Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

اعضای شورای اسلامی شهر تهران با تصویب یک فوریت اصلاح ماده هفت مصوبه مدیریت تعارض منافع در شهرداری تهران این اصلاحیه را برای بررسی‌های بیشتر به کمیسیون تخصصی ارجاع دادند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، اعضای شورای اسلامی شهر تهران در یکصد و شصت و هشتمین جلسه این شورا طرح دو فوریتی ناظر بر اصلاح ماده هفت مصوبه مدیریت تعارض منافع در شهرداری تهران را در دستور کار خود قرار دادند که در همین راستا بهاره آرمین یکی از اعضای شورای اسلامی شهر تهران گفت: اصل این طرح در مهر ماه سال گذشته به تصویب رسید تا مهندسین شاغل در شهرداری تهران حق بهره مندی از پروانه نظام مهندسی خود به عنوان ناظر در پروژه‌های ساختمانی را نداشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به این ترتیب مهندسین مشمول نسبت به این مصوبه اعتراض کردند و به دیوان عدالت اداری شکایت کردند. در دیوان دو رای متفاوت در خصوص استمرار این مصوبه و همچنین توقف موقت آن صادر شد.

وی افزود: در جلسه تخصصی دیوان عدالت اداری بنده حضور پیدا کردم و استدلال‌های تصویب این موضوع در شورا را مطرح کردم که از سوی قاضی جلسه تخصصی پذیرفته شد. منتها با قید این شرط که یک عبارت در این مصوبه تغییر پیدا کند که این اصلاح نیز بر اساس اسناد بالا دستی موجود انجام شده است.

 در ادامه این جلسه افشین حبیب زاده به عنوان مخالف اصلاح ماده هفت گفت: از زمانی که این موضوع تصویب شد مخالفت‌های زیادی میان پرسنل داشت که این مخالفت‌ها نیز به حق بود. در حقیقت ارتباطی وجود ندارد که اگر مهندسی در یکی از شرکت‌های تابعه شهرداری تهران مشغول کار است نتواند کار نظارت در گروه‌های ساختمانی در تهران را انجام دهد.

حسن رسولی دیگر عضو شورای شهر تهران به عنوان موافق اصلاح این ماده گفت:‌ مدت‌هاست شهرداری و آن دسته از همکارانی که مشمولان مصوبه می‌شوند در وضعیت بلا تکلیفی قرار گرفتند. دیوان عدالت اداری نیز در تعامل با شورا قبول کرده در صورت اصلاح عبارتی مشکل حل و فصل خواهد شد.

محمد سالاری رئیس کمیسیون شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران نیز به عنوان مخالف این اصلاحیه گفت: قطعا اصل موضوع مدیریت تعارض منافع در شهرداری تهران رای آورده اما در خصوص این اصلاحیه چندین جلسه با دیوان عدالت اداری جلسه گذاشته شده و با مهندسینی که اعتراض داشتند نیز نشست‌هایی برگزار شده. به نظر من ضرورت ندارد این موضوع با قید فوریت مورد بررسی قرار گیرد.لازم است که یک بار این موضوع به صورت کارشناسی مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

اعضای شورای اسلامی شهر تهران نهایتا پس از بحث و بررسی با هفت رای مخالف و ۹ رای موافق به دو فوریت این اصلاحیه رای ندادند. اما پیشنهاد یک فوریتی این اصلاحیه با ۱۳ رای موافق و ۳ رای مخالف مورد موافقت اعضای شورای قرار گرفت تا به این ترتیب این موضوع به کمیسیون تخصصی برای بررسی بیشتر ارجاع داده شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: شورای شهر تهران محمد سالاری افشین حبیب زاده حسن رسولی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۰۹۱۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرداری قزوین نگاه سلیقه‌ای نداشته باشد

رئیس کمیسیون بانوان و خانواده شورای شهر قزوین گفت: شهرداری قزوین پیرامون هر کدام از طرح‌های شورا و چگونگی اجرای آن لایحه ارائه کند، نه اینکه با نگاه سلیقه‌ای شهردار این طرح‌ها ابتر بماند.

