Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، تعدادی از مدیران و رؤسای دانشکده دانشگاه کوفه عراق در سفر به تهران با جمعی از مدیران دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات به منظور تقویت و تحکیم روابط علمی دو کشور صبح امروز دیدار و گفت وگو کردند.

عباس الفحام رئیس دانشکده علوم تربیتی دختران دانشگاه کوفه عراق در این نشست گفت: دانشگاه کوفه عراق در سال 1987 میلادی تأسیس شد و در حال حاضر 21 دانشکده، 81 رشته تحصیلی و 35 هزار دانشجو دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه با بسیاری از دانشگاه‌های مطرح و برجسته ایران از جمله دانشگاه آزاد اسلامی در حال رایزنی هستیم، اظهار داشت: به جد به دنبال تقویت روابط و ارتباطات هر چه بیشتر با کشور ایران هستیم.

میثم الحمامی رئیس دانشکده تربیت دانشگاه کوفه عراق همچنین در این دیدار با قدردانی از مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی و ابراز خرسندی از حضور در ایران، گفت: امیدوارم این جلسه زمینه ساز تقویت روابط فرهنگی و علمی بین دو کشور دوست و برادر ایران و عراق شود.

وی از برگزاری همایش زبان عربی در آذرماه سال جاری در دانشگاه کوفه عراق خبر داد و گفت: از همه علاقه‌مندان و پژوهشگران ایرانی دعوت می کنیم تا در این همایش شرکت کنند و با ارائه مقالات و پژوهش‌های خود از زبان عربی و قرآن حمایت کنند.

حسن الفیاض معاون دانشکده تربیت دانشگاه کوفه عراق همچنین خاطرنشان کرد: تقویت ارتباطات علمی در جهان و منطقه به ویژه با ایران از چشم انداز و اولویت‌های اساسی این دانشگاه است. ایران سابقه و نام نیکویی از خود در عرصه‌های علمی به جای گذاشته است و ما از همکاری با این کشور استقبال و حمایت می‌کنیم.

سلیم الجصافی رئیس دانشکده فقه دانشگاه کوفه عراق نیز با اشاره به برگزاری همایش زبان عربی در این دانشگاه گفت: این همایش در محورهای عربی ـ قرآن، تحقیقات و مقالات، چالشهای معاصر زبان عربی، تحقیق و بررسی روشها و زیبایی‌های زبان عربی، شناخت زبان عربی، مسیر تاریخی زبان و ادب عربی و پژوهش‌های زبان عربی برگزار می‌شود.

وی افزود: امیدوارم برگزاری این همایش سبب افزایش ارتباطات علمی ایران و عراق و تقویت زبان عربی شود.

سیدبابک فرزانه سرپرست اداره کل حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات نیز در این نشست گفت: این دانشگاه نیز به دنبال گسترش و توسعه همکاری های علمی و پژوهشی با دانشگاه کوفه عراق است و امیدوارم برگزاری همایش زبان عربی آغازگر ارتباطات خوب و سازنده بین دو کشور باشد.

داود صالح فکر سرپرست اداره کل مطالعات همکاری‌های بین‌المللی و دیپلماسی علمی دانشگاه آزاد اسلامی همچنین گفت: این دانشگاه دارای 400 واحد دانشگاهی است که واحد علوم و تحقیقاتی یکی از ممتازترین واحدهای این دانشگاه است.

وی ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی در کشورهای افغانستان، انگلستان، امارات و لبنان دارای واحد دانشگاهی است و به دنبال تأسیس واحد در کشورهای عمان و عراق هستیم.

صالح فکر با اشاره به تحصیل 11 هزار دانشجوی غیرایرانی در دانشگاه آزاد اسلامی، افزود: تعداد دانشجویان عراقی در این دانشگاه روز به روز در حال افزایش است.

وی در پایان تأکید کرد: امیدوارم همبستگی و مشارکت علمی بین ایران و عراق روز به روز تقویت شود.

گفتنی است در این دیدار دکتر سینا فروزش رئیس دانشکده علوم اجتماعی و انسانی و دکتر اصغر عربیان رئیس دانشکده الهیات و حقوق واحد علوم و تحقیقات نیز حضور داشتند.

انتهای پیام/

167 / 167

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۰۵۸۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور استاندار در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از کرمانشاه؛ صبح امروز دوشنبه(۳ اردیبهشت) محمدطیب صحرایی استاندار کرمانشاه در راستای سلسله دیدارها و نشست های خود با مدیران و اساتید دانشگاه های استان و بهره‌مندی از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های آنان، با حضور در جمع اعضای هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه، پیگیر دغدغه‌ها، نظرات و پیشنهادات آنان در حوزه های مختلف شد.

محمدطیب صحرایی سپس بر مزار شهدای گمنام این دانشگاه حاضر شد و به مقام والای این شهدا ادای احترام نمود.

استاندار کرمانشاه در ادامه روند حضور چندساعته خود در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه با حضور در سالن آمفی تئاتر دانشکده فنی‌مهندسی این دانشگاه، در نشستی صمیمانه با جامعه دانشگاهیان شرکت کرد و به سوالات، دغدغه‌ها و پیشنهادات مطرح شده توسط حاضران، پاسخ داد.

در این نشست، چند ر از اساتید و دانشجویان به نمایندگی از حاضران و مجموعه‌های فرهنگی، سیاسی و تشکیلاتی این دانشگاه نقدها، نظرات و دغدغه‌های خود را با استاندار مطرح نمودند و پاسخ خود را دریافت کردند.

خبرنگار: سید محمد مهدی حسینی

انتهای خبر/

کد خبر: 1228109 برچسب‌ها ایسکانیوز

دیگر خبرها

  • دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان میزبان حدود ۱۷۰۰ نفر از داوطلبان خواهد بود
  • دیدار طهرانچی با رئیس، مدیران و کارکنان مرکز جذب و امور هیئت‌علمی
  • این پست عجیب اردوغان به زبان عربی جنجال به پا کرده
  • دانشگاه آزاد دامغان جنبه‌های علمی و فرهنگی شاخصی دارد
  • دانشگاه آزاد بجنورد میزبان بیش از یک هزار داوطلب آزمون سراسری خواهد بود
  • ۳۹ سالگی دانشگاه آزاد در زعفرانی‌ترین شهر جهان
  • راه‌اندازی رشته اینترنت اشیاء در قوچان
  • برگزاری دوره مربیگری فوتسال سطح یک بانوان کشور در سقز
  • حضور استاندار در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه
  • دانشگاه آزاد علوم و تحقیقات میزبان اردوی تیم ملی هاکی بانوان