Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-01@00:54:20 GMT

بقعه امامزاده یوسف باشت را بیشتر بشناسیم

تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۰۱۳۵۸

بقعه امامزاده یوسف باشت را بیشتر بشناسیم

به گزارش ایکنا از کهگیلویه و بویراحمد، آستان مقدس امامزاده یوسف در حدفاصل یک کیلومتری شمال روستای پزین و جنوب چهارراه گشین و کوه کبگکان کوهمره خامی باشت گچساران، بر روی بلندی برپا شده و از جلوه خاصی برخوردار است. دره فصلی بیدعلی در ضلع جنوبی این بقعه روان است.
توضیحاتی در مورد بقعه متبرکه
بنای این زیارتگاه قدیمی دارای یک باب اتاق 5*6 متر با استفاده از سنگ و ملات گچ ایجاد شده که بر فراز آن گنبدی مخروطی پهن و در زیر آن مرقد شخصیت صاحب بقعه مدفون است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این بنا در سال 1375 ه.ش با مشارکت مردم طایفه گشین بر روی پی و شالوده قدیمی با سنگ و سیمان تجدید بنا و بر سقف آن گنبدی خوش ترکیب با فلز ایجاد و روی آن با ورق ایزوگام پوشش داده‌اند.
قدمت تاریخی این اثر به علت تخریب کلی و نوسازی آن علی رغم کنکاش‌های فراوان مشخص شده است.
شجره‌نامه امامزاده
در رابطه با شجره صاحب بقعه یکی از علمای آن بلاد چنین بیان داشتند: شیخ یوسف عالم از خانواده انصار بوده که در سفر تبلیع احکام اسلامی در این منطقه بیمار و فوت کرده و تاریخ مهاجرت ایشان مشخص نیست.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا کهگیلویه و بویراحمد اجتماعی امامزاده یوسف قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۰۱۳۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غرق شدگی یک جوان در محدوده امامزاده ردان

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان از غرق شدگی یک جوان در محدوده امامزاده ردان خبر داد.

محمد شریعتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: حادثه غرق شدگی یک جوان حدود ۱۸ تا ۲۰ ساله در کانال آب محدوده امامزاده ردان ساعت ۱۱:۲۱ امروز _دوشنبه دهم اردیبهشت_ به ستاد فرماندهی آتش‌نشانی اصفهان گزارش شد.

وی با اشاره به اعزام مأموران آتش‌نشانی از دو ایستگاه امداد و نجات و غواصی به محل حادثه افزود: مأموران اعزامی در حال جست‌وجو در فاصله بین دو دریچه آب‌بند بودند که فاصله این دو دریچه حدود دو کیلومتر است.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان تصریح کرد: پس از جست‌وجو در محدوده مذکور و با وجود زیاد بودن جریان آب، فرد غرق شده از آب خارج شد، اما علائم حیاتی نداشت.

شریعتی اضافه کرد: فرد در بیهوشی کامل بود و به‌رغم تلاش کارشناسان اورژانس برای احیا، جان خود را از دست داد.

کد خبر 749068

دیگر خبرها

  • اجلاسیه ۹۲ شهید والامقام شهرستان باشت برگزار می شود
  • دعوت از مردم برای شرکت در اجلاسیه ۹۲ شهید والامقام شهرستان باشت
  • باید مکتب آوینی را بشناسیم
  • اعلام برنامه شهادت امام صادق در آستان علی بن باقر
  • رنگ‌های مناسب هر فصل رو بشناسیم (فیلم)
  • غرق شدگی یک جوان در محدوده امامزاده ردان
  • تاکید استاندار بر ضرورت ایجاد تعاونی‌های گردشگری در سیستان و بلوچستان
  • اربعین حسینی برابر استکبار جهانی بازدارندگی ایجاد می‌کند
  • چطور هم وزن کم کنیم و هم از افتادگی پوست جلوگیری کنیم؟
  • اهداء تخته فرش به بقعه متبرکه امامزاده شاه محمد بخش اسیر