Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده نیروی هوافضای سپاه با بیان اینکه در حال طراحی سامانه راداری هستیم که در حین حرکت با هدف درگیر می‌شود، گفت: حفر تونل برای شهرهای موشکی از سال ۱۳۶۳ شورع شده و تا به امروز شبانه روزی ادامه دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سردار امیرعلی حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در برنامه تلویزیونی «چهل ستون» اظهار داشت: در دنیا فقط ابرقدرت‌ها توانایی طراحی و تولید موشک‌های نقطه زن را دارند و تعداد کشورهای تولید کننده موشک های نقطه زن کمتر از ۱۰ کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما امروز در منطقه قدرت اول موشکی هستیم و در جهان هم جزو ۷-۸ کشور برتر هستیم.

وی در تشریح چرایی پیشرفت حوزه موشکی در سالهای گذشته با بیان اینکه نوع نگاه، اعتقاد و نگرش همه مسئولین در ۳۴ سال گذشته به این عرصه با یک اعتقاد واحد بوده است، افزود: اگر در اقتصاد مشکل داریم به این دلیل است که مسئولی که می آید، مسئول قبلی را تخریب می کند؛ اما در موشکی و نیروهای مسلح اینگونه نیست و این تبدیل به یک فرهنگ شده که اگر این فرهنگ منتقل شود، در سایر بخش های کشور مشکلی نخواهیم داشت.

سردار حاجی زاده در خصوص اهمیت پدافند هوایی نیز گفت: حدودا ۱۰ سال پیش در حوزه پدافند هوایی تقریبا هیچی نداشتیم و خریدار بودیم در حالی که تجهیزاتی به ما نمی فروختند.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه با بیان اینکه امروز دیگر در همه بخش های پدافندی خودکفا هستیم، اظهار داشت: امروز از ایده تا محصول در حوزه پدافند ایرانی است و سفارش می‌دهیم که این رادار را با چنین ویژگی نیاز داریم.

وی گفت: در حال طراحی سامانه راداری هستیم که بر خلاف رادارهای موجود در دنیا که ثابت و استقراری هستند، این سامانه در حین حرکت با هدف درگیر می شود و آن را منهدم می کند.

سردار حاجی زاده پیرامون موضوع استفاده از فناوری‌های نظامی در حوزه غیرنظامی نیز تصریح کرد: فناوری‌های پیشرفته در بخش تسلیحات استفاده می شود و در بخش غیرنظامی هرچه هست پایین تر از آن قرار دارد و همگی ذیل فناوری های نظامی تعریف می‌شوند.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه با تاکید بر اینکه ما در بخش غیرنظامی ما مسئول نیستیم و فقط می توانیم کمک کنیم، اظهار داشت:  متاسفانه در ایران این موضوع را سیاسی می کنند و مطرح می‌شود که نیروهای مسلح می خواهند دخالت کنند، درحالیکه در دنیا برای نظامی‌ها هزینه می شود تا در بخش های غیرنظامی نیز فناوری آنها استفاده شود.

وی ادامه داد: امروز در کشور مشکل گیربکس اتوماتیک داریم، در حالی که ما سالهاست برای بالگرد در کشور گیربکس تولید می‌کنیم که به مراتب پیچیده تر است. موضوع این است که دیگران باید محکم بیایند جلو و پشت سرشان را هم نگاه نکنند. اگر این اتفاق بیافتد و اعتقادی پای کار بیایند، قطعا خودروی ایرانی و قطعات را می‌توانیم تولید کنیم.

سردار حاجی زاده در خصوص شهرهای موشکی و ویژگی‌های آنها نیز، گفت: یکی از تواندمندی‌های بسیار مهم کشورمان بخش موشکی است که این توانمندی را نباید در معرض غافلگیری دشمن قرار دهیم. ایده این شهرها مربوط به سال ۱۳۶۳ یعنی شروع موشکی است و در واقع قبل از اینکه اولین موشک وارد کشور شود، اولین تونل ایجاد شد.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه با بیان اینکه از آن روز حفاری تونل شروع شده و تا به امروز شبانه روزی ادامه دارد، اظهار داشت: در اعماق زمین و کوه ها تونل های بسیار پیچیده‌ای برای نگهداری مهمات، موشک، تجهیزات و حتی پرسنل حفاری شده است.

