Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- استقلال با برد در جام حذفی، کمی به وضع خود سر و سامان داد. هر چند آنها راه طولانی برای رسیدن به شرایط ایده آل در پیش دارند.
به گزارش آریا، تا پیش از حضور چشمی، هیچ کدام از مدافعان استقلال توانایی پوشش فضای پشت دفاع را نداشتند. اتفاقی که باعث شد در همان مسابقه نخست، ماشین‌سازی بارها از این ناتوانی دفاع استقلال بهره ببرد و دروازه حسینی را تهدید کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما روزبه چشمی با آگاهی محیطی بالا، این نقص را برطرف کرده است. دفاع آسیب‌پذیر استقلال و پیدا نشدن پیشنهاد مناسب منجر به همکاری دوباره چشمی و استقلال شد.
روزبه برگشت تا دفاع تیم استراماچونی را سر و سامان دهد. تا این مقطع از فصل هم هر چند که همچنان استقلال از هر تیمی گل می‌خورد، اما نظم به خط دفاع این تیم برگشته است. روی گلی که استقلال در این مسابقه خورد هم مدافعان کم‌ترین تقصیر را داشتد. شوت تماشایی پاپی از فاصله‌ای 30 متری با اشتباه حسینی وارد دروازه شد. فصل قبل هم در 19 دیداری که چشمی برای استقلال بازی کرده بود، این تیم در 13 مسابقه حتی یک گل هم نخورد؛ در حالی که در 11 مسابقه بدون روزبه، در 6 بازی دروازه این تیم باز شد.
نکته دیگر از بازی دیروز، گلزنی مهاجم جوان این تیم بود. سجاد آقایی در هفته‌ای که توسط استراماچونی اخراج شده بود، توانست جایگاه این سرمربی را مستحکم کند. البته همین هفته قبل هم آقایی دوباره به دلیل بی‌انضباطی با جریمه سرمربی نه چندان خوش‌اخلاق آبی‌ها مواجه شده بود. زمانی که در تمرین استقلال بین بازیکن‌ها کاور پخش می‌شد، آقایی ناراحت شد که چرا بازیکنان کم‌سن‌تر از او، زود کاور گرفتند و به آقایی آخر از همه کاور رسید. شنیده شده سجاد آقایی هم تمرین را به نشانه اعتراض ترک کرد. اتفاقی که برای سرمربی منضبط استقلال قابل هضم نبود و او را به تمرین تیم امید استقلال فرستاد. رفتاری که به نظر بیشتر شبیه به تنبیه دلسوزانه بود تا این بازیکن 20 ساله رفتار درست‌تری داشته باشد. استراماچونی با بخشش سجاد آقایی، در بازی با گل‌ریحان به او بازی هم داد. شماره 99 استقلال هم در وقت‌های تلف شده عصای دست استراما شد. آقایی ابتدا یک گل زد و سپس با برگردان، پاس گل تماشایی به فرشید اسماعیلی داد تا نقش اول برد آبی‌ها باشد. آقایی فصل قبل هم در دو بازی به صورت فیکس و یک بازی تعویضی برای استقلال بازی کرده بود که حاصل آن فقط 2 شوت بی‌ثمر بود. اما در فصل جدید توانست خودش را به استراماچونی نشان دهد.
این جوان اراکی‌‌الاصل تنها بازیکنی نبود که با بحث‌های انضباطی در ترکیب به میدان رفت، چون استقلال از میلاد زکی‌پور و علی دشتی هم استفاده کرد، دو بازیکنی که بحث‌هایی در ارتباط با مسائل انضباطی‌شان وجود داشت. علی سامره گلزن محبوب و محجوب سابق استقلالی‌ها در تشریح درخشش سجاد آقایی اعتقاد جالب دارد و مدعی است حضور این بازیکنان در بازی دیروز گره‌گشا از آب در آمد. سامره گفت: «‌وقتی شما به عنوان سرمربی از میان تعداد بیشتری بازیکن قدرت انتخاب داشته باشی به احتمال زیاد تیم بهتری را روانه میدان خواهید کرد و من برای سجاد آقایی خوشحال شدم که لذت گل زدن برای استقلال در یک بازی مهم را چشید».
مهاجم سابق استقلال در ادامه به نکته جالبی اشاره و گفت: «‌البته که دیاباته بازیکن خیلی خوبی است اما سئوالی که ذهن من را به خود معطوف کرده این است. استقلال چطور یک استعداد جاافتاده و آینده‌دار خود را به لیگ ترکیه می‌فرستد و با مبلغ بسیار زیادی از همان انتقال یک بازیکن را به خدمت می‌گیرد. اگر هدف درآمدزایی بوده چرا این پول صرف خرید یک بازیکن دیگر شده است و اگر هم نه چرا استقلال صیادمنش را از دست داد که حالا در این روزها حسرت نداشتن یک مهاجم را بخورد. به نظرم اگر هدف افزایش سطح کیفی بود که با خود الهیار به بهترین شکل رقم می‌خورد و با اضافه کردن بازیکنی مثل دیاباته استقلال صاحب خط حمله قدرتمندتری می‌شد. حالا هم که صیادمنش با انتقال به ترکیه در لیگ یک ترکیه وضعیت خوبی ندارد و پیش‌بینی شفر در خصوص او به وقوع پیوسته و الهیار در تیم اصلی فنرباغچه به میدان نرفته است.».

