Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا؛ دکتر حسین کریم  روز سه‌شنبه در نشست با حضور استاندار البرز  اظهار داشت: ۳۶۵ مرکز خدمات جامع سلامت، پایگاه سلامت شهری، پایگاه سلامت روستایی، خانه بهداشت در استان البرز وجود دارد که برای پوشش بهداشتی کامل جمعیت استان نیاز به افزایش فضاهای بهداشتی، نیروی انسانی و تجهیزات است.

وی در بخش دیگری ازسخنانش با اشاره به بدهی سازمان‌های بیمه گر به ویژه تامین اجتماعی به دانشگاه علوم پزشکی البرز، افزود: یکی از چالش‌های مهمی که دانشگاه را به شدت با مشکل مواجه کرده، طلب از بیمهها  است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی، ‌ اگر این بدهی پرداخت نشود بیمارستان‌های استان از این پس قادر به ارائه خدمات به بیماران نخواهند بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز، با اشاره به کمبود تخت های  بیمارستانی و فضای آموزشی و بهداشتی خاطرنشان کرد: پروژه‌های مهمی همچون بیمارستان فردیس با ۲۶۰ تخت با ۴۴ درصد پیشرفت فیزیکی، بیمارستان کمالشهر با ۱۰۰ تخت  و ۱۱ درصد پیشرفت فیزیکی، بیمارستان سوختگی با ۵۰ تخت و ۱۴ درصد پیشرفت، کلینیک ویژه شهیدرجایی با ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی، کلینیک ویژه  بیمارستان امام حسن مجتبی (ع) در نظرآباد و کلینیک ویژه بیمارستان  امام جعفر صادق (ع) هشتگرد شهرستان ساوجبلاغ  با ۴۰ درصد پیشرفت در دست احداث است.

وی خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود با حمایت استاندار و مسئولان البرزروند ساخت این مراکز تسریع شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز، ‌با اشاره به وجود چهار زندان در استان، عدم پرداخت هزینه های درمانی سازمان زندان ها را از دیگر چالش‌های دانشگاه علوم پزشکی البرز برشمرد و افزود: این استان با وجود تعداد زیاد اتباع خارجی و جمعیت فراوان نیازمند امکانات بهداشتی و درمانی مناسب است. 

این مسئول به اجرای برنامه‌ی روستای سالم در استان اشاره کرد و گفت: روستای سالم با هدف دسترسی به زندگی با کیفیت بهتر و با تحقق شعار سلامت برای همه به صورت پایلوت در چند روستای استان اجرا خواهد شد.

کریم به آبیاری زمین‌های کشاورزی با فاضلاب خام اشاره کرد و اظهارداشت: پوشش پایین جمع‌آوری و تصفیه فاضلاب شهری و روستایی استان و آلودگی هوای شهر از دیگر چالش‌های حوزه سلامت  است.

وی، ‌ وضعیت نامناسب جمع‌آوری، تصفیه و دفع فاضلاب‌های شهرک‌های صنعتی، عدم ساماندهی پرنده فروشی‌های استان و مشکلات کنترل عرضه ی قلیان در اماکن عمومی را بیان کرد و گفت: حدود ۲ هزار واحد صنفی در استان از دیگر چالش‌های  مهم در بخش بهداشت به‌شمار می رود.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: الکترونیک پوشش دانشگاه علوم پزشکی سلامت قلیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۰۶۵۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور ۱۰ مجوز جدید فعالیت در حوزه گردشگری سلامت در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،  مدیر امور گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهدگفت: با هدف گسترش دامنه خدمت رسانی به بیماران بین الملل در سال جدید، ۱۰ مجوز جدید برای مراکز درمانی شامل ۴ بیمارستان و ۶ درمانگاه تخصصی صادر شده است تا بتوانند خدمات رسانی به گردشگران سلامت را در دستور کار قرار دهند.

دکتر داوود خوش شکن افزود: از ۴ بیمارستان، یک بیمارستان خصوصی و سه بیمارستان دولتی به تازگی  دارای مجوز جذب گردشگران سلامت را دریافت کردند.

وی افزود: ۴۰ بیمارستان و مرکز درمانی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد  امکان ارائه خدمات به گردشگران سلامت را دارا است.

مدیر امور گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه در فروردین امسال جدید ۲ هزار و ۵۸۷ گردشگر سلامت از خدمات مراکز تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بهره بردند، تصریح کرد: در مجموع ۴۶ مرکز درمانی تاکنون مجوز جذب گردشگران خارجی را دریافت کرده اند که از این تعداد ۱۹ بیمارستان خصوصی و ۳ مرکز جراحی محدود و مابقی درمانگاه‌های تخصصی هستند.


دکتر خوش شکن با بیان اینکه تعیین تکلیف بیماران خارجی در زمینه تهیه ارز در مراکز دولتی و خصوصی یکی از مهمترین اقدامات امسال است، بیان کرد: هر بیمارستان یک شرکت رسمی گردشگری می‌تواند داشته باشد تا گردشگران خارجی با پول معتبر و در دسترس خود بتوانند هزینه‌های درمانی را بپردازند.

وی  با اشاره به اینکه ساماندهی ارز برای گردشگران خارجی را می‌توان یکی از مهمترین اقدامات امسال دانست و افزود: افرادی که واسطه معرفی بیماران خارجی به مراکز درمانی می‌شوند باید کارت شناسایی معتبر را به امضای دانشگاه علوم پزشکی مشهد و میراث فرهنگی داشته باشند و در دوره آموزشی ۲۰ ساعته شرکت کنند در غیر این صورت امکان معرفی بیماران خارجی را به مراکز درمانی ندارند.

 مدیر امور گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: سامانه جامع گردشگری سلامت برای دسترسی آسان گردشگران سلامت در حوزه ارتباط گیری با مراکز درمانی برای نخستین بار به صورت پایلوت با همکاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و بخش خصوصی در مشهد راه اندازی می‌شود

دکتر خوش شکن افزود: این سامانه ابتدا در یک نوبت و بعد به صورت شبانه روزی پاسخگوی گردشگران خارجی است و آنها می‌توانند به راحتی پاسخ سوالات خود را دریافت کنند.

وی گفت: پارسال بیش از  ۸۰ هزار بیمارخارجی از خدمات مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بهره بردند.

دیگر خبرها

  • واریز مستمری ۲۹ هزار خانوار کمیته امداد البرز
  • ۸۰ درصد بیمه شدگان سلامت همدان رایگان زیر پوشش هستند
  • بیش از۶۰ درصد جمعیت آذربایجان غربی زیر پوشش بیمه سلامت
  • ۲۶ مرکز دیالیز در آذربایجان‌غربی به بیماران خدمات ارائه می‌دهند
  • ۲۶ مرکز دیالیز در آذربایجان‌غربی ارائه خدمات می‌دهند
  • کمبود نیروی انسانی ماندگار چالش اصلی بهداشت ودرمان هرمزگان
  • صدور ۱۰ مجوز فعالیت گردشگری سلامت در مشهد
  • صدور ۱۰ مجوز جدید فعالیت در حوزه گردشگری سلامت در خراسان رضوی
  • پیشرفت‌های خیره کننده ایران در حوزه سلامت مادران
  • تداوم بیمه رایگان دهک‌های یک تا ۵