وی با بیان اینکه نگرانی دشمنان هم از این است که این امکانات در دسترس آنها نیست، گفت: بعنوان مثال در مذاکرات هسته‌ای آنقدر که دشمنان درباره فردو دغدغه داشتند، درباره نطنز نداشتند چراکه فردو زیرزمینی بود.

سردار حاجی زاده در خصوص ترس از آقازاده‌ها، برادرزاده‌ها و خواهرزاده‌ها با بیان اینکه اینها نمادی از نزدیکان مسئولین هستند، عنوان کرد: در مواردی از مفاسد و تخلفاتی که مشاهده می‌کنیم، ردپایی از نزدیکان مسئولین را مشاهده می‌کنیم. نزدیکان یک مسئول باید سالم باشند و باید مراقبت کنند.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه ادامه داد: از آمریکا و رژیم صهیونیستی و دشمن بیرونی نمی‌ترسیم اما از کسانی که در لباس دوست هستند در داخل ولی عملشان دانسته یا نادانسته نقش ستون پنجم را دارند باید ترسید. از مسئولی که اجازه نفوذ را می دهد باید ترسید، منظور از ترسیدن این است که نباید به آنها میدان داد و باید آنها را از تصمیم سازی و تصمیم گیری‌ها حذف کرد و کنار گذاشت.

وی در خصوص شرایط ایجاد بهبود در اقتصاد کشور نیز، گفت: الگوهای موفق در کشور مانند الگوی جنگ، غلبه بر داعش و عبور از تحریم‌های تسلیحاتی را زیاد داریم. در گام اول انقلاب از بسیاری از مسائل بزرگ عبور کرده‌ایم اما اکنون در خاکریزهای کوچک گیر کرده‌ایم.

سردار حاجی زاده خاطرنشان کرد: مشکل انتخاب مسئولین است، اگر مسئول متناسب چه توسط مردم و چه توسط مسئولی که میخواهد زیرمجموعه خود را انتخاب کند، درست انتخاب شوند و روحیه جهادی و انقلابی داشته باشند و به فکر منافع شخصی خود نباشند قطعا موفق خواهیم شد.

به گزارش فارس، فرمانده نیروی هوافضای سپاه در خصوص امیدوار بودن به آینده ایران، گفت: در جنگ 33 روزه در شرایط بسیار سخت روزهای دهم تا هجدهم جنگ، سید حسن نصرالله گفت که پیغامی از طرف رهبر معظم انقلاب از طریق سردار سلیمانی برای من فرستاده شد که حضرت آقا در این پیغام فرمودند شما در این جنگ پیروز خواهید شد و بعد از این جنگ تبدیل به قدرت منطقه ای می شوید. سید حسن می گفت برای من باورکردنی نبود و آمریکایی ها داشت گوانتانامو را برای فرماندهان حزب الله آماده می کردند، اما این اتفاق افتاد و حزب الله پیروز شد و در جنگ سوریه و عراق هم تبدیل به قدرت منطقه‌ای شد.

وی گفت: وقتی جنگ سوریه آغاز شد، هفتگی یا دوهفته یک بار جلسه کمیسیون فرماندهی را داشتیم که سردار سلیمانی هم نقشه را نشان که می‌دادند، همه جا خاکستری(در اختیار تکفیری‌ها) بود و فقط بخش هایی از دمشق و اطراف آن سبز بود. آن روز آقا فرمودند که باید استقامت کرد.

سردار حاجی زاده تاکید کرد: برخی گفتند کمی کوتاه بیایم و بشار جابجا شود، آقا فرمودند که بشار نیز می‌ماند، این مربوط به آن روز است که سوریه در دست تکفیری ها بود، امروز وضعیت در سوریه چیست؟

فرمانده نیروی هوافضای سپاه در پایان تاکید کرد: امروز هم آقا می فرمایند من به آینده خوشبینم و ماموریت را نیز در گام دوم به دست جوانان داده اند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۹۹۷۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه جنگ اوکراین در سایه تحریم و تهدید روسیه

به گزارش جماران، رویترز در گزارشی با استناد به اطلاعاتی که از منابع نزدیک به اتحادیه اروپا دریافت کرده از تصمیم بروکسل برای وضع تحریم‌های تازه علیه روسیه خبر داده است.

