Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی عصر دوشنبه در نشست ستاد اربعین شهرستان گناوه اظهار داشت: امسال با انجام توافق بین کشورمان و کشور عراق در حذف روادید اربعین امکان تشرف تعداد بیشتری از عاشقان اباعبدالله الحسین (ع)  و حضور در راهپیمایی عظیم اربعیین فراهم شده است که این تدبیر به جا ی دولت و مسئولان قابل تقدیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با توجه به حذف روادید تخمین زده شده  که حدود ۳ میلیون نفر زائر از ایران اسلامی راهی کربلا و همایش  بزرگ پیاده روی اربعین خواهند شد.

امام جمعه گناوه گفت: حضور تعداد بیشتر زائرین در این همایش بزرگ جهانی نیازمند خدمت رسانی بیشتر توسط موکب ها است  که می طلبد همه به موکب ها ی شهرستان برای رفع نیازهایشان کمک و حمایت کنند.

وی ادامه داد: مردم ولایتمدار شهرستان گناوه همواره حامی و پشتیبان برنامه های مذهبی بوده و خواهند بود.

رکنی حسینی با تقدیر از اعلام آمادگی ادارات مختلف برای کمک به موکب ها  و با اشاره بر اینکه ادارات مختلف جز و همراه مردم هستند گفت: امسال نیز مانند سال های قبل مردم و خیرین  و مسئولان در زمینه تامین کمبودهای موکب‌های شهرستان همکاری و حمایت می کنند و امید است با تعامل بیشتر در کنار هم پذیرای زائران امام حسین (ع) در موکب های شهرستان باشیم.

وی با اشاره به اجرای طرح نائب شهید در میان زائران اربعین گفت: این طرح هرساله همزمان با ایام اربعین در بین زائران اجرا می شود که در این شهرستان نیز کارهایی برای اجرای این طرح انجام شده است.

وی افزود: شهدای گرانقدر که مایه عزت ، اقتدار و صلابت کشورمان هستند با عشق به امام حسین (ع) و آرزوی زیارت حرم آن حضرت به فیض شهادت نائل شدند وحق بسیار یزرگی بر گردن همه ما دارند.

امام جمعه گناوه گفت: همه باید بکوشیم ادامه دهنده راه شهدا  بوده و همواره مسیر زندگی مان مسیر و راه شهدا باشد و هر کدام از زائران شهرستان که عازم کربلای معلا در ایام اربعین هستند   به عنوان نائب یکی از شهدا در این همایش عظیم الهی شرکت کنند.

رکنی حسینی یادآور شد: امید است هر چه سریعتر بتوان موکب  شهرستان را در کربلا مستقر و موکبی در خور شان مردم شهرستان و زائران اربعین برپا کنیم تا به زائران خدمت رسانی کند.   

غلامرضا مهرجو در جلسه ستاد اربعین شهرستان گناوه با تقدیر از تلاش‌ها و خدمات دست اندرکاران و خدمت گزاران موکب های اربعین این شهرستان اظهار داشت: خدمت رسانی به زائران حضرت اباعبدالله الحسین (ع) افتخار و مایه مباهات همه ما است و همه دستگاه های اداری شهرستان گناوه خود را موظف و مکلف به همکاری  با موکب ها ی شهرستان  و پشتیبانی از آنها می دانند.

وی افزود: امسال با توجه به توافق صورت گرفته بین دولت جمهوری اسلامی ایران و کشور عراق و حذف روادید اربعین برای سفر به عراق پیش بینی می شود که تعداد زائران نسبت به سال های قبل افزایش داشته باشد که این مهم می طلبد تا همکاری با موکب ها نیز بیشتر شود.

سرپرست فرمانداری گناوه گفت: دستگاه های اجرایی شهرستان گناوه آماده هر نوع همکاری و کمک به موکب ها در داخل شهرستان و در کشور عراق جهت خدمت رسانی هر چه مطلوبتر به زائران اربعین هستند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات و عالیات شهرستان گناوه در این نشست  گفت:شهرستان گناوه دارای ۱۱ موکب رسمی ثبت شده  در سامانه اینترنتی اربعین کشور برای خدمت رسانی به زائران حسینی است.

ضرغام  مردانی افزود:شهرستان گناوه بادارا بودن این تعداد موکب ثبت شده در سامانه اینترنتی اربعین کشور در بین شهرستان های استان بوشهر رتبه نخست را داردکه این موکب ها  در داخل کشور و یا در کشور عراق استقرار  و به زائران  خدمات ارائه می کنند. 

