Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از  وزارت راه و شهرسازی، محمد حسن علمداری مدیر امور اعتباری بانک مسکن با اشاره به سیاست‌های اعتباری پیش‌بینی شده برای سال ۹۸ ، اعلام کرد: بانک مسکن به عنوان بانک تخصصی فعال در حوزه مسکن، با آمادگی کامل برای حمایت مالی اعتباری از هر دو بخش تقاضا و عرضه مسکن، نسبت به پرداخت تسهیلات ساخت و خرید مسکن اقدام می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به طوری که علاوه بر تدارک سبد تسهیلاتی متنوع برای حمایت از متقاضیان مصرفی، با هدف رونق بخشی به ساخت و عرضه مسکن، تسهیلات مشارکت مدنی(ساخت مسکن) را نیز با شرایط متفاوتی به سازندگان بخش مسکن ارایه می‌کند.

وی با اشاره به مجموع تسهیلات مشارکت مدنی پرداخت شده طی پنج‌ماه ابتدایی امسال، اظهار کرد: بانک مسکن در راستای حمایت از سازندگان بخش خصوصی و افزایش ساخت مسکن متناسب با تقاضای موجود در بازار، بخش مهمی از تمرکز خود را بر پرداخت تسهیلات مشارکت مدنی ساخت اختصاص داده است.

به گفته علمداری،  مطابق با گزارش عملکرد تدوین شده مربوط به پنج ماه نخست امسال، رقمی معادل ۹۵۳ میلیارد و ۵۶۰ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان تسهیلات مشارکت مدنی برای ساخت مسکن به متقاضیان پرداخت شده است.

وی پیرامون  حجم تسهیلات مشارکت مدنی منعقد شده در مردادماه امسال نیز گفت: معادل چهار هزار و ۸۳۴ فقره تسهیلات مشارکت مدنی به سازندگان سراسر کشور تخصیص داده شده که حجم ریالی آن ۳۶۵ میلیارد و ۹۷۰ میلیون تومان بود و تسهیلاتی که در مرداد ماه به سازندگان و تولیدکنندگان مسکن پرداخت شد به لحاظ ارزش ریالی رشد ۳۳.۷ درصدی نسبت به ماه مشابه پارسال داشته است و این در حالی است که تسهیلات پرداختی در قالب مشارکت مدنی (ساخت مسکن) در مرداد امسال به لحاظ تعداد از رشد ۸۲ درصدی برخوردار شد.

مدیر امور اعتباری بانک مسکن با بیان اینکه بررسی تغییرات تسهیلات منعقد شده و اعطایی در مردادماه امسال در مقایسه با ماه مشابه سال گذشته نشان دهنده رشد قابل توجه است و تصریح کرد: مطابق با بررسی‌های انجام شده و در چارچوب  حمایت از تولید و عرضه مسکن، تسهیلات مشارکت مدنی پرداخت شده به بخش مسکن در مقایسه با سال گذشته (مقایسه نقطه ای مربوط به مرداد ماه) هم به لحاظ تعداد و هم به لحاظ ارزش از رشد مناسب برخوردار بوده و این در حالی است که ساختمان سازی رونق چندانی نداشته، بنابراین مشخص می شود استقبال سازنده‌ها از تسهیلات بانک مسکن نسبت به قبل بیشتر شده و میزان استفاده از این تسهیلات افزایش یافته است.

به گفته وی، مردادماه سال گذشته بانک مسکن ۲ هزار و ۶۴۵ فقره تسهیلات مشارکت مدنی برای ساخت مسکن پرداخت شده بود، اما در مرداد امسال ۲ هزار و ۸۳۴ فقره تسهیلات به تولیدکنندگان بخش مسکن ارایه شد.

علمداری همچنین ارزش ریالی تسهیلات مشارکت مدنی پرداخت شده در مرداد امسال را نیز اعلام کرد و گفت: ارزش تسهیلات مشارکت مدنی پرداخت شده به لحاظ ریالی معادل ۳۶۵ میلیارد و ۹۷۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بوده است.

