Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگارمهر، پژمان پروین پیش از ظهر سه شنبه در کارگروه تخصصی اشتغال و حرفه آموزی زندان های استان همدان که با حضور روسای زندان هاو مسئولان اشتغال و حرفه آموزی زندان های استان همدان درسالن کنفرانس اداره کل برگزارشد از زحمات مسئولان اشتغال و حرفه آموزی قدردانی کرد و خطاب به آن ها گفت: مسئولان اشتغال و حرفه آموزی در زندان های استان همدان نقشی بسیار مهم در پر کردن اوقات فراغت زندانیان بر عهده دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: فراگیری مهارت ‌های فنی و حرفه‌ای توسط زندانیان زمینه ورود بهتر آنان به جامعه پس از آزادی از زندان را فراهم می آورد.

پروین اهمیت و ضرورت اشتغال و حرفه آموزی زندانیان را مورد تاکید قرارداد و خاطر نشان کرد: آموزش و یادگیری مهارت می تواند مسیر زندگی فرد را مشخص کند و اگر فرد زندانی حرفه ای را یاد بگیرد و منتج به اشتغال شود مسیر زندگی وی تغییر خواهد کرد و به جای مسیر خلاف و جرم در حوزه مهارت و شغل وارد شده و به زندگی برخواهدگشت.

پژمان پروین خاطر نشان کرد: آموزش مهارت های فنی و حرفه ای به زندانیان موجب خودباوری و اصلاح و تربیت آنان می شود.

مدیر کل زندان های همدان در ادامه با بیان اینکه برنامه «هر زندانی یک مهارت»باید در سطح زندان های استان همدان عملیاتی شود، گفت: باید زیرساخت‌های لازم برای این امر فراهم شده و کاری با شیوه نوین و خلاقانه انجام شود تا به برنامه « هر زندانی یک مهارت » برسیم.

باید از فضاهای موجود در زندان به درستی استفاده شود

وی با تأکید بر این که باید از فضاهای موجود در زندان به درستی استفاده شود، گفت: داشتن مهارت در  زندانی ضمن توانمندسازی وی کمک می‌کند تا زندانیان پس از فراغت از زندان به اشتغال پایدار برسند.

مدیرکل زندان های همدان یکی از علل مهم بزهکاری افراد و سوق آنها به سمت انجام جرم را نداشتن مهارت عنوان کرد و خطاب به مسئولان اشتغال و حرفه آموزی گفت: باید ضمن ارائه آموزش های مختلف در زمینه های فرهنگی، اعتقادی و سواد آموزی به زندانیان، آموزش یادگیری مهارت  به زندانیان را نیز در دستور کار خود قرار دهید تا این زندانیان پس از آزادی زمینه ورودشان به بازار کسب و کار در رشته های مختلف فراهم شود و از این طریق ضمن تامین مایحتاج زندگی و خانواده خود به آرامش برسند.

پروین در ادامه بر پرداخت به موقع حقوق و دستمزد زندانیان تاکید کرد و گفت: زندانیان با اشتغال زایی می‌توانند یک منبع درآمد برای خود و خانواده خود داشته باشند و با دستمزدی که به زندانی پرداخت می شود از گرفتار شدن خانواده زندانیان در آسیب‌های اجتماعی جلوگیری شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود آموزش فنی و حرفه ای به سربازان وظیفه را نیز مورد تاکید قرارداد و خطاب به مسئولان اشتغال و حرفه آموزی زندان های استان همدان گفت: این مهم نیز باید در اولویت کاری قرار دهید و برنامه‌ریزی های لازم برای تحقق این امر مهم صورت گیرد و سربازان وظیفه حین خدمت با برنامه ریزی دقیق در این کلاس ها شرکت کنند تا بدین ترتیب همراه با انجام خدمت مقدس سربازی موفق به اخذ یک مهارت فنی و حرفه ای می شوند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به آموزش سبد بافی و حصیربافی در زندان ملایر ، منبت کاری در زندان تویسرکان و میناکاری در زندان همدان اشاره کرد و گفت: باید آموزش این رشته ها به صورت تخصصی نیز در سایر زندان های استان برای زندانیان  مورد توجه قرار گیرد و توسعه یابد.

