Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسنا منطقه کردستان، برهان صلواتی امروز در دهمین کنفرانس تخصصی حقوق کودک، با اشاره به اینکه قانون کار ایران بین کار کودک و کودکان کار تفاوت قائل شده است، اظهار کرد: کودکان کار در همه جوامع وجود دارند بایستی با تشکیل سمن ها و سازمان های مردم نهاد و کار فرهنگی و ترویجی، زیرساخت‌های لازم برای کاهش جمعیت کودکان کار و مصون نگاشتن آن ها از آسیب های اجتماعی فراهم شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به آمار بیش از 4هزار و 500 مورد بازرسی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان در 6 ماهه اول امسال از کارگاه‌های استان خبر داد و گفت: اگرچه ارجاع کار به کودکان بیشتر در کارگاه‌های خانوادگی اتفاق می‌افتد اما در این بازرسی ها، حساسیت ویژه نسبت به کار کودکان داشته ایم.

مدیرکل کار کردستان، بیان کرد: تابستان امسال مجموعه ورزشی کارگران سنندج به صورت رایگان در اختیار کودکان گذاشته شده است.

صلواتی در ادامه عنوان کرد: در راستای ارائه خدمات رفاهی و حفظ سلامت کودکان و مهم تر از همه جلوگیری از آسیب های اجتماعی کودکان، سالن سرپوشیده مجموعه ورزشی کارگران سنندج در رشته‌های مختلف ورزشی به صورت رایگان در اختیار کودکان گذاشته شد.

وی خاطرنشان کرد: قانون کار جمهوری اسلامی ایران نگاه ویژه‌ای به کار کودکان دارد و بر اساس این قانون، بکارگیری کودکان کمتر از ۱۵ سال سن در کارگاه ها ممنوع است.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۹۹۹۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت تشکیل قرارگاه آموزش ایمنی شغل

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، معاون امور کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: سيصد و چهل کارگر ساختمانی در سال گذشته در حوادث ناشی از کار فوت کردند. رعیتی فرد افزود: اين آمار هر چند نسبت به سال 1401 ، ۲۲ نفر کاهش داشته است، اما نیاز است که تشکل‌های کارگری و کارفرمایی برای بیمه، ایمنی و آموزش کارگران اهتمام ویژه ای داشته باشند.
رعیتی فرد گفت: حوادث ناشی از کار در سال ۱۴۰۲، بیش از ۹/۵ درصد کاهش نشان می‌دهد که بطور میانگین در دو سال گذشته حدود ۷/۵ درصد کاهش یافته است.
معاون امور کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ۳۸ درصد حوادث کار، در کارگاه‌های ساختمانی است و حدود ۵۰ درصد فوتی ناشی از حوادث کار، در کارگاه‌های ساختمانی است.
وی ابراز امیدواری کرد با تشکیل قرارگاه آموزش ایمنی و بهداشت شغلی برای کارگاه‌هایی زیر ۱۰ نفر با کمک شرکای اجتماعی، حوادث کار کاهش پیدا کند.

دیگر خبرها

  • چالش‌های قانونی جدید شهردار قم برای ادامه حضور در مدیریت شهری
  • ضرورت تشکیل قرارگاه آموزش ایمنی شغل
  • کارگاه آموزش حقوقی برای مشاوران املاک در کردستان برگزار شد
  • ظرفیت های مردمی در اجرای طرح نماد بکارگیری شود
  • وجود بیش از ۱۹ هزار واحد کارگری و کارگاه‌های تولیدی در کردستان
  • مثبت شدن تراز درآمد و هزینه تأمین اجتماعی
  • مهم‌ترین اخبار ورزشی ۷ اردیبهشت
  • اجرای ۱۶ طرح طبقه بندی مشاغل جدید در کارگاه های گیلان
  • محیط شهری باید برای کودکان شور و نشاط داشته باشد
  • بیش از ۱۹۰۰۰ واحد کارگری و کارگاه‌ تولیدی در کردستان وجود دارد