Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به حضور رئیس سازمان بورس اوراق بهادار در کمیسیون اقتصادی مجلس در رابطه با اثر منفی دستورالعمل جدید بازار پایه بر معاملات و متضرر شدن سهامداران این بازار گفت: اعضای این کمیسیون از توضیحات ایشان قانع نشدند. ۰۹ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۵ اقتصادی بازار سهام | بورس نظرات - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، محمد حسن‌نژاد روز گذشته با حضور در جمع معترضان و متضرران بازار پایه فرابورس ایران با اشاره به این که بنده خود سابقه حضور در بازار سرمایه به عنوان مدیرعامل یکی از شرکت‌های کارگزاری را دارم، گفت: موضوعات و حواشی مربوط به دستورالعمل بازار پایه فرابورس بارها و بارها در کمیسیون اقتصادی مجلس مورد بررسی قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بازاری که ریسک بیشتری دارد باید نوسان بیشتری هم داشته باشد

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر این که بازاری که ریسک بیشتری دارد باید نوسان بیشتری هم داشته باشد، افزود: در این رابطه با دکتر محمدی، رئیس سازمان بورس اوراق بهادار نیز صحبت کردیم و ایشان با حضور در کمیسیون اقتصادی مجلس توضیحاتی در این رابطه ارائه داد که اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس از توضیحات ایشان قانع نشدند.

وزیر اقتصاد برای توضیح به صحن علنی بیاید

وی اضافه کرد: بر این اساس طرحی در کمیسیون اقتصادی مجلس به امضای اعضا رسید که دژپسند، وزیر امور اقتصادی و دارایی به صحن علنی بیایند و در این رابطه توضیح دهند.

حسن‌نژاد ادامه داد: اتفاقی در بازار پایه فرابورس افتاده است و چند روز پیش از بستن کلیه نمادهای بازار پایه فرابورس، ضررهای زیادی(کاهش چشمگیر ارزش سهام شرکت‌های بازار پایه رخ داده در پی تصویب و اجرای دستورالعمل جدید این بازار) رخ داده که بر این اساس یکی از گزینه‌ها این است که آیا می‌توان این معاملات را که ضرر و زیان چشمگیر معامله‌گران بازار پایه فرابورس را در پی داشت، ابطال کنیم یا نه؟ البته این یک فرآیندی است که با گذشت چند روز از این اتفاق و دادوستدهای مختلفی که سهامداران در این رابطه انجام داده‌اند، پیچیده شده(و امکان آن سخت) است.

گذاشتند سهامداران ضرر کنند، بعد نمادها را بستند

این نماینده مجلس تصرح کرد: دوستان می‌گویند ما از بهمن ماه سال گذشته پیگیر اجرای دستورالعمل جدید فرابورس بوده‌ایم. البته باید ابتدا نمادهای بازار پایه فرابورس بسته می‌شود، اطلاع‌رسانی لازم انجام می‌گرفت و پس از آن اقدام به بازگشایی نمادهای معاملاتی می‌کردند؛ نه این که یک هفته نمادهای معاملاتی را در صف فروش قرار دهید و پس از ضرر و زیان‌های زیاد سهامداران، اقدام به بستن نماد کنید.

وی ادامه داد: این‌ها بحث‌هایی است که انجام شده و شخص بنده هم در این زمینه شخصا با ریاست سازمان بورس مطرح کرده‌ام و ایشان قول داده‌اند در این رابطه در صحن علنی مجلس نیز حضور پیدا کنند.

حواس‌مان به سهامداران بازار پایه هست

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: حواس ما به سهامداران بازار پایه فرابورس هست؛ چرا که وقتی یک کارمند یک ماه حقوق دریافت نمی‌کند سرکار نخواهد رفت. چندین برابر حقوق یک مدیر از سرمایه معامله‌گران بازار پایه فرابورس از دست رفته است و برخی از آنها زندگی خود را باخته‌اند. به خاطر همین در حال پیگیری این موضوع از متولیان بازار سرمایه هستیم.

حسن‌نژاد تصریح کرد: البته یک اشتباهی نیز توسط سهامداران بازار پایه اتفاق افتاده است؛ یعنی بجای این که از اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس مطالبات خود و زیان‌های وارده به خود را در خصوص دستورالعمل جدید بازار پایه فرابورس پیگیری کنند، رفته‌اند و از جاهای دیگر مطالبات قانونی خود را پیگیری کرده‌اند.

حضور در کمیسیون اقتصادی فایده‌ای ندارد، باید به صحن علنی بیایند

وی افزود: بنده به دوستان گفته‌ام حضور متولیان بازار سرمایه در کمیسیون اقتصادی مجلس فایده‌ای ندارد و باید به صحن علنی مجلس بیایند. اگر قانونی بوده باید محک بایستاند از آن دفاع کنند، اما اگر خواسته فعالان بازار پایه فرابروس به حق هست، باید محکم بایسیتیم و از آن دفاع کنیم.

