Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا در نشست خبری بهمن حسین‌زاده مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران برنامه‌های این سازمان برای حضور در نمایشگاه‌ اکسپوی دوبی و تقویت صادرات تشریح شد.

وی گفت: هم اکنون در کشور ۳۱ مرکز نمایشگاهی وجود دارد که در سال جاری میزبان ۶۰۰ نمایشگاه در حوزه‌های مختلف خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از این تعداد ۹۰ نمایشگاه در تهران برگزار می‌شود و در این حوزه ما در خاورمیانه رتبه نخست را داریم.

وی افزود: صنعت نمایشگاهی در بحث اشتغال نیز بسیار تاثیرگذار است به طوری که به ازای هر متر مربع ۵.۷ نفر در روز اشتغال ایجاد می‌شود بر اساس سیاست‌های وزارت صمت، توسعه صادرات به کشورهای همسایه و هند و چین در اولویت قرار دارد که می‌توانیم با برگزاری نمایشگاه در این کشورها به این راهبرد کمک زیادی کنیم.

وی در خصوص اثرگذاری تحریم‌ها بر روی این صنعت و اخبار منتشر شده مبنی بر تحریم شرکت‌های نمایشگاهی ایران از سوی انجمن جهانی نمایشگاه‌ها یا همان UFI گفت: ایران از سال ۱۳۵۴ در UFI عضویت داشته و ارتباطات خوبی با آن دارد اما این انجمن تنها یک ان جی‌ او است نه یک اتحادیه رسمی بین المللی. در بیانیه این نهاد ما تحریم نشدیم بلکه عضویت ما به حال تعلیق درآمده و این اقدام هیچ تاثیری در فعالیت‌های نمایشگاهی ایران در داخل و خارج از کشور ندارد.

حسین‌زاده تصریح کرد: شرکت‌های آمریکای شمالی هیچ ارتباطی با این نهاد ندارند و آنها دارای یک اتحادیه مستقلی هستند و این اقدام بیشتر یک خوش‌رقصی برای آمریکایی‌ها بوده است و ما اکنون برای شرکت در اکسپوی و VIE هیچ مشکلی نداریم ضمن آنکه ما اعتراض خود را و پیگیری از طریق نهادهای بین المللی نسبت به این موضوع آغاز کردیم.

وی افزود: این نهاد قصد داشت پس از اخذ حق عضویت سالانه شش هزار یورویی از شرکت‌های ایرانی و شرکت نمایشگاه‌های بین المللی ایران این موضوع را به طور رسمی ابلاغ کند که با توجه به این موضع‌گیری ما اعلام کردیم که دیگر این مبلغ را پرداخت نخواهیم کرد.

وی افزود: در برنامه ششم توسعه رشد ۲۱.۷ درصدی برای صادرات پیش بینی شده است که برای تحقق این هدف لازم است به نمایشگاهی توجه ویژه‌ای شود. ما سه خط مشی برای خود ترسیم کردیم حضور در نمایشگاه‌های خارج از کشور، حضور در نمایشگا‌ه‌های داخلی مبتنی بر علم و فناوری و فعالیت‌های زیربنایی و تسهیل موانع از برنامه‌های ما است. جغرافیای حضور در بازارهای بین المللی ما بر کشورهای همسایه متمرکز شده و همچنین توجه ویژه‌ای به کشورهای دوست و مشترک المنافع داریم یکی از شاخص‌های قدرتمندی اقتصاد برگزاری نمایشگاه است که ما خوشبختانه رتبه مناسبی در این خصوص داریم.

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: ایران جهان چین رشد علم و فناوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۰۷۲۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هواپیمایی لوفت‌ هانزا لغو پروازهای خود به تهران را تا ۲۰ اردیبهشت تمدید کرد

شرکت هواپیمایی لوفت‌هانزا لغو پروازهای خود به تهران را تا روز ۹ مه (۲۰ اردیبهشت) تمدید کرد. این شرکت از فضای هوایی ایران نیز تا اطلاع ثانوی برای پروازها به سوی آسیا استفاده نخواهد کرد.   به گزارش عصر ایران به نقل از دویچه وله؛ لوفت‌هانزا در پی بروز تهدید ایران به حمله علیه اسرائیل و عملی‌کردن این تهدید پروازهای خود به هر تهران و تل آویو را به حال تعلیق درآورد. قرار این بود این تعلیق در مورد ایران ۳۰ آوریل (11 اردیبهشت) خاتمه یابد ولی فعلا تا ۹ روز دیگر تمدید می‌شود.   لوفت‌هانزا روز دوشنبه ۲۹ آوریل در اطلاعیه‌ای در توضیح تمدید لغو پروازها به تهران نوشت: «امنیت مسافران و خدمه هواپیماهای این شرکت پیوسته بالاترین اولویت بوده‌ است.»   این اطلاعیه همچنین می‌گوید که لوفت‌‌هانزا در برآورد وضعیت امنیتی فعلی نه تنها به داده‌های دولت‌ها بلکه همچنین به ارزیابی‌های مستقل خود متکی است و تصمیماتش را بر مبنای این ارزیابی‌های می‌گیرد". کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: لغو پرواز های بین‌المللی به اسرائیل هواپیمایی لوفت‌ هانزا تعلیق پروازهای خود را به تهران تمدید کرد

دیگر خبرها

  • ایران اکسپو سکوی صادرات دانش‌بنیان‌ها
  • باز شدن پای محصولات صنعتی قزوین به بازار‌های بین المللی
  • هواپیمایی لوفت‌ هانزا لغو پروازهای خود به تهران را تا ۲۰ اردیبهشت تمدید کرد
  • رفع موانع صادرات واحدهای تولیدی در استان تهران پیگیری شود
  • تحقق ۱۳۵ درصدی تعهدات اشتغالزایی در مهاباد
  • زورآزمایی جی ای سی (JAC) با غول های خودروسازی جهان در نمایشگاه پکن 2024
  • تحقق ۹۰ درصدی بودجه بیمه معلم در رشته باربری
  • اصفهان رتبه دوم برگزاری نمایشگاه در کشور/ بازدید بیش از ۳۰۰ هزار نفر از نمایشگاه در ۱۴۰۲
  • نمایشگاهی از صنایع‌دستی و هنر‌های وابسته در زابل
  • اصفهان رتبه دوم برگزاری نمایشگاه در کشور/بازدید بیش از ۳۰۰۰۰۰ نفر از نمایشگاه در سال ۱۴۰۲