Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، وبه نقل از روابط عمومی جهادکشاورزی سیستان وبلوچستان؛ اردشیر شهرکی مدیرباغبانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: ۲ هزار و ۱۶۴ هکتار از سطح باغات سیستان و بلوچستان را انار تشکیل می‌دهد که هزار و۵۹۷ هکتار آن بارور و بقیه غیر بارور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه برداشت انار در سیستان و بلوچستان از نیمه دوم مرداد آغاز و تا نیمه دوم آبان ادامه دارد، افزود: عمده انار کشت شده در این استان بی‌دانه سنگان، شیرین ساوه، شهسوار، بی‌دانه فردوس و رباب است.

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود امسال ۱۹ هزار و ۲۲۵ تن انار از سطح باغات استان برداشته و روانه بازار مصرف شود.

او  گفت: انار برداشت شده از باغات سیستان و بلوچستان علاوه بر تازه‌خوری برای مصارف دیگر از جمله رب انار، ادویه محلی و رنگ رزی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

شهرکی با اشاره به خواص انار اظهار داشت: این میوه علاوه بر خواص آنتی اکسیدانی منبع خوبی از انواع ویتامین‌ها از جمله ویتامین A، C و E و اسید فولیک است.

 سیستان و بلوچستان به سبب نزدیکی به خط استوا و بهره گیری از رطوبت دریا توانمندی زیادی در تولید محصولات گرمسیری و نیمه گرمسیری و بعضا منحصر به فرد از جمله انبه، موز، پاپایا، گواوا، هندوانه آناناسی، نارگیل، زیتون محلی، انار، مرکبات و ... دارد.

تولید محصولات کشاورزی در سیستان و بلوچستان در طول سال رواج دارد و زمین‌های برخی مناطق این استان مانند نیکشهر، سرباز، ایرانشهر، کنارک و چابهار در هر سال توان تولید ۲ بار محصول را دارند.

انتهای پیام/ع

برداشت انار در سیستان و بلوچستان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی محصولات کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۰۷۱۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیستان و بلوچستان پتانسیل‌های فراوانی در زمینه‌های تولیدی و اقتصادی دارد

احمد وحیدی در حاشیه بازدید از غرفه استان سیستان و بلوچستان در نمایشگاه ایران اکسپو با اشاره به ظرفیت معادن استان اظهار داشت: معادن بی‌نظیر استان سیستان و بلوچستان از جمله معدن جانجا می‌تواند یکی از مهمترین عوامل توسعه این استان باشد.

وی تاکید کرد: ظرفیت حوزه شیلات استان بی‌نظیر است و ما بیشترین حجم صید و صیادی را در شهرستان‌های کنارک و چابهار استان سیستان و بلوچستان داریم.

وزیر کشور تصریح کرد: اقدامات مناسبی در زمینه تولید در حوزه‌های مختلف از جمله نهاده‌های دامی در استان سیستان و بلوچستان انجام شده است.

وی به ظرفیت میوه‌های گرمسیری در استان سیستان و بلوچستان اشاره کرد و افزود: در زمینه تولیدات خرما می‌توان به صورت ویژه در این منطقه از کشور اقدام کرد، همچنین در زمینه تولید میوه‌های گرمسیری نیز باید اقدامات موثرتری صورت بگیرد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • سیستان و بلوچستان پتانسیل‌های فراوانی در زمینه‌های تولیدی و اقتصادی دارد
  • برداشت گل محمدی از باغات سیستان وبلوچستان
  • برداشت گل گاوزبان از باغات اشکورات رودسر
  • کار برداشت گل محمدی از باغات شهرستان خاش آغاز شد
  • برداشت گل محمدی از شهر همسایه قله تفتان
  • سه هزار و ۳۵۴ پروانه راه‌اندازی گلخانه خانگی در سیستان و بلوچستان صادر شد
  • راه‌اندازی ۱۹۷۵ گلخانه خانگی در سیستان و بلوچستان
  • صدور سه هزار و ۳۵۴ پروانه گلخانه خانگی درسیستان وبلوچستان
  • تولید ۸۰ درصد تورهای ماهیگیری در سیستان و بلوچستان
  • برداشت گل محمدی از باغات بابل