Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز دوشنبه در دیدار مربیان اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزی بیرجند گفت: وقتی می‌بینیم که دشمن همه گزینه‌ها را روی میز قرار داده است، جامعه ما نیز در مقابل دشمن باید از همه گزینه استفاده کند که خود نوعی جهاد است، اما اگر دشمن کار کند و ما فراموش کنیم و دچار غفلت شویم قطعا شبیخون خواهند زد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند وی اضافه کرد: سال تحصیلی برای نوجوانان و جوانان کشور یک میدان کار و تلاش برای بروز استعدادها است.

امام جمعه بیرجند با اشاره به اینکه در مراحل سیر و سلوک اولین قدم را یقظه و بیداری می‌نامند گفت یک انسان ممکن است همه چیز داشته باشد اما نداند که از چه نعمت‌هایی برخوردار است و این یعنی غفلت.

وی با بیان اینکه بیداری باعث می‌شود استعدادها ارزان از دست داده نشود افزود: انسان یک موجود نامتناهی و با استعداد است، ابوعلی سیناها با همه شهرت‌ تنها ۲ درصد استعدادهایشان شکوفا شده است.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی ضمن اشاره به سوابق دکتر شجاعی فرد گفت: بیوگرافی دکتر شجاعی فرد هم برای حوزه و هم دانشگاه، حجت است لذا توصیه کرده‌ام که در ابتدای سال تحصیلی در حوزه و دانشگاه بیوگرافی ایشان را برای طلاب و دانشجوها مدنظر قرار دهند به جهت آنکه ایشان یک انسان زحمتکش و موفقی است که از وقتش به درستی استفاده کرده است.

وی با بیان اینکه کمیت عمر شهید آیت الله مطهری از دیگران بیشتر نبوده اما آثار ایشان را امروز مشاهده می‌کنید گفت: از دست دادن عمر بسیار وحشت‌زا است لذا امروز سرمایه عمر برای شما بسیار حائز اهمیت بوده زیرا در چهارراه زندگی قرار دارید و کاملا می‌توانید از آن بهره ببرید.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه اگر به دو مطلب انسانی و اسلامی توجه شود، مشکلات حل می‌شود اظهار داشت: باید استعدادهای انسانی و ظرفیت‌های اسلامی را مدنظر قرار دهیم و برای حل هر مسئله‌ای به سراغ آنها رفت.

وی بیان کرد: متأسفانه از استعدادهای انسانی و راهکارهایی که در اسلام سفارش شده است غفلت می کنیم.

وی افزود: مقام معظم رهبری چندی پیش در خصوص انقلاب اسلامی یک جمله کارشناسانه فرمودند و آن اینکه ”این انقلاب پیر نمی‌شود” زیرا ریشه این انقلاب در استعدادهای انسانی و فطرت ما وجود دارد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: استعدادهای انسانی را نمی‌شود از بین برد و یکی از اهداف دین خدا پرورش همین استعدادهاست، پرورش حس کنجکاوی که علم است، پرورش حس پرستش که دین است، پرورش حس احسان که اخلاق است و پرورش حس زیبایی‌ها که عرفان الهی است.

وی با اشاره به اینکه افراد زیادی در طول تاریخ به دنبال قطع کردن ریشه انقلاب بودند اما نتوانستند گفت: گناه مستکبران آنقدر زیاد شده که برایشان ظلم و عدل، خوب و بد و ارزش و ضد ارزش فرقی نمی‌کند لذا برای حقانیت یک باطل، ده ها دلیل به خورد مردم می‌دهند.

وی اضافه کرد: انقلاب جمهوری اسلامی ایران چیزی نیست که وابسته به چند نفر انسان باشد و با قتل آنها از بین برود.

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه انقلاب ما اسلام ماست نه یک کلمه کم نه یک کلمه زیاد گفت: مواضع انقلاب ریشه در فطرت و بنای آن در عقل، عدالت، عرفان، عبادت، ایثار و از خودگذشتی دارد.

وی افزود: اگرچه جبهه‌های سیاسی، روزنامه‌ها و نفوذها می‌آیند و عده‌ای را گمراه می‌کنند و انواع ظلم، بی عدالتی، دروغ و وعده‌های کاذب نیز تحمیل و به ظاهر فکر می‌کنند که انقلاب از بین رفته است اما این انقلاب نابود شدنی نیست زیرا آنچه را که آنها به انحراف کشاندند اسلام و انقلاب نیست بلکه افرادی هستند که از انقلاب ریزش پیدا کرده‌اند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه انقلاب ریشه‌های قوی دارد گفت: دشمنان با دروغ‌ها و فرضیه‌هایی که می‌سازند، مکرها و حیلهها، صحنه‌های فتنه و لغزش‌هایی که ایجاد می‌کنند، شعارهای ضد ارزشی که سر می‌دهند و با موادمخدر و مواد مسکر و فحشا به دنبال فاسد کردن نسل‌ها هستند، باید بدانند که اصل اسلام و انقلاب دچار خدشه نمی شود زیرا این انقلاب کهنه شدنی نیست.

