میلیارد تومان به نوسازی کتابخانه‌های کشور

رمضانی در پاسخ به این سؤال که آیا مبلغی برای نوسازی کتابخانه‌های کشور اختصاص یافته است، اذعان داشت: در استان‌های مختلف از محل سفر استانی رئیس‌جمهور، اعتباراتی اختصاص یافته اما اکنون عدد مشخصی ندارم.

وی با بیان اینکه بودجه این نهاد محدود است، اظهار کرد: در بخش تملک 70 میلیارد تومان به نوسازی کتابخانه‌های کشور اختصاص دادیم البته نسبت به گستره این حوزه در کشور بسیار قابل توجه نیست اما مصوبات سفرهای استانی محسوس و تغییر خود را نشان خواهد داد.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، در پاسخ به سؤال دیگر خبرنگار تسنیم که ایران با استانداردهای کتابخانه‌های عمومی بین‌المللی چقدر فاصله دارد بخصوص در مقایسه با کتابخانه‌های کشورهای همسایه یا در منطقه؟ خاطرنشان کرد: وضعیت ایران در این حوزه بسیار خوب است و بارها این را تکرار کرده‌ام، به اذعان فعالان بین‌الملل و مهمانان خارجی حوزه کتابخوانی و آمار و ارقام از حیث شبکه‌ای کتابخانه‌ای وضعیت مناسبی داریم اما باید بازطراحی و اصلاح فرایندها و بهینه‌سازی داشته باشیم و توسعه هدفمند باشد.

وی عنوان کرد: جزو محدود دستگاه‌های فرهنگی کشور هستیم که به سمت آمایش سرزمینی پیش رفته‌ایم و معتقدیم هر گونه توسعه‌ای باید حول محور این مهم باشد. توسعه باید هدفمند باشد تا منجر به بهره‌برداری شود.

عدد دقیقی از سرانه مطالعه در کشور نداریم!

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، همچنین در پاسخ به سؤال خبرنگار تسنیم که سرانه مطالعه در کشور چقدر است؟ اظهار کرد: عدد دقیقی از سرانه مطالعه نداریم! اما معتقدیم که گزاره‌ها بیانگر آن بوده که مردم ایران اساساً کتابنخوان نیستند و اهل مراجعه به کتاب هستند اما باید برای دسترسی مردم به کتاب تلاش بیشتری شود چراکه هزینه‌های کتاب افزایش یافته و این در کتابخوانی اثرگذار است.

وی ابراز داشت: فراهم کردن دسترسی مردم به کتاب جزو تأکیدات دولت و شخص رئیس‌جمهور بوده که جزو برنامه‌های اولویت‌دار قرار گرفته و باید فضاهای کلونی و محل تجمع کودکان و نوجوانان به سمت کتاب سوق داده شود. پیمایشی راجب عادت خواندن ایرانیان انجام داده‌ایم و تلاشمان این است که نتایج آن به نمایشگاه کتاب امسال برسد.

پیگیری مطالبه روستاهای فاقد کتابخانه در کردستان

رمضانی در پاسخ به سؤال پایانی خبرنگار تسنیم که با توجه به اینکه علاوه بر شهرهای استان، بسیاری از روستاهای کردستان فاقد کتابخانه هستند، فضا وجود دارد اما تجهیزات و کتاب نیست، چه برنامه‌ای برای جبران این ضعف دارید؟ گفت: بر اساس آمایش سرزمینی در روستاهای بالای 2500 نفر جمعیت سکنه امکان ایجاد کتابخانه وجود دارد و روستاهای با جمعیت کمتر را باید از طریق کتابخانه‌های سیار پوشش داد.

در ادامه گفت‌وگوی خبرنگار تسنیم با دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور را به صورت ویدئویی ببینید:

.

انتهای پیام/481/

دیگر خبرها

  • حمله عنابستانی به رشیدی کوچی: به دروغ طرح صیانت را فیلترینگ معرفی کرد /از او پرسیدم طرح را خوانده ای گفت نه /با کج فهمی به فضای مجازی ظلم کرد
  • ملت ایران توانایی ایستادگی روی پای خود را دارد
  • نیروی دریایی امنیت شاهرگ اقتصادی کشور را تضمین کرده
  • توضیح درباره یک خبر از دوران دفاع مقدس و محسن رضایی
  • اختتامیه‌ی جشنواره‌ی ملی «افتخار من» همزمان با سراسر کشور در گیلان
  • فرمانده نیروی دریایی ارتش : کشتی‌ های ایرانی را در خلیج عدن و اقیانوس اطلس اسکورت می‌کنیم
  • خلیج‌ فارس امن‌ترین نقطه دریایی جهان است | اسکورت کشتی‌های تجاری ایران در آب‌های فرامرزی
  • نیروی دریایی ارتش امنیت شاهرگ اقتصادی کشور را تضمین کرده است
  • برگزاری آیین نقد کتاب لبخند آفتابی
  • دبیرکل کتابخانه‌ها‌‌: مردم ایران کتاب‌نخوان نیستند + فیلم