بنا به این گزارش، هدف تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه مسکو، برخی نفتکش‌ها و نیز کشتی‌هایی است که کمک‌های تسلیحاتی کره‌شمالی برای روسیه را حمل می‌کنند.

کشتی‌های حامل تجهیزات نظامی کره شمالی به روسیه از این پس هدف تحریم‌های اتحادیه اروپا قرار خواهند گرفت.

کشورهای غربی کره شمالی را متهم کرده‌اند که با ارسال سلاح و مهمات به روسیه، به تقویت ماشین جنگی این کشور علیه اوکراین کمک می‌کند.

از سوی دیگر، اتحادیه اروپا قصد دارد در بسته جدید مجازات‌های اقتصادی علیه مسکو، نفتکش‌هایی که نفت روسیه را خارج از محدوده قیمت تعیین‌شده توسط گروه ۷ جابجا می‌کنند، تحت تحریم قرار دهد.

کمیسیون اتحادیه اروپا در حال نهایی کردن چهاردهمین بسته تحریم‌ها علیه مسکو به دلیل تهاجم نظامی ارتش روسیه به اوکراین است.

به گزارش رویترز، جنگ در اوکراین به رغم آنکه کی‌یف به شدت نیازمند سلاح و مهمات برای مقابله با تهاجم ارتش روسیه است به نوعی گره‌ خورده و هیچ یک از طرفین قادر به کسب دستاوردهای قابل توجه در زمینه پیش‌روی نظامی و تصرف سرزمین‌های بیشتر نیستند.

از سوی دیگر، قدرت‌های غربی همواره از کمک‌های تسلیحاتی کره‌شمالی به روسیه ابراز نگرانی کرده و می گویند که پیونگ‌یانگ موشک‌های بالستیک و مهمات در اختیار مسکو قرار می‌دهد.

آمریکا در ماه فوریه اعلام کرد که کره شمالی از سپتامبر به این سو بیش از ۱۰ هزار کانتینر مهمات و تجهیزات مرتبط را تحویل روس‌ها داده است.

کمیسیون اروپا همچنین به دنبال اعمال تحریم علیه نفتکش‌های به اصطلاح «ناوگان سایه» است که نفت روسیه را خارج از محدوده قیمت گذاری گروه ۷ جابجا می‌کنند.

رویترز در ادامه به سندی اشاره می‌کند که نشان می‌دهد تحریم‌هایی از سوی اتحادیه اروپا در انتظار دست کم ۴۰ شرکت روسیه و یا تحت مالکیت افرادی در کشورهای ثالث است.

بدین ترتیب، شرکت‌های روسی تامین کننده تجهیزات برای ارتش روسیه و شرکت‌های کشورهای ثالث که به روسیه قطعات الکترونیکی، نیمه هادی‌ها و تراشه‌های قابل استفاده در بخش نظامی فروخته‌اند، مشمول تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا قرار خواهند گرفت.

این سند نشان می‌دهد که شرکت‌های غیر روسی مشمول تحریم‌های تازه اتحادیه اروپا، اغلب در امارات عربی متحده، قرقیزستان، ترکیه و چین مستقر هستند.

این شرکت‌ها بنا به آنچه منابع آگاه در اختیار رویترز قرار داده‌اند تجهیزات ساخت اتحادیه اروپا و ایالات متحده را به روسیه فروخته‌اند.

بر اساس این گزارش، کمیسیون اروپا طی این هفته به صورت غیررسمی با کشورهای عضو در حال مذاکره است تا پیش از ارائه پیشنهاد خود به شورای اروپا برای بحث و بررسی در خصوص تحریم‌های تازه علیه روسیه، نظر آن‌ها را جلب کند.

خبرگزاری رویترز در انتهای گزارش خود یادآور می‌شود که کمیسیون اروپا تاکنون از اظهار نظر در خصوص تحریم‌های جدید پیشنهادی علیه روسیه خودداری کرده است.

 

روسیه: اوکراین سامانه موشکی جدید آمریکایی بگیرد، «منطقه حائل» را گسترش می‌دهیم

 

به گزارش یو رونیوز، کرملین روز چهارشنبه اعلام کرد، اگر کی‌یف سامانه‌های موشکی پیشرفته هدایت شونده موسوم به ATACM را از ایالات متحده تحویل بگیرد، روسیه نیروهای اوکراینی را بیشتر به عقب خواهد راند تا آنچه را که «منطقه حائل» می‌خواند، گسترش دهد.

