Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی قول مساعد دادند که سهم تسهیلات استان در حوزه روستایی، عشایری و مشاغل خانگی افزایش یابد. ۰۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۱ استانها کهگیلویه و بویراحمد نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج ‌به‌نقل از روابط عمومی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد در دیدار با محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی پیرامون مسائل و مشکلات استان در حوزه اشتغال و تعاونی‌ها دیدار و گفت‌وگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار در این دیدار خواستار افزایش سهم تسهیلات بانکی برای ایجاد اشتغال در استان شد و افزود: انتظار می‌رود در این زمینه به کهگیلویه و بویراحمد توجه ویژه‌ای شود.

وی بیان کرد: ضروری است با حمایت وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی زیرساخت‌های اشتغال در مناطق روستایی استان ایجاد شود و به تبع آن زمینه شکوفایی این مناطق فراهم و از مهاجرت‌ها به مناطق شهری جلوگیری خواهد شد.

نماینده عالی دولت در استان کهگیلویه و بویراحمد به نقش تعاونی‌ها در بهبود فضای کسب و کار اشاره کرد و افزود: تعاونی‌های استان نیازمند حمایت مالی دولت هستند.

تنها 5 درصد طرح‌های اشتغال روستایی و عشایری چهارمحال و بختیاری مغایرت دارد143 میلیارد تومان از تسهیلات اشتغال روستایی کهگیلویه و بویراحمد تخصیص نیافت8500 میلیارد تومان تسهیلات به طرح‌های اشتغال روستایی ارائه شد

کلانتری با ارائه گزارشی از وضعیت اشتغال و تعاونی‌ها در استان، گفت: باتوجه به پشنهادات ارائه شده خواستار کمک این وزارت خانه برای حل مشکلات استان در حوزه تعاونی‌ها و به ویژه اشتغال روستایی هستیم.

وی با تاکید بر اینکه در صورت نهادینه شدن فرهنگ تعاون مشکل بیکاری برطرف می شود، گفت: با تخصیص اعتبار به مشاغل خانگی و افزایش سهم تسهیلات روستایی و عشایری می‌توان زمینه رونق تعاونی ها در استان را مهیا کرد.

محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این دیدار اظهار داشت: ما نگاه خاصی به استان کهگیلویه و بویراحمد داریم.

وی در خصوص پیشنهادات ارائه شده و بیان مشکلات استان، عنوان کرد: دستورات لازم برای واگذاری وسیله نقلیه به اداره کل استان، افزایش سهم مشاغل خانگی، تسهیلات روستایی و عشایری و تخصیص اعتبار برای پروژه‌های ورزشی اداره کل استان صادر می‌شود.

انتهای پیام/ش

R41452/P/S6,69/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۰۷۹۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۸۵ هزار نفر در کردستان عضو تعاونی‌ها هستند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان گفت: در حال حاضر بیش از ۲۰۰۰ تعاونی با ۱۸۵ هزار عضو در استان وجود دارد که ۱۸ هزار نفر نیز به صورت مستقیم در آن‌ها مشغول به کار هستند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، فرزاد پیشکاری ظهر امروز _سه‌شنبه یازدهم_ در مراسم گرامیداشت روز جهانی کارگر که در مجتمع فجر سنندج برگزار شد، اظهار کرد: کارگران نقش تعیین کننده‌ای داشته و همگام با سایر اقشار جامعه در پیروزی انقلاب و پس از آن نیز در جنگ تحمیلی و صحنه‌های مختلف از کیان کشور دفاع کرده‌اند.

وی افزود: رشد و شکوفایی کشورمان را مرهون کار و تلاش کارگران هستیم و کارگران ستون فقرات اقتصادی کشور هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان خاطرنشان کرد: در حوزه روابط کار ۱۹۲۸۴ واحد تولیدی و صنعتی وجود دارد که در طول سال گذشته توسط بازرسان ۱۹۰۰۰ بازرسی از این واحدها در راستای صیانت از جان کارگران و ایمنی و بهداشت محیط صورت گرفته است.

پیشکاری با اشاره به اینکه بیش از ۱۰ هزار پرونده کارگران استان در سال گذشته مورد بررسی قرار گرفته است، اضافه کرد: بالغ بر ۲۲۴ هزار نفر از مردم کردستان به‌صورت مستقیم بیمه خود را به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت می‌کنند که در مجموع حدود ۷۰۰ هزار نفر در استان کردستان مخاطب مستقیم وزارت کار در کردستان هستند.

وی تصریح کرد: در واحدهای ۵۰ تا ۵۰۰ نفر نیز خانه‌های بهداشت راه اندازی شده و ۹۲ کارگاه آموزشی نیز در راستای ارتقای سطح دانش و آگاهی کارگران در استان برگزار شده است‌.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان گفت: در حال حاضر بیش از ۲ هزار تعاونی با ۱۸۵ هزار عضو در استان وجود دارد که ۱۸ هزار نفر نیز به صورت مستقیم در آن‌ها مشغول به کار هستند.

کد خبر 749418

دیگر خبرها

  • ادعای وزیر رئیسی درباره تحقق وعده مهم دولت سیزدهم! | فیلم
  • ۱۸۵ هزار نفر در کردستان عضو تعاونی‌ها هستند
  • ظرفیت صندوق ملی محیط‌زیست در کهگیلویه و بویراحمد بدون استفاده مانده است
  • یک میلیون روستایی و کشاورز در دولت سیزدهم بیمه شدند
  • پرداخت تسهیلات مسکن روستایی در کهگیلویه و بویراحمد به ۶۲ درصد رسید
  • رشد ۲۲ درصدی تعاونی‌های زنان در دولت سیزدهم
  • فعالیت ۱۰۴ هزار تعاونی در کشور
  • رشد بیش از ۲۲ درصدی تعاونی‌های زنان در دولت سیزدهم
  • ۱۵۰ میلیون تومان هزینه هر سورتی پرواز بالگرد اورژانس
  • وزیر علوم: صندلی خالی زیادی در دانشگاه‌ها داریم