Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ،به نقل از روابط عمومی سپاه حضرت صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان سردار اصغر عرب پورجانشین فرمانده قرارگاه سید‌الشهدا (ع) در جمع پیشکسوتان دفاع مقدس اظهار داشت: دشمن با راه‌اندازی جنگ پس از پیروزی انقلاب به دنبال این بود که اسلام و ادیان الهی را در دنیا کم‌رنگ کند و تمام تلاش خود را برای ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی انجام داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همه سازمان‌های بین‌المللی در حمایت از صدام همسو شدند، اما به لطف خداوند تهدید در آن زمان به یک فرصت تبدیل شد.

او تصریح کرد: مردم ایران در زمان دفاع مقدس به این نتیجه رسیدند که در زمان جنگ هیچ کس به فریاد آن‌ها نمی‌رسد پس باید روی پای خود بایستند. دشمنان برای ضربه زدن به کشور ایران و دین اسلام گروه تروریستی داعش را به وجود آوردند تا پس از تصرف سوریه و عراق به ایران حمله کنند، اما جمهوری اسلامی ایران به عراق لبنان و سوریه کمک کرد تا از خاک خود محافظت کند.

جانشین فرمانده قرارگاه سید‌الشهدا (ع) خاطرنشان کرد: اگر امروز هواپیمای فوق پیشرفته آمریکا در ایران ساقط می‌شود و اگر امروز کشتی انگلیسی در خلیج فارس توقیف و تسلیم رزمندگان اسلام می‌شود از دوران دفاع مقدس نشأت می‌گیرد و امنیت امروز نظام جمهوری اسلامی از دفاع مقدس حاصل شده است.

او بیان کرد: امروز دشمنان از جمهوری اسلامی ایران هراس و ترس دارند و اگر پس از توقیف کشتی ایران در تنگه جبل‌الطارق با آن‌ها برخورد نمی‌شد، انگلیس و هم‌پیمانانش دست به جنایت‌های بعدی می‌زدند. دشمنان به دنبال این بودند که ریشه انقلاب را خشک کنند و به همین دلیل داعش را تشکیل دادند این در حالی است پس از انقلاب اسلامی بسیاری از جوانان غربی به مذهب شیعه روی آورده‌اند و کارشناسان آمریکایی پیش‌بینی کرده بودند که نصف بیشتر جمعیت آمریکا مسلمان می‌شوند و همین عامل به یک تهدید برای آن‌ها تبدیل شده است.

سردار عرب‌پور افزود: دشمن در نخستین قدم برای نابودی اسلام در منطقه برای نابودی حزب‌الله اقدام کرد که جنگ ۳۳ روزه راه افتاد و لطف خداوند شامل حال رزمندگان اسلام شد و با انهدام چند ناوچه اسرائیلی ترس را در آن‌ها ایجاد و آن‌ها را مجبور کرد تا خواسته‌های حزب‌الله را بپذیرند.

او با اشاره به این‌که آمریکا و اسرائیل پس از شکست در لبنان داعش را به وجود آوردند، بیان کرد: داعش با هدف اشغال کشور‌هایی که با جمهوری اسلامی ایران همراه هستند ایجاد شد تا با تغییر حاکمیت این کشور‌ها به مقابله با انقلاب اسلامی ایران بپردازد. هدف دیگر داعش این بود که اسلام و حاکمیت اسلامی را نابود کند و با جنایت‌های خود با نام اسلام به دنبال به حاشیه بردن این دین الهی بودند، اما رزمندگان اسلام به مقابله با آن‌ها پرداختند تا به دنیا ثابت کنند مذهب شیعه و دین اسلام به گونه دیگری است.

جانشین فرمانده قرارگاه سید‌الشهدا (ع) در ادامه بیان کرد: یکی دیگر از اهداف به وجود آمدن داعش تأمین امنیت اسرائیل و نابودی زیرساخت‌های کشور‌های اسلامی بود که این اهداف محقق نشد. نابودی داعش از ثمرات دفاع مقدس است و پس از نابودی داعش دشمن به این نتیجه رسید که حمله نظامی به ایران غیرممکن است. امروزه فرهنگ عاشورایی در دنیا رخنه کرده و امنیت امروز ایران به برکت همین تفکر است.

او با بیان این‌که پس از حمله ۱۰ پهپاد یمنی به پالایشگاه عربستان دشمن به دنبال این بود که ایران را مقصر اصلی این حادثه معرفی کند در حالی که این موضوع برای آن‌ها یک ننگ به‌حساب می‌آید، اظهار داشت: در مشکلات اقتصادی نیز باید تهدید‌ها و مشکلات را به فرصت تبدیل کنیم. بسیاری از کارشناسان بر این باورند که تحریم‌های به وجود آمده می‌تواند به عنوان یک فرصت برای کشور ایران تبدیل شود. در چند سال اخیر مقام معظم رهبری به دلیل مشکلات اقتصادی شعار‌های سال را با موضوعات اقتصادی نامگذاری می‌کنند. اقتصاد مقاومتی، برخورد با مفسدان و وجدان کاری در سال‌های گذشته مورد تأکید مقام معظم رهبری قرار گرفته است.