وی حجم تسهیلات مشارکت مدنی پرداخت شده به بخش مسکن در دو حوزه «صندوق پس انداز مسکن» و «تسهیلات متمم طرح مسکن مهر » را نیز تشریح کرد و افزود: در پنج ماهه امسال حدود ۸۰۰ فقره تسهیلات مشارکت مدنی از محل صندوق پس انداز مسکن یکم برای ساخت مسکن و ۱۱۵ فقره تسهیلات ساخت نیز در قالب متمم طرح مسکن مهر به سازندگان پرداخت شده است. به این ترتیب، تسهیلات صندوق پس انداز مسکن یکم هم در خدمات سمت تقاضا (خانه اولی ها) و هم در خدمات سمت عرضه (ساخت مسکن مصرفی و مناسب زوج‌های جوان) قرار دارد.

۲۲۶۲۲۶ کد خبر 1305551

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: وزارت راه و شهرسازی مسکن وام و تسهیلات مسکن قیمت مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۹۷۳۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات جدید از تسهیلات نهضت ملی مسکن

به گفته مقام مسئول بانک مرکزی از تعداد ۸۷۱ هزار و ۸۶۱ نفر واجد شرایط اخذ تسهیلات نهضت ملی مسکن ۸۰۲ هزار و ۸۰۴ نفر ( حدود ۹۲ درصد از متقاضیان واجد شرایط) موفق به انعقاد قرارداد شده‌اند. - اخبار اقتصادی -

مصطفی قمری‌وفا در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، درباره آخرین وضعیت تسهیلات‌دهی بانک‌ها در موضوع نهضت ملی مسکن اظهار داشت: حسب آمار اخذ شده از سامانه طرح‌های جامع حمایتی مسکن وزارت راه و شهرسازی، تا تاریخ 16‏/02‏/1403 ‌از تعداد یک‌ میلیون و 752 هزار و 978 نفر متقاضی معرفی‌شده به بانک‌های عامل در کل کشور، تعداد 411 هزار و 60 نفر ‌تا تاریخ یادشده به بانک‌های عامل جهت اخذ تسهیلات موصوف مراجعه نکرده‌اند.

سهم 18 بانک در تأمین مالی نهضت ملی مسکن، همچنان صفر + جدول

 

مدیر روابط عمومی بانک مرکزی ادامه داد: از تعداد یک‌ میلیون و 341 هزار و 919 نفر‌ متقاضی که جهت اخذ تسهیلات مذکور به بانک‌های عامل مراجعه کرده‌اند، تعداد 470 هزار و 508 نفر (در حدود 35 درصد از مراجعه کنندگان) بنا به دلایل مندرج در سامانه مذکور از جمله نداشتن مدارک مورد نیاز، نداشتن وثایق قابل ‌قبول، وجود معارض در زمین ملکی، نداشتن پروانه ساختمانی، عدم امکان تأمین سهم آورده متقاضی و غیره، فاقد شرایط لازم جهت اخذ تسهیلات موصوف هستند.

قمری‌وفا تصریح کرد: در این راستا، حسب آمار اعلامی در سامانه مربوطه وزارت راه و شهرسازی، از تعداد 871 هزار و 861 نفر واجد شرایط اخذ تسهیلات مذکور، تعداد 802 هزار و 804 نفر (در حدود 92 درصد از متقاضیان واجد شرایط) موفق به انعقاد قرارداد به مبلغ 2،678 هزار میلیارد ریال شده‌اند که از این تعداد تسهیلات مد نظر به تعداد 624،468 نفر و به مبلغ 1،337 هزار میلیارد ریال پرداخت شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • گلایه مردم از اقساط سنگین وام خرید خانه
  • پیشرفت نهضت ملی مسکن در غیبت بانک‌های خصوصی
  • سهم صفر درصدی مشارکت ۱۸ بانک در نهضت ملی مسکن
  • جزئیات جدید از تسهیلات نهضت ملی مسکن
  • تسهیلات ودیعه مسکن به ۴۴۵ هزار متقاضی پرداخت شد
  • تکمیل پروژه‌های نهضت ملی مسکن چشم‌انتظار مشارکت‌های مردمی است
  • عرضه به هنگام زمین و تأمین اعتبارات برای خرید مصالح از ضروریات ساخت مسکن توسط مردم است
  • عرضه به هنگام زمین و تامین اعتبارات لازم برای خرید مصالح از ضروریات ساخت مسکن توسط مردم است
  • بانک ها هیچ دلیل و علاقه ای برای پرداخت وام به مردم ندارند!
  • مشارکت‌های مردمی چشم انتظار تسهیلات پروژه‌های نهضت ملی هستند