Web Analytics Made Easy - Statcounter

زارع گفت: بنادر شمال ایران و به خصوص منطقه آزاد انزلی، فرصت‌طلایی برای برقراری ارتباط با کشورهای شمالی را فراهم آورده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «ارسلان زارع» امروز(سه‌شنبه، ۹ مهر) در بیست و دومین اجلاس دانشگاه‌های حاشیه دریای کاسپین در دانشگاه گیلان با بیان اینکه این اجلاس فصلی نوین از همکاری‌های علمی و چندجانبه برای پیوندهای استراتژیک در سومین دهه از فعالیت اتحادیه، پیش روی کشورهای حاشیه دریای کاسپین باشد گفت: برگزاری این نشست‌ها فرصتی برای شناخت بهتر از امکانات و قابلیت‌های کشورهای عضو این اتحادیه و برنامه‌ریزی در مسیر همکاری‌های مشترک آینده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  استاندار گیلان دیپلماسی علمی را مقدمه‌ای برای دیپلماسی سیاسی، اقتصادی و اجتماعی دانست و افزود: دریای کاسپین دریای صلح و دوستی است و کشورهای حاشیه دریای کاسپین دارای اشتراکات فرهنگی بسیاری هستند و بیگانگان را در آن راهی نیست.
وی با بیان اینکه اکوسیستم شکننده دریای کاسپین با فعالیت‌های انسانی کنترل نشده، تحت فشار است تصریح کرد: کلید حل مشکلات این دریا در دست دانشمندان و محققان کشورهای حاشیه آن است و وقت آن رسیده که کمیته‌های علمی برای حل مشکلات اکوسیستم دریای کاسپین شکل گیرد.
زارع به برخورداری استان گیلان از موهبت‌های الهی بی‌شمار و اینکه از نظر استراتژیک امکان برقراری ارتباط با چهار کشور و استان‌های ساحلی‌ آنها را دارد تصریح کرد: بنادر شمال ایران و به خصوص منطقه آزاد انزلی، فرصت‌طلایی برای برقراری ارتباط با کشورهای شمالی را فراهم آورده است.
استاندار به نقش ویژه استان گیلان در مسیر کریدور شمال-جنوب اشاره و خاطرنشان کرد: متخصصان و اندیشمندان استان‌های ساحلی دریای‌کاسپین نه تنها در برقراری ارتباطات علمی می‌توانند نقش‌آفرینی کنند، بلکه قادرند زمینه لازم برای برقراری ارتباط بین سازمان‌ها و نهاد‌های اجرایی استان‌های ساحلی را نیز فراهم آورند.   زارع وجود برندهای معتبر و کالاهای صادراتی را از مزیت‌های اقتصادی گیلان عنوان کرد و گفت: در بخش درمان نیز گیلان دارای بیمارستان‌ها و مراکز درمانی پیشرفته‌ای است که سالانه پذیرای بیماران بسیاری از کشورهای همسایه است.

نماینده عالی دولت در گیلان برخورداری این استان از راه‌های ترانزیتی را مزیتی مناسب دیگر برای تجارت دانست و افزود: با توجه به وجود منطقه آزاد، گمرک و بندر در شهرستان انزلی و آستارا و سرمایه‌گذاری‌های بالای انجام شده در این مناطق سالانه حجم بالایی از کالاهای استان گیلان صادر می‌شود که سهم بسزایی در توسعه تجارت در حاشیه دریای کاسپین داشته و حجم تبادلات تجاری نشان از اهمیت وجود این بنادر دارد.
استاندار گیلان با اشاره به اینکه در مسیر رشد و شکوفایی علمی و دانشگاهی هنوز در آغاز راه هستیم، افزود: در این مسیر پرفراز و نشیب برای رسیدن به قله‌های افتخار، علاوه بر توجه به خود، به همکاری‌های بین‌المللی به ویژه با دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی علمی کشورهای حاشیه دریای کاسپین نیازمندیم.

بیست و دومین اجلاس اتحادیه دانشگاه های دولتی حاشیه دریای خزر با هدف تقویت روابط بین دانشگاه‌های عضو اتحادیه و توسعه فعالیت‌های بین دانشگاهی به مدت 2 روز در دانشگاه گیلان درحال برگزاری است.  

پایان پیام/84

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد اربعین حسینی کانون های فرهنگی هنری مساجد اربعین پیاده روی اربعین هفته دفاع مقدس کانون های مساجد ایلام روزنامه دفاع مقدس دانشگاه گیلان دریای صلح و دوستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۰۵۰۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار نارنجی؛ رگبار شدید باران از فردا شروع می شود

به گزارش خبرگزاری مهر، سازمان هواشناسی در پی ادامه فعالیت سامانه بارشی به همراه ناپایداری‌های همرفتی از روز فردا جمعه (۷ اردیبهشت) تا شنبه (۸ اردیبهشت)، هشدار هواشناسی سطح زرد صادر کرد.

این سامانه مخاطراتی از قبیل رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، در برخی نقاط گردوخاک و در نقاط مستعد بارش تگرگ را به همراه خواهد داشت.

همچنین سامانه مذکور در روز جمعه استان‌های خراسان جنوبی، کرمان، شمال و شرق هرمزگان، جنوب خراسان رضوی و نیمه شمالی سیستان و بلوچستان و در روز شنبه استان‌های کرمان، خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان و شمال و شرق هرمزگان را در برخواهد گرفت.

احتمال آب‌گرفتگی معابر، احتمال جاری‌شدن روان آب، تگرگ، وزش باد نسبتاً شدید، لغزندگی و کاهش دید به‌ویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، احتمال سقوط سنگ از ارتفاعات، احتمال خسارت به سازه‌های موقت و احتمال خسارت به نهال، درختان آسیب‌پذیر و محصولات باغی و زراعی از جمله اثراتی است که این سامانه می‌تواند به همراه داشته باشد.

در این راستا به احتیاط در سفرها به‌ویژه برون‌شهری، عدم توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابه‌جایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها و تمهیدات لازم جهت حفاظت از تولیدات کشاورزی و احتیاط در انجام هر گونه عملیات کشاورزی توصیه می‌شود.

کد خبر 6088811 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • به اندازه یک استخر هم از اقیانوس فرصت‌ها در آفریقا استفاده نکرده‌ایم
  • ارتباط شبه سوئیفت با ۱۰ کشور داریم
  • آیا بارورسازی ابرها در کشورهای همسایه باعث بارش سیل‌آسا در ایران شد؟
  • ارتباط شبه سوئیفت و تجارت با ۱۰ کشور از طریق ارزهای ملی
  • تلاش راهداران خراسان جنوبی برای برقراری ارتباط ایمن ۳۵۰ روستا
  • کتاب نشانه‌شناسی شکلک‌ها منتشر شد
  • رگبار شدید باران از فردا شروع می شود
  • هشدار نارنجی؛ رگبار شدید باران از فردا شروع می شود
  • ورود سامانه‌بارش‌زا به جنوب، شرق و شمال استان
  • وزش باد شمال شرقی در خلیج فارس و دریای عمان از امشب