Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@01:37:12 GMT

دستگیری کلاهبرداران ۳۰ میلیارد ریالی در مهاباد

تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۰۳۳۰۹

دستگیری کلاهبرداران ۳۰ میلیارد ریالی در مهاباد

سرهنگ رضا ظهیریان روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در پی شکایت چندنفر از متصدیان فروشگاه‌های عرضه مواد غذایی از استان‌های مختلف کشور به پلیس آگاهی مهاباد مبنی بر کلاهبرداری از آنان با چک‌های بلامحل، موضوع در دستور کار اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی ادامه داد : کارآگاهان پلیس آگاهی با بررسی‌های همه‌جانبه و تحقیقات پلیسی با اقدامات اطلاعاتی موفق شدند متهمان را که با تشکیل شبکه‌ای پنج نفره و صدور چک‌های بلامحل و فاقد اصالت از شاکیان کلاهبرداری کرده بودند، شناسایی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: پس از هماهنگی‌های قضایی متهمان در عملیاتی ضربتی دستگیر و در بازجویی‌های به عمل آمده تاکنون به خرید قطعات خودرو، مواد غذایی و پروتئینی و لوازم خانگی از چندین فروشگاه در سراسر کشور با صدور چک‌های بلامحل و فاقد اصالت اعتراف کردند.

وی افزود: پرونده‌ای در این زمینه تشکیل و به دستگاه قضایی این شهرستان ارجاع داده شد.

 فرمانده انتظامی مهاباد با اشاره به اینکه کلاهبرداری با چک‌های جعلی، فاقد اصالت و بلامحل از متداول‌ترین روش‌های کلاهبرداری است، به مردم توصیه کرد: از دریافت چک‌هایی که صادر کننده آن ناشناس است خودداری و در معامله با چک از بانک مربوطه، کامل بودن مشخصات، موجودی و اصالت چک را استعلام کنند.

مهاباد با ۲۳۷ هزار نفر جمعیت و سه کلانتری در جنوب آذربایجان‌غربی واقع است.

۹۹۰۳/۶۱۸۵/۲۰۹۳
 

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مهاباد کلاهبرداری پلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۰۳۳۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری سارق سیم و کابل برق در مهرستان

 سرهنگ دوم  حسن طیبی نژاد  اظهار داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت سیم و کابل برق در سطح شهرستان مهرستان شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

 وی افزود: ماموران پلیس آگاهی شهرستان با اشراف اطلاعاتی و با اقدامات تخصصی، موفق شدند یک نفر سارق را شناسایی و با هماهنگی‌های لازم قضائی در یک عملیات پلیسی در مخفیگاهش دستگیر کنند؛ که در نهایت متهم در بازجویی‌های صورت گرفته به ۷ فقره سرقت اعتراف و برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

 
 
 

 

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • دستگیری سارق سیم و کابل برق در مهرستان
  • دستگیری کلاهبرداران ۲۰۰ میلیاردی در دیواندره
  • باند کلاهبرداری ۲۰۰۰ میلیاردی املاک در مازندران متلاشی شد
  • انهدام باند کلاهبرداری ۲ هزار میلیاردی در مازندران
  • دستگیری عاملان کلاهبرداری ۲۰ میلیاردی در تهران
  • دستگیری کلاهبرداران ۲۰۰ میلیاردی با ۱۹ شاکی در کردستان
  • دستگیری کلاهبردار ۲۰۰ میلیاردی با ۱۹ شاکی در کردستان
  • دستگیری کلاهبردار میلیاردی بعد از ۷ سال ‌در شیروان
  • دستگیری ۲۲ سارق مغازه طی ۳ روز در گیلان
  • انهدام شرکت هرمی کیونت در کرج