Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ولی فقیه در کردستان، گفت: مسئولیت پذیری هر فردی با توجه به بلوغ و رشد متفاوت است و نباید نسبت به زندگی هر فردی قضاوت کرد.

به گزارش ایسنا, آیت الله سید محمد حسینی شاهرودی امروز(8مهر) در دهمین کنفرانس تخصصی حقوق کودکان، با اشاره به اینکه دین اسلام به نیاز بشر توجه دارد، اظهار کرد: دین اسلام یک دین کامل، جهانی، جاودانه و جامع است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه دین اسلام بشر را به تکامل می‌رساند، تصریح کرد: خداوند به بشر اختیار داده که با چشم باز حقایق را ببیند و مسائل را خود درک و حل کند.

نماینده ولی فقیه در کردستان، با اشاره به اهمیت و ارزش حقوق کودکان در جامعه، بیان کرد: در جهان معاصر موضوعات اساسی حقوق کودکان مد نظر است که برخی از جوامع از این مسئله همچون حقوق زنان سوء استفاده و ظلم کرده‌اند.  

آیت الله شاهرودی بیان کرد: عبادالصالحین این چنین بنا کرده که بندگان صالح از خداوند می‌خواهند که همسری به آنها عطا کند تا در آینده نسلی افتخار آمیز داشته باشند.

وی با بیان اینکه دین اسلام به خانواده نگاه ویژه دارد، عنوان کرد: حمایت از خانواده یکی از اساسی ترین مسائلی است که باید مورد توجه قرار بگیرد چرا که کودکان در خانواده با عشق و آرامش آشنا می‌شوند.  

نماینده ولی فقیه در کردستان، ذکرکرد: هر فردی با بلوغ و تحولات جسمی از حالت کودکی خارج می‌شود و باید والدین آنها را برای تکلیف پذیری و مسئولیت پذیری آماده کنند.

آیت الله شاهرودی افزود: مسئولیت پذیری هر فردی با توجه به بلوغ و رشد متفاوت است و نباید نسبت به زندگی هر فردی قضاوت کرد.

وی با اشاره به حق کودکان، بیان کرد: اسلام معتقدد است که کودکان حق حیات دارند و جزء شرایط خاص نباید سقط جنین صورت بگیرد.

نماینده ولی فقیه در کردستان، گفت: روزی هر فردی را خداوند می‌دهد و اگر عدالت اجرا شود کسی گرسنه نخواهد ماند لذا این ظلم بندگان است که روزی به همه نمی‌رسد.

آیت الله شاهرودی با اشاره به احترام گذاشتن به کودکان، خاطرنشان کرد: پیامبر اکرم(ص) احترام ویژه‌ای برای کودکان قائل بود و بهترین الگو برای والدین در این راستا است.

وی یادآور شد: والدین نباید در میان فرزندان دختر و پسر تفاوتی قائل باشند چرا که دین مبین اسلام توجه ویژه ای به دختران مسلمان داشته است.

منبع: ایسنا

کلیدواژه: كودك

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۹۹۷۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث نخستین مرکز تخصصی نجوم چهارمحال و بختیاری



به‌گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، فرماندار بروجن در نشست با مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گفت: با توجه به انعقاد تفاهم‌نامه بین فرمانداری شهرستان بروجن و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این استان ظرفیت‌ها و جغرافیای این شهرستان مورد توجه قرار گرفت و زمینه راه‌اندازی نخستین مرکز تخصصی نجوم و رصد استان در دستور کار قرار گرفته است.
کرمی افزود: ارائه خدمات تخصصی علمی و آموزشی نجوم و رصد ویژه کودکان و نوجوانان از اهداف راه‌اندازی مرکز شهرستان بروجن به‌شمار می‌رود.

دیگر خبرها

  • احداث نخستین مرکز تخصصی نجوم چهارمحال و بختیاری
  • شانس درمان کودکان مبتلا به سرطان در ایران ۷۰ درصد است
  • مورایس تنها فردی نیست که در ایران مسلمان شد؛ نام جدید سرمربی سپاهان چه خواهد بود؟
  • شناخت زودهنگام اختلالات رشد، موثر بر عملکرد فردی و اجتماعی کودک در آینده
  • به برکت نگاه اسلام، شاهد ارتقای جایگاه کار و کارگر پس از انقلاب هستیم
  • امت اسلام در کنار همدیگر به یک دشمن واحد توجه کنند
  • خواسته به حق مردم ایفای مسئولیت‌های اجتماعی صنایع است
  • مسئولان نظام به بیمه و امنیت شغلی کارگران توجه کنند
  • مسوولان برای رفع دغدغه های کارگران تلاش کنند
  • بیمه و امنیت شغلی کارگران مورد توجه مسئولان قرار گیرد