Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیدامیر مصباح در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه از دیرباز تاکنون هنر نمایش و تئاتر در میان مردم جایگاه خاصی داشته است، اظهار کرد: یکی از وجه‌های هنر نمایش و تئاتر وجه اجتماعی آن است که تأثیر زیادی در سطح جامعه و در میان آحاد مردم دارد.

وی با بیان اینکه تئاتر به دلیل زنده و به روز بودن بسیار شبیه رویدادهای روزمره زندگی است، افزود: در تئاتر و یا نمایش با کنار هم قرار گرفتن شخصیت‌ها و ایجاد ارتباطات کلامی می توان بسیاری از روابط اجتماعی را به نمایش گذاشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون هنری و سینمایی ارشاد گیلان با اشاره به اینکه هنر تئاتر و نمایش چه در دوران نبود رسانه‌های جمعی و چه امروز در اوج ظهور و بروز فناوری‌های پیشرفته نقش مهم و تأثیرگذاری در اجتماع داشته است، گفت: هنر در همه ابعاد خود کارکردهای نامحدودی دارد که در تئاتر بخشی از این کارکردها به نمایش گذاشته می شود.

وی در ادامه با بیان اینکه امروز هجمه‌های فراوانی از سوی دشمن علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برنامه‌ریزی و اجرا می شود، تصریح کرد: می توانیم برای واکسینه کردن نسل جوان جامعه فرهنگ غنی ایرانی - اسلامی را در قالب نمایش و تئاتر ترویج دهیم.

مصباح با اشاره به اینکه در همین راستا نیازمند وجود نمایشنامه قوی و با محتوای خوب هستیم، بیان کرد: به همین منظور در چند سال اخیر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان اقدام به برگزاری جشنواره‌های فراوانی با موضوع تئاتر و نمایشنامه نویسی در سطح استان کرده است.

وی با بیان اینکه امسال نیز سی و یکمین جشنواره تئاتر استان و همچنین دومین جشنواره نمایشنامه نویسی با محوریت پاسداشت استاد «فرهاد پاک سرشت» برگزار می شود، افزود: مهلت ارسال آثار به دبیرخانه این جشنواره تا پایان وقت اداری ۱۵ مهر ماه در نظر گرفته شده بود که این مهلت تا ظهر روز ۱۸ مهر ماه تمدید شد.

مصباح یاد آور شد: مهلت ارسال آثار به دومین جشنواره نمایشنامه نویسی نیز تا ۱۰ مهر ماه بود که تا ۱۵ مهر ماه تمدید شد.

معاون هنری و سینمایی ارشاد گیلان ادامه داد: سی و یکمین جشنواره تئاتر استان گیلان امسال با مشارکت انجمن هنرهای نمایشی استان و به منظور رشد و توسعه تئاتر با توجه به هویت ایرانی - قومی- منطقه‌ای و جغرافیایی، از نهم تا دوازدهم آبان‌ماه امسال برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در این جشنواره صرفاً آثار نمایشی تولید شده هنرمندان استان گیلان که در بازه زمانی بعد از پایان سی امین جشنواره تئاتر استان لغایت ۱۰ مهر ماه امسال تولید و به اجرای عموم درآمده باشد، شرایط حضور را خواهند داشت، گفت: نتایج حضور آثار در جشنواره، ۲۹ مهر ماه اعلام می‌شود.

کد خبر 4732933

منبع: مهر

کلیدواژه: جشنواره تئاتر استانی هفته دفاع مقدس اربعین 98 بوشهر اربعین حسینی قزوین شیراز اجلاس جاده ابریشم شهرکرد گرگان خطبه های نماز جمعه دفاع مقدس جنگ تحمیلی بیرجند گردشگری دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۰۶۳۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمدید کارت ویژه مهاجرین افغانستانی

پاکستان مهلت اعتبار کارت ویژه مهاجرین افغانستانی (POR) را تا دهم ماه تیر تمدید کرد.

پناهجویان با تمدید مهلت این کارت می‌توانند به آموزش، خدمات بانکی و مرااقبت‌های بهداشتی دسترسی داشته باشند.

این درحالی است که دولت اسلام‌آباد مرحله دوم اخراج مهاجرین را از دو هفته قبل آغاز کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • مهلت ارسال مقاله برای ویژه‌نامه فصلنامه روند با موضوع «پول دیجیتال بانک مرکزی CBDC» تمدید شد
  • همکاری سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و اداره کل هنرهای نمایشی برای تولید آثار نمایشی
  • اجرای آثار جشنواره تئاتر ایثار در شهر‌های استان گلستان
  • تفاهم تولید آثار نمایشی مشترک و حمایت از نمایشنامه‌های برتر منعقد شد
  • پرهام خاکزاد با «بیرون پشت در» به تئاترشهر می‌آید
  • «بیرون پشت در» را در تئاتر شهر ببینید!
  • تفاهم ارتش واداره‌کل هنرهای نمایشی درحمایت از نمایشنامه‌های برتر
  • اجرای آثار جشنواره تئاتر ایثار در شهرهای استان گلستان
  • تمدید کارت ویژه مهاجرین افغانستانی
  • انتشار فراخوان دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب»