Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز سه شنبه ستاد عتبات دانشگاهیان، حجت الاسلام و المسلمین «مرتضی مطهری پور» با تشریح برنامه‌های فرهنگی این ستاد در اربعین حسینی افزود: ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان امسال بنا دارد برای زائرین دانشجویی که در این همایش بزرگ انسانی پیاده روی اربعین حضور پیدا می‌کنند، از لحاظ محتوایی و فرهنگی خدمت‌رسانی داشته باشد و غنای لازم را به سفر آنها ببخشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: در این‌راستا برنامه بدرقه زائران دانشگاهی در مرز شلمچه از سوی ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان اجرایی می شود و همکاران ما در این ستاد از ۱۸مهرماه در مرز حاضر می شوند و دانشگاهیانی را که از مرز شلمچه عبور می‌کنند را بدرقه می کنند.

سامانه‌ای رایگان برای ارائه خدمات فرهنگی به زائران اربعین

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان با بیان اینکه این طرح با مشارکت و همکاری موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و با هدف ترویج فرهنگ مقاومت اجرا می شود، اظهارداشت: زائران دانشگاهی برای دریافت خدمات فرهنگی ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان می‌توانند از طریق یک کد USSD به شماره #۲۵۴۲۵*۶۶۵۵*اقدام کنند و به صورت رایگان از این خدمات بهره مند شود.

دانشگاهیان نایب‌الزیاره شهدا در اربعین می‌شوند

مطهری پور مهم‌ترین برنامه پیش بینی شده در این سامانه را زیارت به نیابت از شهدای دانشجو عنون کرد و یادآور شد: هر زائر دانشگاهی حاضر در اربعین حسینی می‌تواند با شماره‌گیری این کد و انتخاب گزینه مورد نظر، به نیابت از یک شهید دانشجو سفر زیارتی خود را انجام دهد که در این سامانه اسم شهید به صورت کامل برای زائران ارسال می شود و زائران از حمایت‌های معنوی شهید در این مسیر، بهره‌مند می شوند.

وی تصریح کرد: یکی دیگر از بخش‌های این بسته فرهنگی الکترونیکی رایگان، برگزاری مسابقه به‌صورت روزانه است و زائرین دانشگاهی می‌توانند با پاسخ‌گویی به این سوالات در مسابقات شرکت کنند و از هدایای پیش‌بینی شده که سفر زیارتی به مشهد و قم به مدت سه روز است، بهره‌مند شوند.

اطلاع‌رسانی برنامه‌های هیأت‌های معروف مذهبی در اربعین

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان ادامه داد: یکی دیگر از بخش‌های این سامانه، آشنایی با اماکن متبرکه کشور عراق است و همچنین یکی دیگر از بخش‌های آن نیز اطلاع رسانی برنامه‌های هیأت‌های مذهبی و سخنرانان شاخص در موکب‌های مسیر نجف تا کربلا است که افراد می‌توانند از طریق این سامانه، از برنامه‌های آن‌ها باخبر شوند.

مطهری پور با یادآوری اینکه یکی دیگر از بخش‌های این سامانه اطلاع‌رسانی جایگاه موکب‌های ایرانی در مسیر است، افزود: اطلاعات مورد نیاز این موکب‌ها شناسایی و در قالب این سامانه بارگذاری شده است و افراد می‌توانند بر اساس نیاز خود از قبیل اسکان یا اطعام از برنامه‌های آن‌ها استفاده کنند.

ختم روزانه صلوات برای سلامتی امام زمان (عج) از سوی دانشگاهیان

وی اضافه کرد: یکی دیگر از بخش‌های این سامانه ختم صلوات برای سلامتی امام زمان (عج) است که افراد با توجه به آن که سفارش شده است در مسیر پیاده روی اربعین به تسبیحات و اذکار توجه داشته باشند می‌توانند با انتخاب روزانه تعدادی صلوات، در این طرح شرکت کنند.

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان گفت: همچنین در این سامانه اطلاع‌رسانی موکب‌ها و مراکز خدماتی از جمله مراکز درمانی نیز پیش‌بینی شده است تا زائران در صورت نیاز بتوانند از اطلاعات لازم در خصوص مراکز امدادگران و هلال احمر نیز بهره‌مند شوند.

اجرای روایتگری احلی من العسل در مرز شلمچه

مطهری پور خاطرنشان کرد: همچنین در پایگاه ستاد در مرز شلمچه پیش‌بینی اجرای روایتگری احلی من العسل که پیوندی میان واقعه عاشورا و دفاع مقدس و انقلاب اسلامی است، برگزار می شود تا زائرانی که بنا دارند در این مرز ساعاتی را به استراحت یا اقامت بپردازند، بتوانند از این برنامه فرهنگی نیز استفاده کنند.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ستاد عتبات دانشگاهیان اربعین ۹۸

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۰۸۱۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک ۴ میلیاردی مردم لرستان برای بازسازی عتبات‌عالیات

به گزارش خبرگزاری مهر، اصغر حقی پور در جلسه فصلی مسئولان و مدیران ستاد توسعه و بازسازی عتبات‌عالیات شهرستان‌های لرستان در سخنانی، اظهار داشت: مردم استان لرستان با کمک‌های نقدی و غیرنقدی خود سهم بزرگی در بازسازی حرم‌های مطهر دارند.

وی گفت: در سال گذشته مردم لرستان بیش از چهار میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان برای توسعه و بازسای حرم‌های مطهر کمک کرده‌اند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات‌عالیات لرستان، افزود: در سال ۱۴۰۱ نیز مردم لرستان سه میلیارد و ۱۳ میلیون برای بازسازی و توسعه عتبات‌عالیات نذورات اهدا کردند.

کد خبر 6093639

دیگر خبرها

  • کمک ۴ میلیاردی مردم لرستان برای بازسازی عتبات‌عالیات
  • مجید اکبرشاهی «دبیر ستاد اربعین» سیما شد
  • مجید اکبرشاهی «دبیر ستاد اربعین سیما» شد
  • انتصاب مجید اکبرشاهی به عنوان «دبیر ستاد اربعین سیما»
  • آغاز فعالیت ستاد اربعین وزارت تعاون در سیستان و بلوچستان
  • پیش بینی تردد ۵۰ درصدی زائران عتبات از مرز خسروی در اربعین ۱۴۰۳
  • پیش بینی تردد ۵۰ درصدی زائران عتبات از مرز خسروی دراربعین ۱۴۰۳
  • اربعین حسینی برابر استکبار جهانی بازدارندگی ایجاد می‌کند
  • ۴۰۰۰ موکب به زائران اربعین حسینی خدمات رسانی می کنند
  • از برنامه برای رفع نقاط پرتصادف تا تمهیدات تسهیل تردد زائران اربعین حسینی