Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا قوسی صبح سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: در بخش کشاورزی هشت وظیفه مهم ابلاغ شده که برای توسعه فعالیت های بخش کشاورزی انجام شود.

وی، سیاست گدازی و نظارت بر عملکرد و فعالیت ها، انجام امورات پژوهشی، ارتقاء دانش فعالان و افزایش بهره وری، انجام امورات فنی و زیربنایی، امورات منابع طبیعی و آبخیزداری، فرآوری و بسته بندی محصولات کشاورزی را از جمله این وظایف عنوان کرد و گفت: پیاده سازی این وظیفه مندی و سیاست گذاری با توجه به شرایط و اقلیم هر منطقه فرق می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی ادامه داد: هدف در بخش کشاورزی بهره وری از عوامل تولید، ارتقاء تولید، تثبیت شغلی، ایجاد امنیت شغلی، حفاظت از منابع تولید و خوداتکایی در محصولات کشاورزی است.

تجهیز ۸۸۰۰ هکتار به سیستم های نوین آبیاری

قوسی به تدوین سند سازگاری با کم آبی استان برای نخستین بار در کشور اشاره کرد و گفت: یکی از برنامه های مهم این طرح اجرای سیستم های نوین آبیاری در بخش کشاورزی است.

وی با اشاره به افزایش چشم گیری تعهدات سازمان در این زمینه گفت: طبق تعهدات سازمان امسال هشت هزار و ۸۰۰ هکتار از اراضی استان به سیستم های نوین آبیاری مجهز می شوند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه تاکنون دو هزار و ۱۰۰ هکتار از این تعهدات اجرا شده است، بیان کرد: برای اجرایی شدن سند سازگاری با کم آبی از ابتدای سال جاری تاکنون ۷۲ میلیارد تومان برای اجرای سیستم های نوین آبیاری به استان ابلاغ شده و مقرر شد تا پایان سال ۱۱۰ میلیارد تومان به این حوزه تخصیص یابد.

قوسی با اشاره به وجود شش هزار و  ۲۵۲ رشته قنات در استان، عنوان داشت: یکی دیگر از برنامه های مهم سند سازگاری احیاء و مرمت قنوات است.

اختصاص ۲۶ میلیارد تومان برای قنوات

وی با بیان اینکه طبق هدف گذاری سالانه باید ۳۰ درصد قنوات استان را مرمت و بازسازی کنیم، افزود: سال گذشته هشت میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار ملی به این حوزه اختصاص داده شد که این رقم در سال جاری به ۱۴ میلیارد تومان افزایش یافته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه همچنین امسال از  محل اعتبارات استانی ۱۱.۵ میلیارد تومان به این حوزه اختصاص داده شده است، افزود: در مجموع امسال ۲۶ میلیارد تومان برای احیاء و مرمت قنوات استان اختصاص داده شده است.

قوسی، توسعه کاشت های گلخانه ای را یکی دیگر از اهداف طرح سند سازگاری با کم آبی برشمرد و گفت: با توجه به شرایط خاص استان در بخش آب چاره ای جز این نداریم که از قطره قطره منابع آبی استفاده کنیم و باید تولید بخش کشاورزی استان را به گلخانه ها سوق دهیم.

وی با اشاره افزایش افزایش ۱۲ برابری بهره وری در گلخانه ها، بیان داشت: در همین راستا طرح نهضت گلخانه ها را آغاز کردیم  که بر اساس آن امسال ۶۰ هکتار در خراسان جنوبی گلخانه احداث می شود.

تقویت ۱۰۵ میلیون مترمکعبی سفره های آب زیرزمینی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی ادامه داد: از این میزان نیز تاکنون نزدیک ۳۰ هکتار طرح آماده دریافت تسهیلات هستند و شش هکتار نیز اجرا شده است.

