Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهرود امیرانتخابی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اعتبارات در نظر گرفته شده برای تملک آثار بسیار اندک است و فقط در مواقع اضطراری با داشتن طرح توجیهی، بودجه لازم تخصیص داده می شود . 
وی اضافه کرد: این اداره کل در یک سال اخیر ، اقدامات بسیار خوبی در زمینه های راه اندازی موزه های تخصصی ، دولتی و مشارکتی ، ثبت آثار تاریخی گیلان  مرمت بناهای تاریخی، انجام کاوش های باستان شناسی و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

..انجام داده که تملک و خرید چهار اثر تاریخی یکی از مهمترین این اقدامات بوده است.
وی ادامه داد: این اداره کل در راستای حفاظت و احیاء آثار تاریخی استان ، پس از پیگیری های متعدد موفق شد چهار اثر ثبتی شاخص استان  را از محل اعتبارات  ملی و استانی در لیست تملک خود قرار دهد.
امیرانتخابی عنوان کرد: در این راستا شش دانگ ساختمان سرهنگ عضدی سیاهکل ، تپه خسروخانی به شماره ثبت ملی  ۹۹۴۳ ، تپه باستانی گرده کول به شماره ثبت ملی ۲۰۶۰۳  و خرید چهار دانگ از خانه تاریخی  محصصی به شماره ثبت ملی  ۱۴۹۸۶ آثار تملک یافته اخیر است.
در گیلان بیش از دو هزار و ۵۰۰ اثر تاریخی شناسایی شده که یک هزار و یکصد اثر در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.
۱۸۸۱/۲۰۰۷/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: میراث فرهنگی گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۰۳۰۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعطیلی بناهای تاریخی استان در نیمه اردیبهشت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز اصفهان، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان گفت: روز شنبه ۱۵ اردیبهشت ماه مصادف با شهادت امام جعفر صادق (ع) تمامی بنا‌های تاریخی، موزه‌ها و محوطه‌های زیر مجموعه این اداره کل در سطح استان پهناور اصفهان تعطیل است.

امیر کرم زاده ادامه داد: از روز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ماه تمامی این اماکن آماده ارائه خدمات به گردشگران و دوستداران میراث فرهنگی خواهد بود.

استان اصفهان بیش از ۲۲ هزار بنا و اثر تاریخی دارد که هزار و ۸۵۰ اثر به ثبت ملی و ۱۵ اثر آن از جمله میدان امام، کاخ چهلستون، باغ فین کاشان و مسجد جامع به ثبت جهانی رسیده است.

۸۰ موزه و بنای تاریخی با قابلیت بازدید در سراسر اصفهان تحت نظارت و مدیریت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی این استان هستند.

دیگر خبرها

  • تعطیلی بناهای تاریخی استان در نیمه اردیبهشت
  • برگزاری جشنواره‌های ویژه گردشگری در اردبیل برنامه‌ریزی می‌شود
  • احیای خانه های تاریخی با هدف جذب گردشگری در تبریز
  • تدوین رویدادهای فصل گردشگری در استان اردبیل
  • تخریب آثار تاریخی در باران شدید کرمان؛ قسمت اسلامی قلعه نرماشیر ریخت
  • تحویل ۹ شیء تاریخی به میراث فرهنگی هرمزگان
  • تحویل ۹ شئ تاریخی به میراث فرهنگی هرمزگان
  • ۱۰ حفار غیرمجاز در منطقه تاریخی ارومیه دستگیر شدند
  • تحویل ۹ شی تاریخی به میراث‌فرهنگی هرمزگان
  • میراث فرهنگی اجازه انتقال آب از روستای تاریخی گیسک را نمی‌دهد