Web Analytics Made Easy - Statcounter

اجرای طرح قبوض سبز شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی برق نشاط را در چشمان دانش‌آموزان کم برخوردار استان روشن کرد و با اجرای این طرح پاییز دانش آموزان بهاری شد. ۰۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۸ استانها خراسان جنوبی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، سالانه هزینه‌های زیادی در امورات زندگی مردم به صورت پنهان صرف می‌شود که اگر همین مبالغ در کنار هم گذاشته شود، شاید بتواند پروژه‌ای بزرگ را به مرحله افتتاح برساند و یا دردی از دوش دردمندی بردارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صدور قبوض برق، گاز و آب هم از بسترهای هزینه بر بوده که به صورت دوره‌ای اعتبار هنگفتی را دربر می‌گیرد و خوشبختانه شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی با حذف قبوض کاغذی توانسته است نه تنها به عنوان دستگاهی موفق عمل کند بلکه با این اقدام زمینه ساز برداشتن قدم‌های ماندگاری در بین محرومان باشد.

30هزار بسته لوازم التحریر هدیه مقام معظم رهبری در سیستان وبلوچستان توزیع شددلایل افزایش 3 برابری نرخ لوازم التحریر چیست؟طرح نظارت بر فروش لوازم التحریر در البرز آغاز ش

از ابتدای امسال اقدامات اولیه طرح حذف قبوض کاغذی برق در استان خراسان جنوبی رقم خورد. این طرح تاکنون نه تنها مشکل کمبود کاغذ را اندکی برطرف کرده بلکه لبخند شادی و نشاط را بر لب کودکان محروم نیز نهاده است.

روز گذشته دو هزار دانش آموز دبستانی به واسطه این طرح بزرگ از بسته لوازم التحریر بهره‌مند شدند‌. شاید نتوان در گام نخست تمام نیازهای آموزشی کودکان محروم را برطرف کرد اما همین کمک‌های اندک هم لبخندی بر صورت دانش آموزانی می‌نشاند که توانایی خرید یک مداد را ندارند.

توزیع 2 هزار بسته لوازم التحریر بین دانش آموزان نیازمند

برای تماشای لبخند این فرشته‌های کوچک ساعتی را در مدرسه کلاته بجدی حضور یافتیم. در دقایق اولیه با چشمانی سراسر از سوال و پرسش به ما می‌نگرند گویی حضورمان در آنجا برایشان سؤال برانگیز است. 

چند دقیقه‌ای بیشتر لازم نبود تا با آنها انس بگیریم و از آرزوهایشان بپرسم و یا آنچه را در این روزها آموخته‌اند را جویا شوم.

اگرچه سوالاتم را ریز به ریز پاسخ می‌دهند اما نگاهشان به بسته‌هایی است که قرار است توسط مسئولان در بین آنها توزیع شود. 

بسته‌های لوازم التحریر یکی‌یکی در بین آنها توزیع می‌شود. یکی با اشتیاق بالا و پایین می‌پرد گویی دنیا را در آن بسته کوچک به وی داده‌اند. دیگری به دیوار بی رنگ و بدون نقش مدرسه تکیه داده و در دنیای کودکی‌اش بسته را با دقت برانداز می‌کند.

اینجاست که نور شادمانی بر دلت می‌تابد. به راستی که چه زیبا لبخند می‌زنند و چه شادمانه احساس درونشان را در فضای مدرسه به پرواز در می‌آورند.

 طرح قبض سبز و توزیع بسته‌های مهربانی در بین دانش آموزان نیازمند

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی‌ در مراسم اهداء بسته‌های لوازم التحریر در بین دانش‌آموزان نیازمند اظهار داشت: از ابتدای تیرماه امسال حذف قبوض کاغذی برق در دستور کار وزارت نیرو قرار گرفت و از ابتدای مهر ماه این طرح به طور کامل اجرا و  قبض سبز جایگزین قبوض کاغذی برق شد.

محمدابراهیم شرکاء با اشاره به اینکه طرح مذکور ملی است و در سراسر کشور به طور همزمان اجرا می‌شود بیان کرد: در خراسان جنوبی نیز به تبعیت از کل کشور این طرح اجرایی شده و در حال حاضر قبض کاغذی چاپ نمی‌شود و قبوض به صورت الکترونیکی صادر می‌شود. 

وی تصریح کرد: در راستای اجرای این طرح، سالانه حدود یک میلیون و 800 هزار  قبض کاغذی صرفه جویی می‌شود که این امر هم به نفع محیط زیست و هم به نفع اقتصاد کشور است.

مصرف بی‌رویه برق زندگی را با مشکل مواجه می‌کند

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی به اهداف این طرح اشاره کرد و گفت: تکریم مشترکان، صرفه جویی در وقت و مصرف کاغذ، حفظ محیط زیست و کاهش تردد از اهداف اصلی طرح حذف قبوض کاغذی است.

شرکاء خاطرنشان کرد: از محل صرفه جویی این طرح، با ابلاغ وزارت نیرو و شرکت توانیر در مرحله نخست 2 هزار بسته آموزشی را در خراسان جنوبی در مناطق محروم و در بین دانش آموزان کمتر برخوردار توزیع کردیم و امید است در فازهای بعد نیز بتوانیم این کمک‌ها را انجام دهیم.