مدیر کل زندان های همدان از مسئولان اشتغال و حرفه آموزی در زندان های استان همدان خواست تا با اهتمام و تلاش بیشتر به دنبال پیشرفت در این حوزه مهم اصلاحی و تربیتی باشند تا زمینه اشتغال زندانیان بیشتری را در کارگاه های اشتغال فراهم شود.

کد خبر 4733587

منبع: مهر

کلیدواژه: زندان اشتغال مهارت آموزی پژمان پروین هفته دفاع مقدس اربعین 98 بوشهر قزوین اربعین حسینی شیراز اجلاس جاده ابریشم شهرکرد گرگان خطبه های نماز جمعه دفاع مقدس جنگ تحمیلی بیرجند گردشگری دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۰۵۶۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادی ۷ زندانی جرائم غیر عمد استان سمنان در سال جدید

کهربایی مدیرکل زندانهای استان سمنان در دیدار اعضای هیئت امنای ستاد دیه استان با رئیس کل دادگستری، گفت: به همت خوب خیرین استان سمنان از ابتدای سال تا کنون ۷ زندانی جرائم غیر عمد با بدهی ۳۰ میلیارد ریالی از زندان آزاد شده اند. 

مدیر کل زندان های استان سمنان و نائب رئیس هیئت امنای ستاد دیه استان با اشاره به اقدامات سال گذشته ستاد دیه استان سمنان، عنوان کرد: در سال گذشته ۱۱۶ نفر زندانی با بدهی بیش از ۵۰۰میلیارد ریالی و تنها با پرداخت ۵۳ میلیارد ریال کمک از سوی ستاد دیه و پیگیری جهت گذشت شکات و اعطای تسهیلات بانکی از زندان آزاد شده اند.

حجت الاسلام والمسلمین محمد صادق اکبری رئیس کل دادگستری استان سمنان و رئیس هیئت امنای ستاد دیه استان در این نشست، افزود: اقدامات ستاد دیه استان سمنان در جهت آزاد سازی زندانیان جرائم غیر عمد بسیار قابل تقدیر است و امید است در آینده نیز این اقدامات پیشرفت داشته باشد.

رئیس کل دادگستری استان سمنان با بیان اینکه برخی استان ها موفقیت های چشمگیری در آزادی زندانیان داشته اند، تصریح کرد: باید با استفاده از تجارب این استان ها و همچنین بهره گرفتن از ظرفیت بیشتر صنعتگران و خیران استان در راستای کمک به آزادسازی زندانیان و کمک به خانواده های تحت پوشش انجمن حمایت از خانواده زندانیان نیز اقدامات شایسته ای صورت پذیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • آموزش‌های فنی و حرفه‌ای مقدمه‌ای برای ایجاد اشتغال جوانان است
  • عفو بیش از ۱۴۵۰۰۰ زندانی در سال گذشته
  • رشته‌های فنی باید در شهرستان معمولان ارتقا یابد
  • آزادی ۱۳۷ زندانی جرایم غیرعمد در استان بوشهر
  • حمایت بسیج سازندگی از مهارت آموختگان آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان
  • آزادی ۱۸ زندانی سبزواری در پویش ملی «نذر هشتم»
  • آزادی ۷ زندانی جرائم غیر عمد استان سمنان در سال جدید
  • دیدار چهره به چهره رییس دادگستری شهرستان کوهبنان با زندانیان
  • ۲۷۴ زندانی ندامتگاه قزلحصار با پابند الکترونیکی خارج از زندان هستند
  • مهارت آموزی ۱۵۰۰ بانوی بیرجندی در رشته‌های فنی و حرفه‌ای