Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-02@03:47:19 GMT

پوتین و روحانی امروز در ایروان دیدار می‌کنند

تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۰۲۲۳۴

پوتین و روحانی امروز در ایروان دیدار می‌کنند

"ولادیمیر پوتین" و "حسن روحانی" روسای جمهوری روسیه و ایران، امروز در حاشیه نشست شورای عالی کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیایی در پایتخت ارمنستان، با یکدیگر دیدار ‌می‌کنند. ۰۹ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۴ بین الملل اروپا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «نووستی»، دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین اعلام کرد، "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه، امروز، اول اکتبر (نهم مهر ماه) برای شرکت در نشست شورای عالی اتحادیه اقتصادی اوراسیایی به ایروان، پایتخت ارمنستان سفر می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نشست علاوه بر روسای جمهوری کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیایی (شامل: روسیه،ارمنستان، بلاروس، قزاقستان و قرقیزستان)، رئیس  جمهوری مغولستان بعنوان کشور عضو ناظر و همچنین دو میهمان افتخاری: "حسن روحانی" رئیس جمهوری ایران و  نخست وزیر سنگاپور هم حضور دارند.  

اعضای شورای عالی اتحادیه اقتصادی اوراسیایی مسائل مهم در دستورکار این اتحادیه و جهت گیری‌های آتی برای برنامه ریزی و مشخص شدن وظایف برای بهبود عملکرد بازار و توسعه همکاری‌ها در عرصه‌های کلیدی را مورد بررسی قرار خواهند داد.

رئیس جمهوری روسیه در حاشیه نشست سران اتحادیه اقتصادی اورآسیایی، مذاکرات جداگانه‌ای با "نیکول پاشینیان" نخست وزیر ارمنستان و "حسن روحانی" رئیس جمهوری ایران خواهد داشت که در جریان آنها، برخی مسائل مهم در دستورکار دوجانبه و همکاری‌ها در چارچوب این اتحادیه بررسی می شود.

روحانی:ایران از آبان امسال به جمع اعضای اتحادیه اوراسیا می پیونددافتتاح مرکز مطالعات اقتصادی ایران و قزاقستان در دانشگاه اوراسیادبیرکل اتحادیه اوراسیا هفته آینده به ایران سفر می‌کند

روحانی در آستانه سفر به ایروان اعلام کرد که منطقه آزاد تجاری با مشارکت کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیایی از اواخر ماه اکتبر سال جاری (آبان ماه امسال) فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

انتهای پیام/

 

R1445/P/S8,87,89,95/CT10 واژه های کاربردی مرتبط حسن روحانی ولادیمیر پوتین

منبع: تسنیم

کلیدواژه: حسن روحانی ولادیمیر پوتین حسن روحانی ولادیمیر پوتین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۰۲۲۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایزنی «بلینکن» با سران ایروان و باکو درباره روند صلح بین دو کشور

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، وزارت امور خارجه آمریکا امروز دوشنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد که آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه این کشور طی تماس تلفنی جداگانه با الهام علی‌ اف، رئیس جمهور جمهوری آذربایجان و نیکول پاشینیان، نخست‌ وزیر ارمنستان، پیرامون روند صلح میان باکو و ایروان گفتگو کرده است.

بر اساس این بیانیه، وزیر امور خارجه آمریکا از توافق برای استفاده از بیانیه آلماتی که در سال ۱۹۹۱ برای تعیین مرزهای میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان امضا شد، استقبال کرده است.

آنتونی بلینکن در این مکالمه تلفنی مدعی حمایت آمریکا از برقراری صلح «پایدار» و «شرافتمندانه» بین باکو و ایروان شد!

بلینکن در گفتگو با علی‌اف بر تمایل خود برای توسعه روابط ایالات متحده و جمهوری آذربایجان تاکید کرد.

این مقام آمریکایی در ادامه به تمایل کشورش برای همکاری با جمهوری آذربایجان در زمینه انرژی و تغییرات اقلیمی اشاره و ابراز امیدواری کرد بیست و نهمین کنفرانس اعضای کنوانسیون چارچوب سازمان ملل متحد در مورد تغییرات آب و هوایی (COP۲۹) که امسال در جمهوری آذربایجان برگزار می‌ شود، موفقیت‌ آمیز باشد.

ایروان و باکو پارسال با میانجی‌گری روسیه، اتحادیه اروپا و آمریکا مذاکرات برای صلح در آینده را آغاز کردند. نیکول پاشینیان، نخست‌وزیر ارمنستان اواخر ماه می سال جاری گفت که ایروان آماده به رسمیت شناختن حاکمیت جمهوری آذربایجان در مرزهای شوروی سابق از جمله قره‌باغ است.

با وجود توقف مذاکرات میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان، دو کشور کار بر روی متن توافقنامه صلح را ادامه دادند. پس از دیدار علی اف و پاشینیان در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ، تصمیم گرفته شد که مذاکرات ازسرگرفته شود.

کد خبر 6092350

دیگر خبرها

  • امضای ۲ سند توسط روسای کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات
  • علی‌اف: صلح در قفقاز جنوبی تنها از طریق عادی‌سازی روابط باکو-ایروان حاصل می‌شود
  • درخواست ایران برای انتشار بیانیه ایپس آسیا درمحکومیت اسرائیل
  • تحلیلگر سابق سیا: غرب نفوذ پوتین را دست کم می‌گیرد
  • سهم بالای بخش نفت و گاز در رشد اقتصادی کشور
  • «دوگین»: اوکراین نباید وجود داشته باشد
  • کاندیداتوری عضو شورای نگهبان در انتخابات ریاست جمهوری /صادق زیباکلام برای مصاحبه آمد، زاکانی برای گزارش دادن /خاطرات آیت الله هاشمی
  • رایزنی «بلینکن» با سران ایروان و باکو درباره روند صلح بین دو کشور
  • وزیر دفاع ایران با کدام مقام نظامی خارجی دیدار کرد؟ +جزئیات
  • باید به کارگران به عنوان سنگرداران جنگ اقتصادی توجه شود