وی خطاب به دانش آموزان با تاکید بر مدیریت مصرف برق اظهار داشت: مصرف بی‌رویه برق سبب کمبود برق می‌شود و زندگی برای همه مشکل خواهد شد بنابراین باید با مدیریت مصرف انرژی برق شرایط استفاده از این انرژی گرانبها را برای همه فراهم کنیم.

زندگی بدون برق محال است

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بیرجند نیز افزود: زندگی بدون برق محال است و اگر ما از این نعمت بزرگ برخوردار هستیم به برکت مجاهدت‌های پرسنل شرکت برق است.

یکه خانی، با اشاره به گرامیداشت هفته دفاع مقدس بیان کرد: امنیت و آرامش امروز ملت ایران مدیون فداکاری‌های رزمندگان ما است که در 8 سال دفاع مقدس برای حفظ آرمان‌های انقلاب اسلامی جان خود را فدا کردند.

دانش آموزان آینده سازان مملکت هستند

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی نیز در این مراسم ضمن تاکید بر ضرورت صرفه جویی در مصرف برق اظهار داشت: هرکدام از ما باید در مصرف برق صرفه جویی کنیم تا آیندگان ما از این نعمت بی نصیب نمانند.

سکینه طیبی، با اشاره به اهمیت طرح قبض سبز خاطرنشان کرد: از محل صرفه جویی حاصل از حذف قبوض کاغذی برق، شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی هدیه‌های خوبی خریداری و در بین دانش آموزان نیازمند توزیع می‌کنند.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی یادآور شد: دانش آموزان آینده سازان این نظام هستند و باید با درس خواندن آینده مملکت را خوب بسازند. 

آری به راستی که چه زیباست با اجرای اینگونه طرح‌ها، برق نشاط را در چشمان دانش آموزان محروم خراسان جنوبی نظاره‌گر باشیم و پاییز دانش آموزان کویر را بهاری کنیم.

شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی با اجرای طرح قبض سبز و توزیع 2 هزار بسته لوازم التحریر رویش امید را در مدارس محروم استان به ارمغان آورده است.

گزارش فاطمه واعظی نسب

انتهای پیام/ش

R41348/P/S6,56/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۰۳۱۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۲۲ هزار و ۵۰۰ متر شبکه توزیع آب آشامیدنی در شهرستان درمیان

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی کاوسی صبح دوشنبه در مراسم کلنگ‌زنی و آغاز عملیات پروژه آبرسانی به ۶ روستای شهرستان درمیان به همت خیرین جمعیت هلال احمر استان تهران اظهار کرد: یکی از اقدامات جمعیت هلال احمر استان تهران در قالب طرح نذر خدمت، آبرسانی به روستاهای محروم شهرستان درمیان بود که این مهم با جذب خیرین از مؤسسه خیریه نیک‌گامان جمشید تهران در سال جاری محقق شده است.

مدیرعامل هلال‌احمر خراسان‌جنوبی افزود: بنابراین جمعیت هلال احمر استان تهران با خرید و انتقال لوله‌های انشعاب آب، برای آبرسانی به ۶ روستای شهرستان درمیان پیش قدم شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی بیان داشت: روستاهای تقندیک، سرش‌آباد، کلاته نظر، دونخی، قیک و مود علیا از جمله روستاهای دارای تنش آبی هستند که در این پروژه از نعمت آب آشامیدنی منتفع می‌شوند.

وی افزود: با اجرای ۲۲ هزار و ۵۰۰ متر شبکه توزیع و اجرای ۲۹۷ انشعاب لوله آب، ۲۹۷ خانوار از اجرای این پروژه بهره‌مند می‌شوند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: ۳۵ میلیارد ریال از سوی مؤسسه خیریه نیک‌گامان جمشید تهران و ۸٠ میلیارد ریال از سوی شرکت آبفا در این پروژه سرمایه‌گذاری شده است.

کد خبر 6092066

دیگر خبرها

  • برگزاری چهل و دومین جشنواره فرهنگی - هنری «امید فردا» در همدان
  • باغ هنر با دو رویداد آغاز شد
  • اجرای ۲۲ هزار و ۵۰۰ متر شبکه توزیع آب آشامیدنی در شهرستان درمیان
  • باغ هنر با ۲ رویداد «امید فردا» و «تصویر یک پایان» آغاز شد
  • تشکیل قرارگاه عدالت آموزشی با هدف توزیع متوازن امکانات در همه مدارس
  • انعقاد تفاهم‌نامه‌ بنیاد نخبگان و آموزش و پرورش خراسان جنوبی
  • ۲۰ هزار دانش آموز لازم التوجه اردبیلی راهی اردوهای تربیتی می شوند
  • آزمون سراسری برای دانش آموزان مناطق سیل زده تکرار می‌شود
  • کنکور سراسری برای دانش آموزان مناطق سیل زده برگزار می‌شود
  • آزمون کنکور سراسری برای دانش آموزان مناطق سیل زده برگزار می شود