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: استراماچونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۰۷۸۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازیکن پیشکسوت ایران جوان وسط بازی با استقلال فوت کرد

در یکی از محلات تهران مسابقات پیشکسوتان فوتبال زیر نظر شهرداری آن منطقه برگزار می‌شود. اما با توجه به عدم نظارت هیات فوتبال تهران در این مسابقات خبری از حضور آمبولانس نیست و این درحالی است که باید هیات فوتبال استان تهران به این مسابقات هم نظارت کند.

در یکی از مسابقه‌های فوتبال بین دو تیم پیشکسوتان استقلال و تهرانجوان پس از پایان نیمه اول و بین دو نیمه، محمد اشرفی بازیکن حدودا 64 ساله تیم تهرانجوان دچار حمله و ایست قلبی شد. پس از این اتفاق ناگوار به علت عدم حضور به موقع آمبولانس در محل مسابقه یک پزشکیار برای رسیدگی به وضعیت این بازیکن بالای سر او رفت اما متاسفانه تا هنگام رسیدن آمبولانس و رساندنش به بیمارستان، متاسفانه به دلیل وخامت حال بازیکن 60 ساله تیم تهرانجوان وی در آمبولانس از دنیا رفت.

نکته قابل تامل در این اتفاق ناگوار که منجر به مرگ یکی از بازیکنان و ورزشکاران پیشکسوت شد می‌تواند عدم وجود آمبولانس با دستگاه شوک در محل انجام مسابقات با پزشکان و دستیاران متخصص باشد. رسانه‌ها بارها در این باره بارها به مسئولان برگزاری مسابقات هشدار داده‌اند که خروجی رعایت نکردن برخی تمهیدات برگزاری مسابقه می‌تواند اتفاقات تلخی را به همراه داشته باشد. این درحالی است که مسئول کمیته پزشکی هیات فوتبال استان تهران، به عنوان پزشک تیم ملی فوتسال ایران در رقابتهای قهرمانی آسیا حضور دارد. سال گذشته هم در یکی از رقابتهای رده پایه استان هم به دلیل همین ماجرا جان خود را از دست داد.

اما سوال این است که چرا داور بازی، بدون حضور آمبولانس و دستگاه شوک بازی را شروع کرده است؟ آیا پیشکسوتان پیش از شروع مسابقات معاینه و آزمایش قلبی می‌دهند؟ با توجه به سن و سال بالای بازیکنان این تیم‌‌ها، حضور آمبولانس و تیم پزشکی در این مسابقات ضرورت بیشتری دارد.

با توجه به اینکه برخی از تیم‌های مطرح و پیشکسوتان فوتبال ایران در این مسابقات حاضر می‌شوند چرا هیات فوتبال تهران نظارتی در برگزاری این مسابقات ندارد؟ چرا قوانینی از سوی فدراسیون فوتبال و هیات فوتبال تهران برای برگزاری چنین مسابقاتی وضع نمی‌شود تا در کنار جریان این مسابقات شاهد این اتفاقات تلخ نباشیم؟ قطعا اگر این موارد رعایت می‌شد چه بسا که الان یک انسان زنده بود. امیدواریم مسئولان مربوطه برای تخلفات صورت گرفته دلایل قانع کننده‌ای برای افکار عمومی داشته باشند.

 

منبع:فوتبالی

دیگر خبرها

  • سوپر گل پاک‌پرور همه را شوکه کرد
  • دو و میدانی قهرمانی جوانان آسیا؛ ششمی سجاد آقایی در ۴۰۰متر
  • فوتبالیست قرمزپوش لیگ برتری در ۷ سال فقط یک‌دقیقه بازی کرده!
  • خط و نشان بازیکن سرشناس ملاثانی برای سپاهان
  • خبر خوب برای نکونام؛ ستاره مصدوم استقلال «آقا وسط» بازی کرد!
  • سجاد آقایی در جایگاه ششم رقابت ماده ۴۰۰متر قرار گرفت
  • پرسپولیسی‌ها علیه مهندس استقلال
  • پرسپولیسی‌ها در مسیر مهندس استقلال
  • سجاد آقایی راهی مرحله بعدی مسابقات شد
  • بازیکن پیشکسوت ایران جوان وسط بازی با استقلال فوت کرد