قوسی با بیان اینکه یکی از پروژه هایی که در کنار فعالیت های بخش کشاورزی می تواند ایجاد درآمد برای کشاورزان داشته باشد، آبزی پروری است، افزود: در این راستا نیز امسال مجوز پرورش ماهی تیلاپیا برای استان گرفته شد که مقاوم به شرایط آب و هوایی استان است.

وی ادامه داد: تا امروز در خصوص پرورش ماهی گرمابی و سردابی ۳۰۰ هزار قطعه بچه ماهی رایگان وارد استان و توزیع شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی یادآور شد: بر اساس سند سازگاری با کم آبی استان تا افق ۱۴۰۰ بالغ بر ۱۰۵ میلیون متر مترمکعب تقویت سفره های آب زیرزمینی و ۸۵ میلیون متر مکعب صرفه جویی در بخش کشاورزی را داشته باشیم.

قوسی در ارتباط با ساخت و ساز در اراضی کشاورزی نیز گفت: وظیفه جهاد کشاورزی در این زمینه صدور مجوز تغییر کاربری است که هیچ محدودیتی در این بخش وجود ندارد.

کد خبر 4733935

منبع: مهر

کلیدواژه: جهاد کشاورزی خراسان جنوبی بیرجند هفته دفاع مقدس اربعین 98 بوشهر اربعین حسینی قزوین شیراز اجلاس جاده ابریشم شهرکرد گرگان خطبه های نماز جمعه بیرجند دفاع مقدس جنگ تحمیلی گردشگری دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۰۶۶۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب حدود ۹ میلیارد ریال حمایت مالی و تشویقی از تعاونی‌های آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز مهاباد؛ مدیر تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌غربی گفت: هشت میلیارد و ۹۴۲ میلیون ریال حمایت مالی و تشویقی در پارسال به استان اختصاص یافته و جذب شده است.

جمشید نوری افزود: هدایت، حمایت و ترویج فرهنگ تعاون و کمک به شرکتهای تعاونی برتر، اجرای دوره های آموزشی، اجرای طرحهای تحقیقاتی، نظارت بر عملکرد تعاون ها، حمایت از حقوق اعضا و انجام حسابرسی از شرکتها از جمله اهداف اختصاص این اعتبار بوده است.

نوری اظهارکرد: در این راستا بیش از سه میلیارد ریال برای ترویج فرهنگ تعاون در آذربایجان‌غربی اختصاص یافته و هزینه شده است.

وی  گفت: پارسال ۲۵ هزار و ۴۰۰ نفرساعت دوره آموزشی رایگان حضوری و مجازی با حضور اعضا و ارکان شرکتهای تعاونی در استان اجرایی و بیش از یک میلیارد ریال برای اجرای این دوره ها هزینه شده است.

مدیر تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌غربی اضافه کرد: با هدف کمک به تعاونی های دارای اعضای سه دهک اول درآمدی هم سال گذشته ۷۰۰ میلیون ریال به تعاونی های فرش دستباف استان اختصاص داده شد.

 

 

دیگر خبرها

  • ۵۰ درصد پروژه‌های وزارت جهاد کشاورزی مربوط به آب و خاک است
  • امحای ۹۰ هکتار از مزارع آبیاری شده با فاضلاب در شیراز آغاز شد
  • اجرای هفت پروژه باغات مدرن در آذربایجان شرقی
  • مزارع کشاورزی که با فاضلاب خام و پساب آبیاری شوند، معدوم خواهند شد/چرخه تصفیه خانه‌ها باید تکمیل شود
  • جذب حدود ۹ میلیارد ریال حمایت مالی و تشویقی از تعاونی‌های آذربایجان‌غربی
  • رهاسازی آب سد سفیدرود برای آبیاری شالیزار‌های گیلان از امروز
  • سد کنجانچم دشت مهران پرآب شد
  • اختصاص ۱۸۰ میلیارد تومان اعتبار در بودجه امسال برای انسداد مرز
  • سد کنجانچم دشت مهران را آبیاری می‌کند
  • رها سازی آب سد سفیدرود از فردا در گیلان