نمی‌شود از کنار حق و حقوق بازار پایه‌ای‌ها به سادگی گذشت

این نماینده مجلس اذعان داشت: کسی که در موسسه مالی غیرمجاز سرمایه‌گذاری کرده، با این که نباید در آنجا سرمایه‌گذاری می‎کرد، الان حاکمیت با پیگیری‌های خود آن مطالبات را جبران کرده و حقوق این افراد را گرفته است. حالا نمی‌شود از کنار حق و حقوق سرمایه‌گذاران بازار پایه فرابورس به سادگی گذشت. به فکر این دسته از معامله‌گران هستیم و ان شاءاله در روز سه‌شنبه(9مهر) خبر این که چه تصمیمی در این رابطه خواهیم گرفت، منتشر می‌شود.

در تجمع دیروز معترضان بازار پایه جلوی مجلس چه گذشت؟ارزش دارایی سهامداران خرد در بازار پایه فرابورس ریزش داشتدفاع رئیس سازمان بورس از مقررات جدید بازار پایهرئیس‌جمهور به تلاطم اخیر بازار پایه فرابورس ورود کندتداوم دستوالعمل جدید بازار پایه منجر به ضرر بیشتر معامله‌گران می‌شد

انتهای پیام/

R32365/P/S7,84/CT1 واژه های کاربردی مرتبط بورس تهران دانشجویان بورسیه فرابورس

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بورس تهران دانشجویان بورسیه فرابورس بورس تهران دانشجویان بورسیه فرابورس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۰۲۲۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش روزانه بورس ۱۲ اردیبهشت/ افت ۴ هزار واحدی شاخص

بازار سرمایه با توجه به افت ارزش معاملات فعلا در وضعیت رکودی به سر می برد و در این روز ها رشد خاصی را تجربه نمی کند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، بازار سهام آخرین روز کاری هفته را کاملا متعادل آغاز کرد، به طوری که به نظر می رسد فعلا نه انگیزه ای برای صعود دارد و نه آنقدر فروشنده در بازار حضور دارند تا بتوانند شاخص کل را منفی کنند.

در پایان معاملات امروز شاخص کل بورس اوراق بهادار با ریزشی 4 هزار واحدی به 2 میلیون و 264 هزار واحد رسید. همچنین  نیز شاخص کل هم‌وزن نیز با رشدی جزئی واحدی به ارتفاع 750 هزار واحد رسید.

گفتنی است سه نماد «فملی»، «فولاد» و «کچاد» بیشترین تأثیر در شاخص کل بورس و سه نماد «آریا»، «حسیتا» و «ودی» بیشترین تأثیر را در شاخص فرابورس داشته‌اند، همچنین سه نماد «شستا»، «ذوب» و «فملی» سه نماد پرتراکنش بازار بورس و سه نماد «فن افزار»، «فزر» و «کرومیت» سه نماد پرتراکنش در بازار فرابورس در روز جاری بودند.

لازم به ذکر است که ارزش معاملات خُرد در بازار امروز مورخ 12 اردیبهشت ماه 1402، مبلغ 3 هزار میلیارد و 800 میلیون تومان بود. گفتنی است حقیقی‌ها در روز جاری حدود 246 میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند.

دیگر نکته ای که در معاملات امروز بازار سرمایه به چشم می خورد، بازگشایی منفی صندوق های طلا با توجه به افت نرخ ارز در بازار غیر رسمی و همچنین نزول انس جهانی بود.

در بازار امروز 236 نماد در محدوده مثبت و 184 نماد در محدوده منفی و در بازار فرابورس 220 نماد در محدوده مثبت و 121 نماد در محدوده منفی معامله شدند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بهبود وضعیت بورس محتمل است/ مردم از طریق سبدگردان‌‎ها وارد بازار سرمایه شوند + فیلم
  • خبری مهم برای عرضه اولیه های بورسی
  • گزارش روزانه بورس ۱۲ اردیبهشت/ افت ۴ هزار واحدی شاخص
  • اصلاح بند س تبصره ۶ قانون بودجه ۱۴۰۳ چه تاثیری در بهبود وضعیت بازار سرمایه دارد؟
  • پیش بینی بورس چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / سهامداران منتظر تحول یکباره بازار نباشند!
  • کدام خودروی سایپا 700 میلیون تومان شد؟
  • بورس همچنان ریزشی؛ سهامداران نگران شدند
  • زیرمجموعه وسنا و مپنا به فرابورس می آید؟
  • کوچ نقدینگی از بازار طلا و ارز به بازار سرمایه/ بورس جذاب شد
  • نماد سپرده‌گذاری مرکزی در بازار توافقی فرابورس معامله می‌شود