Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@21:52:01 GMT

ریزش میوه در باغات اهر به دنبال وزش بادهای شدید

تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۰۲۴۳۱

ریزش میوه در باغات اهر به دنبال وزش بادهای شدید

مدیر جهادکشاورزی شهرستان اهر از ریزش میوه در باغات این شهرستان به دنبال وزش بادهای شدید خبر داد.

به گزارش ایسنا، محمد اسدی در جمع خبرنگاران ضمن بیان این مطلب افزود: با توجه به وزش بادهای شدید به صورت طوفان با سرعت بیش از 16 کیلومتر در ساعت، بیشتر باغات شهرستان اهر دچار خسارت شده است که عمدتاً باعث ریزش میوه‌های درجه یک در باغات و کاهش محصولات باغی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 وی گفت: با توجه به آمار ارائه شده وضعیت فعلی باغات شهرستان و پیش‌بینی‌های انجام یافته عملکرد محصولات سر درختی در این شهرستان متاسفانه با کاهش مواجه خواهد بود.

اسدی ضمن اعلام آمار باغات موجود در این شهرستان و پتانسیل تولید بالای اراضی باغی این شهرستان، اظهار کرد: این باد زدگی در پنج هزار و 800 هکتار از باغات شهرستان با توجه به زمان برداشت محصولات باغی، خسارت زیادی به سطح زیر کشت محصول سیب وارد  کرده است.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان اهر با ابراز نگرانی از کاهش تولید کیفی محصول باغداران در مرحله برداشت باغات، گفت: سطح این خسارت از 30 الی 50 درصد در مناطق مختلف بوده و خسارت ریالی  وارده 83 میلیارد تومان برآورد شده است.

وی افزود: باد زدگی بیشتر در باغات سیب شهرستان با توجه به کشت غالب این محصول و همزمان با مرحله برداشت محصول سیب در شهرستان و روستاهای اطراف قابل مشاهده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اهر خواستار همکاری و ارزیابی دقیق ارزیابان و مسئولان صندوق بیمه محصولات کشاورزی در این مورد به خصوص در پرداخت خسارت به باغدارانی که محصولات باغات خود را بیمه کرده‌اند، شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۰۲۴۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کار برداشت گل محمدی از باغات شهرستان خاش آغاز شد

 مجتبی خاشی مدیر جهاد کشاورزی خاش، گفت: در راستای تغییر الگوی کشت و با توجه به ارزش اقتصادی بالا و نیاز آبی کم گل محمدی و سازگاری به اقلیم منطقه، توسعه باغات گل محمدی در برنامه کاری این مدیریت قرار گرفته و در سال گذشته چهار هکتار باغ جدید گل محمدی احداث و  سطح زیر کشت گل محمدی شهرستان به ۱۱ هکتار افزایش یافت.

مجتبی خاشی افزود: پیش بینی شده امسال ۱۱ تن گل محمدی از سطح باغات شهرستان خاش برداشت شود.

وی تصریح کرد گل محمدی پس از فرآوری در منطقه به صورت گلاب و گل خشک شده به بازار عرضه می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • باغات مرکبات مازندران شناسنامه‌دار می‌شوند
  • تصاویری جدید از میزان خسارت تورنادو مرگبار به شهر ۱۲۵ میلیونی چین!
  • ضرورت ایجاد بخش مدیریت بحران در دستگاه‌های اجرایی
  • افزایش قیمت میوه و صیفی‌جات مربوط به نرخ بارفروشان است
  • پیش بینی تولید بیش از ۸۰۰۰۰ تن محصول گندم از شهر خوشه‌های طلایی
  • کار برداشت گل محمدی از باغات شهرستان خاش آغاز شد
  • برداشت گل محمدی از شهر همسایه قله تفتان
  • خسارت جبران‌ناپذیره بهره‌برداران به دلیل کشت غیراصولی پسته
  • خسارت خشکسالی به ۱۴۰ هزار هکتار محصول گندم بوشهر
  • کشت غیراصولی پسته خسارت جبران‌ناپذیری به بهره‌برداران وارد کرده است