Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@14:39:05 GMT

محتوای شعر آئینی در استان سمنان تقویت شود

تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۰۴۰۲۱

محتوای شعر آئینی در استان سمنان تقویت شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام علی‌اصغر فضیلت صبح سه‌شنبه در آئین اختتامیه جشنواره شعر آئینی استان سمنان به میزبانی فرهنگسرای خورشید تابان گرمسار ضمن بیان اینکه تفکیک شور و شعور دینی از یکدیگر یک آسیب فرهنگی جدی در اثر آئینی محسوب می‌شود، گفت: تقویت محتوای شعاری در دستور کار هنرمندان، شاعران و نویسندگان استان سمنان قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تأکید بر اینکه در وقایع فرهنگی باید سعی کنیم تا شور و شعور دینی به یک اندازه در اتفاقات ما سهم داشته باشند، افزود: حفظ تعادل و برابری بین این دو مقوله باید در جشنواره شعرهای آئینی در دستور کار قرار گیرد.

تولید آثار مسئله محور

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان همچنین بابیان اینکه شعرا باید کمک کنند تا شعر ما حامل شعار باشد و شعار نیز برخاسته از شعور است، تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین تفاوت انسان با حیوان گرایش‌های فطری انسان است و گرایش به زیبایی را می‌توان یکی از شاخص‌ترین آن‌ها برشمرد.

فضیلت زیبایی را در قالب‌های متفاوتی مانند صدا، تصویر و کلام عنوان کرد و گفت: در برخی مواقع به شعر به‌عنوان سرگرمی نگاه می‌شود که بافرهنگ اصیل ما مطابقت ندارد و شعری که مغز و مفهوم نداشته باشد اثرگذار و حاوی ارزش نیست.

وی با تأکید بر لزوم تولید آثار مسئله محور بیان کرد: شعر مسئله محور شعری است که برخاسته از شعور و معرفت باشد و آنگاه اثرگذاری لازم را در بدنه جامعه دارد.

کد خبر 4733742

منبع: مهر

کلیدواژه: شعر آئینی گرمسار هفته دفاع مقدس اربعین 98 بوشهر قزوین اربعین حسینی شیراز اجلاس جاده ابریشم شهرکرد گرگان خطبه های نماز جمعه دفاع مقدس جنگ تحمیلی بیرجند گردشگری دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۰۴۰۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساترا مسئولیت دارد جلوی محتوای تحریفی را بگیرد

پیمان جبلی رئیس سازمان صداوسیما در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره برنامه انتخاباتی صداوسیما، اظهار کرد: مناظره‌ها و برنامه‌های انتخاباتی در حال ضبط است و در زمان تبلیغات پخش خواهد شد.

وی در پاسخ به این پرسش که چه نمره‌ای به عملکرد صداوسیما در موضوع عفاف و حجاب می‌دهید، اظهار کرد: نمره خیلی بالایی نیست، نه اینکه کار زیادی انجام نشده است، بلکه باید کار‌های بیشتری انجام شود، چون موضوع حجاب فراگیری زیادی دارد. برنامه‌های صداوسیما آماده شده و به حجم آن از لحاظ کمی و کیفی اضافه می‌شود. برنامه ما غلبه دادن گفتمان کارآمدی حجاب در امر اجتماعی و کنشگری عفیفانه زن مسلمان است.

وی درباره دلیل پخش نشدن سریال حشاشین در ایران، گفت: ساترا مسئولیت دارد تا جلوی پخش محتوای تحریف شده که به درک اجتماعی لطمه می‌زند و افکار عمومی را منحرف می‌کند را بگیرد. سریال حشاشین براساس واقعیت نیست، بلکه تحریف تاریخ است و ساترا برای پخش آن به سکو‌ها تذکر داده و سکو‌ها هم حذف کردند.

جبلی در خصوص دلیل بسته شدن دفتر صداوسیما در کشور آذربایجان، گفت: اطلاعات به روز ندارم، ولی از سال‌های پیش محدودیت‌هایی برای صداوسیما و سایر نهاد‌های فرهنگی ما ایجاد شده بود و تلاش می‌کنیم از طریق وزارت خارجه این محدودیت برداشته شود.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری رادیو تلویزیون

دیگر خبرها

  • انجام ۵ عملیات پلیسی در استان سمنان/ طرح امنیت محله محور اجرا شد
  • الگوریتم اینستاگرام تغییر می کند؟
  • ساترا مسئولیت دارد جلوی محتوای تحریفی را بگیرد
  • استفاده از اعتبارات سفر رئیس‌جمهور برای تجهیز و نوسازی مدارس
  • تقویت آموزش و پرورش در دولت سیزدهم
  • تصادف کامیون و تیبا در محور گرمسار به سرخه ۶ مصدوم داشت
  • چرا اینستاگرام الگوریتم خود را تغییر می‌دهد؟
  • قرارداد همکاری اوپن‌ای‌آی با فایننشال تایمز برای آموزش مدل‌های هوش مصنوعی
  • تقدیر از معلمان شاهرودی/ برنامه هفته معلم مدرسه محور است
  • پیگیری مصوبات دور دوم سفر رئیس جمهور اولویت دارد