سردار عرب‌پور بیان کرد: مشکلات اقتصادی به وجود آمده در کشور به دلیل نفوذ عوامل کشور‌های غربی و سازمان‌های جاسوسی دنیاست. اختلاس‌های بزرگ به وجود آمده و دزدی‌های انجام گرفته در سال‌های گذشته توسط عوامل نفوذی دشمن برای ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی ایران است تا پس از قبول کردن این مشکلات با آمریکا به توافق برسیم تا تحریم‌ها برطرف شود و در این حال باید تجربه تلخ در مذاکرات هسته‌ای برای ما درسی باشد تا در مقابل آن‌ها ایستادگی کنیم.

او ادامه داد: همانگونه که در دفاع مقدس در مقابل دشمن ایستادگی کردیم در عرصه اقتصادی نیز باید روی پای خود بایستیم تا تهدید‌های دشمن تأثیرگذار نباشد. باید افرادی سکاندار کشور شوند که هدف آن‌ها خدمت به نظام و انقلاب اسلامی در جهت رفع مشکلات باشد.

انتهای پیام/م

  امنیت امروز نظام جمهوری اسلامی ثمره ۸ سال دفاع مقدس است‌

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سپاه پاسداران دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۰۵۲۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عبور محموله تجاری ریلی افغانستان به مقصد ترکیه از ایستگاه تهران

به گزارش خبرگزاری مهر، با وجود عدم اخذ مجوزات لازم و عدم هماهنگی با راه آهن جمهوری اسلامی، ۱۰ واگن محموله صادراتی کشور افغانستان به ترکیه که لکوموتیو آن توسط مجموعه موسوم به کنسرسیوم جدا شد و در مرز شمتیغ رها شده بود، روز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت، توسط راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران و با همراهی مرزبانی کشور به سمت مرز رازی در غرب کشور حمل شد.

همچنین راه آهن جمهوری اسلامی ایران، آمادگی خود را جهت حمل قطار دوم محموله تجاری پس از انجام تشریفات گمرکی و مرزبانی توسط صاحبان بار و شرکت فورواردر اعلام می‌کند.

در پی اطلاع رسانی‌های گذشته تاکید می‌شود که متأسفانه مجموعه موسوم به کنسرسیوم توسعه ریلی افغانستان، بدون طی روال قانونی اعم از اخذ مجوزات مرزبانی و گمرک و همچنین عدم اخذ مجوز از راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان متولی حمل‌ونقل ریلی کشور، اقدام به ارسال تعدادی واگن با محموله تجاری به مرز شمتیغ و سپس رها کردن این ۱۰ واگن در شمتیغ کرد و کوشید با فشارهای رسانه‌ای و توسل به برخی ادعاهای بعضاً کذب، نسبت به عبور این بار از مسیر ریلی جمهوری اسلامی ایران اقدام کند.

در این راستا راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران به‌رغم ناپختگی و بی صداقتی صورت گرفته از سوی کنسرسیوم، با لحاظ کردن مصالح ملی و با حسن نیت، حمل بخش اول محموله تجاری را روز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت آغاز کرد و این محموله روز گذشته (شنبه ۱۵ اردیبهشت) از تهران نیز عبور نموده و اکنون در مسیر مرز رازی واقع در شمال غرب کشور است. همچنین راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران آمادگی خود جهت حمل محموله تجاری بعدی را پس از کسب مجوزات لازم از سوی مراجع ذیربط از جمله مرزبانی و گمرک اعلام می‎‌کند.

راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، تأکید می‌کند برقراری خط دائمی تبادلات تجاری ریلی با کشور افغانستان به ایران مستلزم انجام اصلاحات لازم بر روی خطوط ریلی افغانستان جهت رسیدن به استانداردهای مورد نیاز و همچنین انجام روال اداری و تشریفات قانونی لازم شامل اخذ مجوزهای مربوطه از مرزبانی، گمرک و راه‌آهن توسط فورواردرها خواهد بود.

راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در راستای سیاست دولت سیزدهم مبنی بر توسعه ارتباط با همسایگان، ضمن تأکید مجدد بر تمایل خود برای گسترش هرچه بیشتر حمل ریلی محموله‌های تجاری کشور افغانستان به صورت صادرات، واردات یا ترانزیت آمادگی خود جهت کمک به بهسازی و بازسازی خطوط مربوطه و تسریع در برقراری مبادلات تجاری ریلی میان دو کشور ایران و افغانستان را اعلام می‌دارد.

کد خبر 6097908

دیگر خبرها

  • معلمان افسران پیشتاز در مقابله با هجمه‌های فرهنگی هستند
  • ایران با اراده مصمم، فناوری هسته‌ای را گسترش خواهد داد
  • رونمایی «دیپلماسی اقتصادی و برندسازی ملی» در نمایشگاه کتاب
  • بارگیری غیراستاندارد محموله افغانستان توسط کنسرسیوم ریلی+عکس
  • محموله تجاری ریلی افغانستان به مقصد ترکیه از ایستگاه راه‌آهن تهران عبور کرد
  • عبور محموله تجاری ریلی افغانستان به مقصد ترکیه از ایستگاه تهران
  • روزنامه جمهوری اسلامی: طالبان مشغول پاکسازی قومی و شیعه‌کشی است؛ ایران هم سکوت می‌کند
  • شش پیشنهاد ایران به سران کشور‌های اسلامی در خصوصی رژیم صهیونیستی
  • حضورآگاهانه مردم در انتخابات و انتخاب اصلح
  • امروز نظام جمهوری اسلامی باعث سربلندی محور مقاومت و کل جهان اسلام شده‌ است