Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه «خشت کج پرداخت یکسان یارانه به تمامی دهک‌ها در دوران احمدی نژاد گذاشته شد»، بر ضرورت حذف یارانه دهک های بالا و اختصاص آن به اقشار آسیب پذیر تاکید کرد.

محمدرضا پوراراهیمی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به حذف یارانه ثروتمندان، گفت: در قانون، چارچوب پرداخت یارانه به جامعه هدف کاملا مشخص شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای مثال یارانه بخش صنعت و یارانه‌ای که به صورت مستقیم به مردم پرداخت می شود، مشخص است. همچنین بخشی از یارانه هم به صورت غیر مستقیم به جامعه داده می شود، مانند یارانه بخش سلامت.

نماینده مردم کرمان در مجلس ادامه داد: در قانون هدفمندی یارانه ها دقیقا اشاره شده که میزان پرداخت یارانه باید بر اساس میزان درآمد افراد باشد، یعنی هرکسی که درآمد بیشتری دارد یارانه کمتری دریافت کند و هر کسی که درآمدش کمتر است، یارانه بیشتر دریافت کند. اما خشت کج را در دوران دولت آقای احمدی نژاد گذاشتند و این خشت کج پرداخت یکسان یارانه به تمامی دهک‌ها بود که این امر با قانون منافات داشت.
 
این نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: انتظار ما از دولت این است که جامعه هدف که نیازمند به دریافت یارانه است در خطای محاسباتی به هیچ عنوان حذف نشود و از سوی دیگر دهک‌هایی که یارانه‌ای که دریافت می‌کنند بخش بسیار ناچیزی از درآمد آنها را تشکیل می‌دهد، حذف شود.
 
پور ابراهیمی گفت: در دهک های بالای جامعه یارانه تاثیری ندارد و می توان گفت تاثیر آن نزدیک به صفر است بنابراین آنها نیازی به دریافت این یارانه ندارند. انتظار از دولت این است که یارانه این افراد را به اقشار آسیب پذیر اختصاص دهد. اولویت ما هم این است که  این یارانه به افراد کم درآمد و در اولویت اول به افراد تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی اختصاص یابد.
 
وی با تاکید بر اینکه «موافق حذف یارانه ثروتمندان است»، تصریح کرد: یارانه ثروتمندان باید حذف شود اما نباید خطایی اتفاق بیفتد و تحت عنوان حذف یارانه ثروتمندان یارانه افراد کم درآمد حذف شود. ما می خواهیم دولت به مر قانون در خصوص هدفمندی یارانه ها عمل کند.
 
این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، گفت: دولت هنوز گزارشی در خصوص هدفمندی یارانه ها به مجلس ارائه نکرده است. سال گذشته دولت اقداماتی در خصوص اجرای این قانون انجام داد اما بسیار ناچیز بود و موردی نبود که بخواهیم بر روی آن اظهار نظر کنیم. در حال حاضر هم باید دولت گزارش بدهد تا ما بتوانیم در خصوص آن اظهار نظر کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: هدفمندي يارانه ها حذف یارانه بگیران پردرآمد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۰۰۹۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۲ درصدی درآمد داروخانه های هلال احمر اردبیل

به گزارش خبرنگار مهر، حمید قویدل عصر شنبه در حاشیه جلسه مدیران و معاونان جمعیت هلال احمر استان اردبیل با حضور نماینده ولی فقیه در هلال احمر ایران با اشاره به اقدامات جمعیت هلال احمر اردبیل اظهار کرد: استان اردبیل دارای ۱۰ شهرستان جمعیت هلال احمر است که دو شعبه نیز در آینده نزدیک به آن اضافه خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در این استان ۱۳ پایگاه امداد و نجات فعال وجود دارد که تا شهریور ماه سال جاری دو پایگاه امداد نجات دیگر با کمک خیرین اضافه خواهد شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل به افزایش در آمدهای استانی اشاره کرد و گفت: در بحث های عمرانی اقدامات خوبی در سال های گذشته در سطح استان انجام شده است که جای تقدیر دارد.

قویدل با بیان اینکه در سال گذشته همچنین در آمد دارو خانه های استان ۱۱.۸ درصد افزایش یافته است، افزود: داروخانه های استان اردبیل یکی از داروخانه های فعال کشور به شمار می رود.

وی همچنین جذب ۱۸۰ نفر از امدادگران در سطح استان را یادآور شد و بیان کرد: این افراد در سطح پایگاه های استان در حال امداد رسانی هستند که این اقدام نیز در نوع خود بی نظیر است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل با اشاره به به تجهیز پایگاه ها و تیم های واکنش سریع به تجهیزات امدادی انفرادی اشاره کرد و گفت: سال گذشته امدادگران جمعیت هلال احمر استان اردبیل بیش از ۱۲ حادثه را در سطح استان مدیریت کردند، که جای تقدیر دارد.

قویدل از کسب دو مقام برتر کشوری در حوزه داوطلبان خبرداد و ادامه داد: در سال گذشته در حوزه داوطلبان نیز ۱۱ میلیارد اعتبار از تهران جذب و در اختیار مردم قرار گرفته است.

کد خبر 6090394

دیگر خبرها

  • همتی: آقایان گمان می‌کنند با زدن دکمه کنترل نقدینگی، تورم خود به خود کاهش می‌یابد
  • آغاز طرح غربالگری بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال در استان
  • ۲۳ درصد درآمد بودجه از سودِ سهام روی دوش بانک مرکزی
  • جریمه دیرکرد بابت وام مددجویان کمیته امداد دریافت نمی شود
  • جریمه دیرکرد وام از مددجویان کمیته امداد دریافت نمی شود
  • اختصاص بیش از ۴۸ میلیارد تومان اعتبار برای تأمین لوازم ضروری زندگی نیازمندان هرمزگانی
  • بررسی روند مناسب سازی منازل سالمندان و معلولان اشنویه
  • افزایش ۱۲ درصدی درآمد داروخانه‌های هلال احمر اردبیل
  • افزایش ۱۲ درصدی درآمد داروخانه های هلال احمر اردبیل
  • اعزام ۲۸۰۰ مددجوی سیستان‌وبلوچستان به اردوهای زیارتی مشهد مقدس