Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@22:28:45 GMT

برگزاری همایش تئاتر دفاع مقدس در شاهین‌شهر

تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۰۵۴۷۸

برگزاری همایش تئاتر دفاع مقدس در شاهین‌شهر

همایش تئاتر دفاع مقدس شاهین‌شهر به مدت ۹ شب با هدف به تصویر کشیدن رشادت‌های رزمندگان برگزار شد.

در پشت خاک‌ریزهای عشق در میان بوی دود، خون و غرور راز و رمزهایی ناگفته مانده است، هر رزمنده‌ای چشم انتظارانی در پشت سر و رؤیایی برای آینده در روبرو داشت، اما ناموس و وطن او را به پشت خاک‌ریزهای عشق کشاند. از هر مذهب، فرهنگ و قومیتی دست در دست هم برابر و برادر با متجاوز جنگیدند و غرور، عزت، اقتدار و سربلندی را با خون خود برای ایران زمین به یادگار گذاشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در ۳۱ شهریور ۵۹ رژیم بعث عراق به فرماندهی صدام حسین برای براندازی نظام نوپای جمهوری اسلامی به این آب و خاک ایران تعرض کرد و رؤیای فتح تهران را در سر پروراند، اما رزمندگان اجازه پیشروی به او و سپاهش را ندادند و متجاوز را به عقب بازگرداندند.
 

گرامیداشت هفته دفاع مقدس شاهین‌شهر که از ۳۱ شهریور آغاز شده بود با اجرای نمایش "این قصه برای نخوابیدن است" شامگاه ۸ مهرماه به اتمام رسید.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شاهین‌شهر و میمه، در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: کمیته فرهنگی و هنری دفاع مقدس با برنامه‌ریزی جامع و استفاده حداکثری از تمام ظرفیت‌ها و امکانات موجود در بخش‌های مختلف فرهنگ و هنر با محور  تبادل آرا و اندیشه‌ها، آثار و برنامه‌های متنوعی را در هفته دفاع مقدس برگزار کرد.

فرامرز رادمنش هدف‌گذاری این برنامه‌ها را توسعه فرهنگ ایثار و شهادت دانست و افزود: این برنامه‌های هنری برای ترویج فرهنگ شهادت با بهره‌برداری از تمام امکانات و ظرفیت‌های شهرستان در راستای تولید آثاری ارزشمند و در خور شأن مردم ولایتمدار و شهیدپرور شهرستان برنامه‌ریزی شده بود.

 

همچنین معاون هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شاهین‌شهر، گفت: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی هر سال تلاش می‌کند در حد بضاعت خود با استفاده از ابزارهای هنری و اجرای برنامه‌های فرهنگی در تبیین رشادت‌ها و دلیری‌های دفاع مقدس برای نسل‌های جوان مؤثر و مفید باشد.

رضا توماری افزود: همایش تئاتر دفاع مقدس در دو قالب تئاتر خیابانی و صحنه‌ای برنامه‌ریزی شد. امسال از ۳۰ شهریورماه به مدت ۹ شب سه نمایش تئاتر در میان استقبالتماشاگران بر روی صحنه اجرا شد.

وی محور هر سه تئاتر را دفاع مقدس دانست و اظهار کرد: موضوع این تئاترها سوژه‌های بکر و واقعی در جغرافیای جنگ است که به صورت فلک لور تحریر و پرداخت‌هایی برای زیبایی نیز به آنان اضافه شده‌است.
 

توماری، نمایش سه شب اول را تئاتر "آنسوی پل"  معرفی کرد و ادامه داد: این تئاتر اثر "علی گنجی" و نوشته "هانیه تائبی" است. داستان این تئاتر مصائب و مشکلات روحی، روانی و جسمی یک مادر را در دوران دفاع مقدس به تصویر می‌کشد.
 

این کارشناس تئاتر، اجرای سه روزه دوم را روایت فرزند یک سرهنگ عراقی و یک سرباز ایرانی در زمان جنگ بیان کرد و افزود: تئاتر "شاید او دلش نمی‌خواست، این قصه گفته شود" کاری از "سید مرتضی طباطبایی" و نوشته "کوروش شمس"، است که چالش‌های متعددی داشت و باعث جذابیت هرچه بیشتر اثر شد.  این نمایش الگوبرداری سربازان ایرانی از سیدالشهدا(ع) و فرهنگ عاشورا، روایتی از عشق، ایثار و دلدادگی را به تصویر کشیده است.

وی با اشاره به حفظ ارزش‌های انسانی و اخلاقی بانوان دوران دفاع مقدس در محور نمایش سه روزه سوم، گفت: تئاتر "این قصه برای نخوابیدن است" اثر "فرخنده دریایی" به قلم "رعنا بیات"، روایت بانوانی است که در شرایط غم، اندوه و ترس همواره در تلاش برای حفظ جان و آبروی خود توأمان در برابر ذهن بیمارگونه متجاوزان دوران دفاع مقدس است و در پایان شهادت را بر همه‌چیز ترجیح می‌دهند.

معاون اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شاهین‌شهرافزود: نمایش خیابانی "آب به روایت زمین" نیز به مدت شش روز گوشه‌ای از مشکلات و سختی‌های مردم خرمشهر در حمله ناجوانمردانه رژیم بعث و دفاع، پایداری و حراست از کشور توسط مردم این خطه را به تصویر کشید.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تاتر دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۰۵۴۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای عملیات رنگ‌آمیزی جداول میانی خیابان دفاع مقدس

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،مدیر منطقه چهار شهرداری ارومیه گفت: عملیات اجرایی رنگ‌آمیزی جداول میانی خیابان دفاع مقدس در حال اجرا است.

کرم صفری افزود: با هدف توسعه و ارتقاء سطح خدمات‌رسانی با برنامه‌ریزی و اولویت‌بندی، رنگ‌آمیزی جداول میانی خیابان دفاع مقدس بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، اجرا شد.

وی با اشاره به اینکه نشاط، پویایی و زیبایی از ویژگی‌های مثبت بصری محسوب می‌شود، خاطر نشان کرد: طرح‌های مختلف و اقدامات بعدی به منظور افزایش آسایش و رفاه شهروندان در حال اجراست.

دیگر خبرها

  • اجرای عملیات رنگ‌آمیزی جداول میانی خیابان دفاع مقدس
  • فرهنگ ایثار و شهادت گنجی است که باید تبیین شود
  • فرهنگ ایثار و شهادت تبیین شود
  • برنامه اقدام مشترک برای رونق باغ‌موزه دفاع مقدس تبریز تدوین شود
  • مسئولان ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را تکلیف دینی خود بدانند
  • برگزاری بیش از ۵۰ برنامه در هفته معلم
  • برگزاری آیین سوگواری شهادت امام صادق‌(ع) در باغ موزه انقلاب
  • برگزاری همایش بزرگ ورزش پهلوانی در نصف جهان
  • برگزاری آیین نقد کتاب لبخند آفتابی
  • مراسم نکوداشت اکبر زنجان‌پور با حضور استادش