Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندار خرم‌دره گفت: چوب‌بری‌های غیرمجاز تا یک ماه آینده از سطح این شهرستان جمع‌آوری می‌شود.

به گزارش ایسنا، حجت محمدی در جلسه حفاظت و صیانت از جنگل‌ها و مراتع طبیعی خرم‌دره با بیان این‌که این شهرستان از نظر زیبایی و سرسبزی جایگاه خاصی داشته و نگین سبز زنجان محسوب می‌شود، اظهار کرد: این شهرستان در حوزه درختان مثمر، صنوبر، تولید انگور و حبوبات در سطح استان حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به وجود کوچه‌باغ‌های زیبا به برکت درختان سر بر آسمان برافراشته در این شهرستان، یادآور شد: جنگل‌های طبیعی و دست‌کاشت که رگ حیاتی خرم‌دره محسوب می‌شود، یادگار گذشتگان برای نسل‌های امروز است.

وی با تاکید بر ضرورت اهتمام جدی در حفظ درختان و منابع‌طبیعی، یادآور شد: حتی اگر بتوانیم در جلوگیری از قطع یک درخت و یا کاشت یک درخت موثر واقع شویم، گران‌بهاترین یادگاری را برای فرزندان در آینده به یادگار گذاشته‌ایم.

این مسئول با تاکید بر این‌که سوداگران برای تامین منافع آنی خود حتی به مواهب خدادادی از جمله منابع‌ طبیعی و درختان نیز رحم نمی‌کنند، ادامه داد: با برداشت‌های بی‌رویه از منابع آبی، ۳۰ الی ۴۰ درصد چاه‌های تامین آب شهرستان خشک شده است.

محمدی با تاکید بر این‌که بارندگی‌هایی که سال گذشته اتفاق افتاد، در افزایش میزان آب‌های زیرزمینی تاثیر زیادی ندارد، تصریح کرد: آب‌های زیرزمینی یادگار نیاکان ما است.

فرماندار شهرستان خرم‌دره با اشاره به نقش موثر درختان در تامین اکسیژن و تصفیه طبیعی هوا، بیان کرد: اکثر افرادی که دارای ریه‌های مشکل‌دار هستند، در مناطقی کم‌درخت زندگی می‌کنند.

محمدی با تاکید بر این‌ که مدیری که در حوزه حفاظت از منابع‌ طبیعی و محیط زیست کم‌کاری کند، برای سیستم اجرایی قابل قبول نیست، اظهار کرد: نمی‌شود که مدیر دست روی دست بگذارد اما صدای اره چوب‌برها گوش فلک را کر کند.

این مسئول با تاکید بر این‌که از شهروندان می‌خواهیم هرگونه قطع درخت در داخل و خارج از شهر را گزارش دهند، تصریح کرد: هر گونه درختی که در داخل شهر بریده می‌شود باید با مجوز شهرداری باشد.

محمدی با اشاره به این‌که تا یک ماه آینده چوب‌بری‌های غیرمجاز از سطح شهرستان جمع‌آوری می‌شود، ادامه داد: یکی از اولویت‌های دستگاه قضایی باید برخورد با قطع کنندگان اشجار باشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: حجت محمدی زنجان خرم دره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۰۴۴۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۵ تغییر کاربری غیرمجاز در آمل قلع و قمع شد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، ‌‌مهرداد فولاد گفت: به دنبال صدور دستور قضایی، اکیپ اجرای احکام‌قضایی شامل واحد حقوقی و گشت ۱۳۱ مدیریت جهاد کشاورزی آمل با همراهی عوامل نیروی انتظامی اقدام به قلع و قمع تغییر کاربری غیرمجاز خارج از طرح هادی مصوب در روستای شهنه‌کلا این شهرستان کردند.

او افزود: یک بنای نیمه کاره و ۱۴ مورد تفکیک و دیوارکشی در قالب تبصره ۲ ماده ۱۰ قلع و قمع و ۹۰۰ متر‌مربع زمین کشاورزی آزادسازی شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل با بیان اینکه جهاد کشاورزی با تمام قدرت در راه حفظ بستر تولید محصولات کشاورزی ایستاده است، به مالکین اراضی کشاورزی توصیه کرد بدون اخذ مجوز از مراجع ذیصلاح اقدام به تغییر کاربری اراضی خود نکنند.

دیگر خبرها

  • ۱۵ تغییر کاربری غیرمجاز در آمل قلع و قمع شد
  • جمع آوری انشعاب غیرمجاز در روستای گوگ تپه ارومیه
  • اجرای طرح سرشاخه کاری درختان گردو در زارچ
  • گرامیداشت یاد شهید ناصر پیروی در رشت
  • ۳۰۰ هزار دستگاه ماینر غیرمجاز جمع‌آوری شد
  • پلمب ۱۷ انبار غیرمجاز جمع‌آوری و فروش ضایعات در شیراز
  • موتور پمپ‌های غیرمجاز روی رود قره آغاج قیر و کارزین جمع‌آوری شدند
  • نمایی از دریاچه طبیعی کیو خرم آباد + تصاویر
  • کشف ۲ دستگاه موتورسنگین غیرمجاز در کرمان 
  • دستگیری متخلفین برداشت غیرمجاز شن و ماسه در منطقه حفاظت شده تالاب نوروزلو