کاخ سفید اکتبر گذشته اعلام کرده بود که نوعی از سامانه‌های موشکی پیشرفته هدایت‌شونده را در اختیار کی‌یف قرار داده که می‌تواند اهدافی را تا ۱۶۵ کیلومتری مورد هدف قرار دهد. 

اما بسته جدیدی که پس از تصویب لایجه کمک‌ها به این کشور در کنگره، آماده تحویل به اوکراین است شامل یک سیستم پیشرفته‌تر خواهد بود که بیش از ۳۰۰ کیلومتر برد دارد. 

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین روز دوشنبه اعلام کرد که این کشور سامانه موشکی پیشرفته دوربرد را دریافت خواهد کرد و برای این منظور از واشنگتن ممنون است. 

 دریافت چنین سامانه‌ای امکان هدف قرار دادن نقاطی در اعماق بیشتر روسیه و همچنین در شبه جزیره کریمه را افزایش خواهد داد. 

این سامانه جدید ATACMS (سیستم‌های موشکی تاکتیکی ارتش) بر روی کامیون‌ها نصب می‌شوند و موشک آن می‌تواند با سرعت ۳ ماخ حرکت کند که بسیار سریع‌تر از موشک‌های کروز بریتانیایی و فرانسوی است که در حال حاضر در زرادخانه اوکراین استفاده می‌شوند. یک ماخ برابر است با سرعت ۱۲۲۵ کیلومتر در ساعت که آن را سرعت صوت یا Sonic speed می‌نامند.

دمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین روز چهارشنبه در پاسخ به سوالی درباره این اقدام گفت که روسیه پیشتر هم مواضع خود را در این زمینه مطرح کرده و چیزی در این خصوص تغییر نخواهد کرد. 

کرملین ماه گذشته اعلام کرده بود که تنها راه محافظت از خاک روسیه در برابر حملات اوکراین (که به گفته روس‌ها شامل چهار منطقه‌ای است که مسکو از اوکراین به خاک خود ضمیمه کرده) ایجاد یک «منطقه حائل» است تا این محدوده خارج از برد آتش اوکراین باشد.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، سال گذشته گفته بود که نیروهای روسیه با تلاش برای دور راندن نیروهای اوکراین از مرزهای خود، به تحویل سلاح های غربی دوربرد به کی‌یف پاسخ خواهند داد.

خبرگزاری رویترز گزارش کرده که تحویل این تسلیحات که به احتمال زیاد زمان آن علنی نخواهد شد، مشروط بر این است که اوکراین از این سامانه سیستم‌های موشکی برای حمله به اهدافی در داخل خاک روسیه استفاده نکند. 

دو مقام آمریکایی روز سه‌شنبه به رویترز گفتند که ایالات متحده در حال آماده‌سازی بسته کمک نظامی یک میلیارد دلاری برای اوکراین است. این بسته نخستین کمک نظامی به اوکراین از لایحه جدیدی است که به تصویب مجلس نمایندگان و سنای آمریکا رسیده و پس از امضای جو بایدن به قانون تبدیل خواهد شد.


 

دیگر خبرها

  • انتقاد استاندار لرستان از تورم شدید نیروی کار در شهرداری‌ها
  • نیروی انتظامی در اجرای طرح حجاب و عفاف کوتاهی نمی کند
  • هوای هیچ شهری امروز در کشور آلوده نیست
  • رادان: موضوع حجاب اصلا موضوع امنیتی نیست
  • سردار رادان: در طرح نور، ما حمایت رئیس جمهور و قوه قضائیه را داریم
  • سردار رادان: در طرح نور، رئیس جمهور از ما حمایت کرده است
  • نگاه ما به موضوع حجاب و عفاف هرگز امنیتی و انتظامی نیست
  • مازندران؛ مهد علم و دانش و نیروی انسانی کارآمد
  • تایفون آمریکا در راه آسیا و اقیانوسیه(+عکس)
  • ادامه جنگ اوکراین در سایه تحریم و تهدید روسیه