وی عنوان کرد: وقتی رسانه ها، رسانه ملی، روزنامه ها، احزاب و مسئولان دم از بی تفاوتی می‌زنند، مسلما مانند زهر روی جوان و نوجوانان تاثیر سوء دارد اما به معنای اینکه جوانانمان از دست خواهد رفت، نیست.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: در دو سال گذشته بارها دشمنان آیه یأس خوانده‌اند و سال گذشته نیز به صراحت گفتند بعد از ۱۳ آبان، ۹ دی و ۲۲ بهمن نخواهد بود اما امروز مشاهده می‌کنید که در سطح بین الملل، منطقه و داخل کشور و همچنین در جریانات لبنان، سوریه، عراق و یمن شکست خورده‌اند.

وی با اشاره به اینکه وجود یک انسان معجزه است و نباید استعدادهای انسانی را کم بشمریم ادامه داد: باید به اسلام که معجزه تشریع و به انسان که معجزه خلقت است، برگردیم.

وی با بیان اینکه اسلام فقط نماز و روزه نیست گفت: انسان فقط برای عبادت آفریده شده یعنی یک لحظه را نمی‌تواند خارج از عبادت سپری کند زیرا فلسفه خلقتش این است لذا هرچه از نظر کارشناسی وظیفه شناخته و آن وظیفه همراه با قصد قربت انجام شود، عبادت است.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی مطرح کرد: طبق بیان فقها، موضوعی وجود ندارد که اسلام روی آن حکم نداشته باشد، لذا باید اسلام را اینگونه بشناسیم.

وی با تاکید بر اینکه اسلام پاسخگوی هر مسئله‌ای است گفت: اگرچه برخی افراد تحت شرایط قرار می‌گیرند و تغییر می‌کنند اما شما نباید ناامید باشید زیرا ما دوران‌هایی را به یاد داریم که فرزندان ما را طاغوتیان در شرایط زشتی پرورش می‌دادند اما انقلاب توسط آنها به نتیجه رسید.

وی افزود: از سال گذشته تاکنون اوضاع منطقه و کشور تغییر پیدا کرده و اینها مایه امید است لذا باید از این فضا به خوبی استفاده کنیم.

۳۰۲۸

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان فرهنگی خراسان جنوبی سید علیرضا عبادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۹۷۸۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیداری ملت های آزاده جهان به برکت انقلاب اسلامی است

ایسنا/گیلان استاندار گیلان با بیان اینکه بیداری ملت های آزاده جهان به واسطه چراغی است که امام راحل با انقلاب اسلامی افروختند، گفت: مشعل انقلاب اسلامی همیشه روشن خواهد ماند.

اسدالله عباسی امروز، یازدهم اردیبهشت ماه در جلسه ستاد ارتحال امام راحل(ره) که در سالن شهید انصاری استانداری گیلان برگزار شد، انقلاب امام را موجب بیداری ملت‌های جهان دانست و اظهار کرد: هم اینک شاهد روشن شدن افکار عمومی مردم جهان نسبت به استکبار هستیم و هر سال نیز بیشتر می‌شود .

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه مشعل انقلاب اسلامی همیشه روشن می‌ماند و راه امام و شهدا هر ساله پر رهروتر می‌شود، تصریح کرد: استکبار جهانی با غول‌های رسانه‌ای خود مترصد سانسور جنایت‌های رژیم جعلی صهیونیستی است، اما باز شاهدیم که بخشی از این جنایت‌ها برملا می‌شود و در این راستا شاهد واکنش مردم آزاده در سراسر جهان نسبت به این جنایت‌ها هستیم.

وی به سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) در ۱۴ خرداد نیز اشاره و بیان کرد: امسال کاروان‌های پیاده و سواره از استان گیلان عازم مرقد مطهر امام می‌شوند که کاروان پیاده‌روی با ظرفیت ۵۰۰ نفر از روز چهارم خردادماه حرکت خود را از رشت آغاز می‌کنند.

عباسی اضافه کرد: به همین دلیل باید بسته‌های فرهنگی را برای این کار فرهنگی بزرگ آماده سازیم تا این کاروان بدون کوچک‌ترین مشکلی عازم مرقد مطهر شوند تا در مراسم سالگرد ارتحال حضور یابند.

وی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر، عظمت و پیام این کار نیز باید به خوبی انعکاس داده شود و به خصوص سعی شود که جوانان بیشتر در کاروان پیاده روی حضور یابند زیرا آنان زمان انقلاب را درک نکردند و با حضور در این کار فرهنگی می‌توانند با آرمان‌های امام راحل بیشتر آشنا شوند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • با مشارکت ۱۰هزار گروه جهادی بیش از ۲۰هزار پروژه در مناطق محروم اجرایی خواهد شد
  • سازمان فرهنگی شهرداری مشهد برای دهه کرامت چه برنامه‌هایی دارد؟
  • کارنامه و کتابشناسی شهیدمطهری؛ از مشهد و قم تا مبارزه با مارکسیسم
  • دوست داشت گمنام باشد و حالا یک قطعه پلاک از او باقی مانده است
  • دوست داشت گمنام باشد و حالا یک قطعه پلاک از او باقی مانده
  • تجلیل از ۲۲ خانواده شهید فرهنگی ایلام در «سه شنبه های شهدایی»
  • مراسم سوگواری امام صادق در باغ موزه دفاع مقدس برگزارمی شود
  • بیداری ملت های آزاده جهان به برکت انقلاب اسلامی است
  • ماجرای جنجالی اهانت به امام خمینی (ره) در کتاب درسی هند؟
  • ضرورت انجام کارهای فرهنگی در حوزه دانش آموزی