Web Analytics Made Easy - Statcounter

در حالی اوایل ماه جاری دفتر اقتصاد و سرمایه‌گذاری مسکن وزارت راه و شهرسازی در آماری رسمی متوسط قیمت مسکن در منطقه ۲۱ تهران را ۲۱ میلیون و ۲۲۳ هزار تومان برای هر مترمربع اعلام کرده بود که به تازگی این قیمت را اصلاح کرده است. ۰۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۵ اقتصادی راه و مسکن نظرات - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، مطابق جدول منتشر شده دفتر اقتصاد و سرمایه‌گذاری مسکن وزارت راه و شهرسازی متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در تهران طی شهریورماه امسال 12 میلیون و 969 هزار تومان بود که در مقایسه با ماه پیش از آن (مرداد 98) حکایت از کاهش  1.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

6 درصدی داشت. نکته قابل تامل در  این آمار، قیمت مسکن در منطقه 21 بود که نسبت به ماه پیش از آن حدود 117 درصد افزایش یافته و وزارت راه نرخ 21 میلیون و 223 هزار تومان را برای آن اعلام کرده بود.

 این در حالی بود که چند روز بعد از وزارت راه و شهرسازی، بانک مرکزی 6 شهریور 98 در گزارشی از جدیدترین قیمت مسکن در مناطق 22 گانه تهران، متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در منطقه 21 را 10 میلیون و 113 هزار تومان اعلام کرد.

از سوی دیگر وزارت راه و شهرسازی نیز گویا به اشتباه خود در قیمت مسکن منطقه 21 پی برده و جدول قیمت شهریور ماه را اصلاح کرده است. بر این اساس متوسط قیمت هر مترمربع مسکن در این منطقه طی شهریور ماه امسال 10 میلیون و 375 هزار تومان بود که طبق معمول همیشگی با قیمت‌های بانک مرکزی مقداری متفاوت است.

مطابق آمار اصلاح شده دفتر اقتصاد و برنامه‌ریزی مسکن وزارت راه در شهریور ماه متوسط قیمت واحد مسکونی در تهران 12 میلیون و 722 هزار تومان بوده که حدود 200 هزار تومان از قیمت جدول قبلی پایین تر است.  در واقع قیمت مسکن در شهریور نسبت به مرداد امسال 3.5 درصد کاهش یافته است.

کاهش 5 میلیونی قیمت مسکن در منطقه 1 تهران/ یک اتفاق عجیب در منطقه 21

انتهای پیام/

 

R1012188/P/S7,81/CT1 واژه های کاربردی مرتبط قیمت مسکن اخبار "مسکن مهر" وام مسکن معاونت مسكن وزارت راه وزارت راه

منبع: تسنیم

کلیدواژه: قیمت مسکن اخبار مسکن مهر وام مسکن معاونت مسكن وزارت راه وزارت راه قیمت مسکن اخبار مسکن مهر وام مسکن معاونت مسكن وزارت راه وزارت راه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۰۵۴۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش تورم ماهانه اجاره مسکن به کمتر از میانگین ۸ ساله

به گزارش قدس آنلاین، بازار اجاره مسکن در کشورمان تابع وضعیت عرضه مسکن است. به علت سقوط تولید مسکن در ۸ سال دولت گذشته، دولت سیزدهم برای ساماندهی بازار مسکن با تقاضای بی‌سابقه و انباشته‌شده مواجه بوده است.

با این حال در دو سال گذشته با کلید خوردن طرح نهضت ملی مسکن، تاکنون ساخت بیش از ۲.۵ میلیون واحد مسکن آغاز شده و حدود ۵۰۰ هزار واحد مسکن هم تحویل داده شده است.

از سوی دیگر، با کنترل انتظارات تورمی با اجرای سیاست‌های انضباطی پولی و مالی و همینطور برخورد با بنگاه‌های املاک متخلف، بخشی از سوداگری در بازار مسکن کنترل شده اما انتظار می‌رود با تصویب قانون مالیات بر سوداگری در مجلس و اجرای آن در سال جاری، وضعیت مسکن بهتر از گذشته شود و دلالی کاهش یابد.

اطلاعات مرکز آمار هم نشان می‌دهد در فروردین امسال تورم ماهانه اجاره‌بهای مسکن به حدود ۱.۶۵ درصد رسیده که از ابتدای سال ۱۴۰۰ تاکنون کمترین رقم است.

همچنین متوسط تورم ماهانه اجاره مسکن در ۸ سال گذشته (۱۳۹۵ – ۱۴۰۲) حدود ۱.۸ درصد بود و کاهش تورم ماهانه اجاره در فروردین امسال به ۱.۶۵ درصد به معنای نزول این شاخص به سطح پایین‌تر از میانگین ۸ سال گذشته است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • جدیدترین قیمت مسکن در منطقه ۱۹ تهران
  • قیمت نفت یک‌درصد کاهش یافت
  • شب عید املاکی‌ها، روز سیاه مستاجرها
  • قیمت واحدهای مسکونی در منطقه ۱۹ تهران + جدول
  • بانک مرکزی:۹۱ درصد از متقاضیان مسکن قرارداد امضا کردند
  • پیش‌بینی تازه درباره قیمت ارز، طلا، مسکن و خودرو
  • نزول طلا و ارز ادامه دارد | افزایش تیراژ تولید خودرو
  • کاهش تورم ماهانه اجاره مسکن به کمتر از میانگین ۸ ساله
  • نرخ رهن در بازار تهران؛ رهن مسکن در محله شادآباد ۵۸۰ میلیون تومان
  • نبض قیمت مسکن شمال شهر