مردانی بیان کرد: این موکب ها شامل ۲ موکب بین راهی سیدالشهداء روستای مال قائد واصحاب الحسین (ع) درروستای قلعه حیدر است  و موکب صاحب الزمان قبل از شهر نجف،سید و سالار شهیدان در کوفه،انصارالحسن (ع) عمود ۱۵۰،مولید الکعبه عمود ۱۸۵، عشاق الحسین (ع) عمود ۹۰۴، و ۴ موکب شامل سید الشهدای چهارروستایی،موکب احمد دشتی،انصارالحسین (ع) وخدام الحسین (ع) ( موکب مرکزی شهرستان گناوه )  در کربلا هستند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات و عالیات شهرستان گناوه با بیان برخی از خدمات موکب های شهرستان گناوه در ایام اربعین سال ۹۷ ادامه داد: اسکان  ۱۰۰ هزار زائر حضرت اباعبدالله الحسین (ع)  در ایام اربعین سال گذشته انجام شد و پذیرایی ۱۵۰ هزار نفر از زائران حسینی توسط موکب های شهرستان در سه وعده صبح و ظهر و شام  صورت گرفت  وخدمات ۲۴ ساعته ارائه شد.

وی عنوان کرد: در کنار خدمات موکب های شهرستان، کارهای فرهنگی مختلفی هر ساله توسط موکب ها به زائران اربعین ارائه می شودکه برای کارهای فرهنگی امسال به طور کامل برنامه ریزی شده است.

مردانی گفت: در کنار کارهای فرهنگی سنوات گذشته امسال همایش بزرگ وحدت بین موکب های مختلف از ایران، عراق، یمن، لبنان توسط موکب مرکزی خدام الحسین (ع) گناوه در کربلا برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد:  امسال با اقدام خوب دولت جمهوری اسلامی ایران و عراق داشتن روادید برای پیاده‌روی بزرگ اربعین برداشته شده است و این انتظار را داریم شرکت  مردم در بزرگترین همایش جهانی افزایش یابد که باید خدمات موکب ها نیز به تبع آن بیشتر شود.

رئیس ستاد بازسازی عتبات و عالیات شهرستان گناوه  در پایان به برخی از نیازهای موکب ها اشاره  و گفت: جهت هماهنگی و ساماندهی و  برطرف کردن نیاز موکب‌های این شهرستان ستاد اربعین چند جلسه تشکیل و  چندین نشست برگزار  کرده است و از مسئولان و ادارت مختلف در خواست می شود تا در رفع این مشکلات همکاری کنند.

در این نشست هر یک از ادارات شهرستان گناوه با توجه به نیازهای موکب ها برای خدمت رسانی به زائران اربعین اعلام آمادگی کردند.

کد خبر 4733413

منبع: مهر

کلیدواژه: گناوه اربعین فرمانداری گناوه هفته دفاع مقدس اربعین 98 بوشهر قزوین اربعین حسینی شیراز اجلاس جاده ابریشم شهرکرد گرگان دفاع مقدس جنگ تحمیلی بیرجند خطبه های نماز جمعه گردشگری دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۹۹۰۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع ۱۰۰ بسته معیشتی در سپیدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، مسئول مرکز خیریه و موکب جان نثاران حضرت زهرا (س) گفت: ارزش هر بسته معیشتی بیش از هفت میلیون ریال و شامل مواد غذایی اولیه مورد نیاز خانوار‌ها همچون برنج، ماکارانی، روغن، رب گوجه، و لپه است.

خادمی افزود:  برای تهیه این اقلام بیش از ۷۰۰ میلیون ریال هزینه شده است.

وی گفت: این مرکز همچنین تعدادی لوازم خانگی شامل تشک، پتو، آرام پز، چینی آلات و چمدان را به ارزش ۲۰۰ میلیون ریال بین زوج‌های نیازمند و خانواده‌های کم برخوردار توزیع کرده است.

مسئول مرکز خیریه و موکب جان نثاران حضرت زهرا (س) گفت: همه هزینه‌ها توسط خیران تامین و پرداخت شده است.

دیگر خبرها

  • برپایی ۵ موکب شهادت امام جعفر صادق (ع) در پیاده‌راه بجنورد
  • پیشنهاد استاندار خوز‌ستان برای صدور گذرنامه اتباع ‌در اربعین
  • ۴۰هکتاربه پارکینگ شلمچه افزوده شد/پیشرفت۸۰درصدی مخزن آب شرب چذابه
  • تعیین مرز چذابه برای تردد اتباع خارجی در ایام اربعین حسینی
  • تردد اتباع خارجی در مراسم اربعین از چذابه خواهد بود
  • توزیع ۱۰۰ بسته معیشتی در سپیدان
  • تشییع و خاکسپاری شهید دفاع مقدس در گناوه برگزار می‌شود
  • مواکب کوچک اربعین ساماندهی می‌شود
  • ارائه تسهیلات در مرزهای گمرکی/ روان سازی امور گمرکی زائران اربعین حسینی
  • برپایی ۱۷۰ موکب از استان اصفهان در عراق برای زائران اربعین