فاطمه اشدری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین اظهار کرد: اعضای شورا طبق وظایف و تکالیفی که بر عهده دارند به لوایح واصله از سوی شهرداری به طور جدی، بی‌وقفه و به موقع رسیدگی و پیرامون آن‌ها تصمیم‌گیری می‌کنند و در برخی موارد هم با خرد جمعی و رأی حداکثری طرح‌هایی را برای اجرا و لایحه شدن آن به شهرداری ارائه می‌کنند.

وی افزود: شهرداری باید این طرح‌ها را که برخی ممکن است مانند لوایح دوفوریتی ضرورت داشته باشد را مورد توجه قرار دهد و تدابیری برای کارسازی آن‌ها داشته باشد تا شرمنده شهر و مردم نباشیم.

نایب‌رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر قزوین با بیان اینکه هیچکدام از طرح‌های ارسالی شورا از سمت شهردار به‌صورت لایحه به شورا ارائه نشده، گفت: درست است که صرفه و صلاح شهر بر عهده شهردار است، بر این اساس شهرداری قزوین پیرامون هر کدام از این طرح‌ها و چگونگی اجرای آن لایحه ارائه کند، نه اینکه با نگاه سلیقه‌ای شهردار این طرح‌ها ابتر بماند.

اشدری ادامه داد: چون قبل از تعهد شهردار شورای شهر مجدانه رعایت صرفه و صلاح شهر را دارد و بر همین ضرورت منجر به ارائه طرح‌های پیشنهادی شورا می‌شود که خوشبختانه بر وفق سیاست‌های بودجه شهرداری قزوین است.

وی خواستار ارائه تمامی طرح‌ها و پیشنهادات که با عناوین خاص مطرح شده، ولی اجرایی نشده از سوی مدیریت شهری شد و گفت: با ارائه این موارد مردم می‌توانند مدیریت شهری را ارزیابی و قضاوت کنند که مدیریت شهری چقدر متعهد به انجام سیاست گذاری‌ها، طرح‌های مردمی و شهری از سوی شورای منتخب مردم است؟ شورایی که شهردار خود را منتخب آن می‌داند.

عضو شورای شهر قزوین تصریح کرد: بررسی شود چه طرح‌هایی بر زمین مانده است تا در سال آخر شورای ششم بتوانیم با سرعت آنها را پیگیری کنیم و یا اینکه بدانیم چه کارهایی انجام شده است.

کد خبر 750278

دیگر خبرها

  • جوکار: طبق قانون " شفافیت قوای سه گانه " آراء نمایندگان باید در دسترس عموم قرار گیرد + فیلم
  • ابهام در قرارداد زاکانی با چینی‌ها | واردات هزاران خودروی برقی با شرکت ساختمانی | تردید بزرگ که آیا اصلا قراردادی منعقد شده یا نه!
  • ابهام در قراردادهای زاکانی با چینی‌ها/ عضو شورای شهر: هنوز تردید داریم که آیا این قراردادها منعقد شده است یا خیر؟
  • شهرداری قزوین نگاه سلیقه‌ای نداشته باشد
  • بررسی تعارض منافع شرکت تعاونی کارکنان بنادر و گمرکات در ارائه برخی خدمات
  • اجرای مدیریت یکپارچه شهری از اساسی‌ترین طرح‌ها در شورا‌هاست
  • جلوه های تعارض منافع در قوه قضائیه / ارجاع گزینشی، آسیب جدی در رسیدگی به پرونده های ملی
  • منطقه ویژه سلفچگان با تکمیل فرودگاه قم توسعه می‌يابد
  • تصویب لایحه بودجه ۱۴۰۳ شهرداری
  • برگزاری جلسه کمیسیون راهبردی شورای اجرایی فناوری اطلاعات