Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی ستاد مبارزه با مواد مخدر، دکتر اسکندر مؤمنی در دیدار با محمدعارف ملک به تشریح جایگاه ستاد مبارزه با مواد مخدر به‌ عنوان یک مرجع ملی پرداخت و گفت: جمهوری اسلامی ایران با توجه به اهمیت بسیار بالایی که برای مبارزه با مواد مخدر قائل است، ستادی را تشکیل داد که رئیس آن، رئیس‌جمهور و اعضای آن وزارتخانه‌ها و سازمان‌هایی همچون وزارت کشور، وزارت بهداشت، نیروی انتظامی، بسیج، سازمان زندان‌ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: دبیرکل این ستاد نیز با حکم رئیس‌جمهور منصوب می‌شود و دبیرخانه ستاد کلیه امورات مربوط به سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و نظارت بر دستگاه‌های عضو ستاد را انجام می‌دهد.
دبیرکل ستاد با اشاره به روابط دو کشور ایران و پاکستان بیان داشت: روابط دو کشور بر پایه برادری و دوستی استوار است و با توجه به مرزهای طولانی و سابقه روابط دیرینه، روابط دو کشور در همه زمینه‌ها رو به گسترش است.
وی ادامه داد:ایران و پاکستان در مجاورت کشور افغانستان هستند و تولیدات مواد مخدر در آن کشور، طی ۲۰ سال گذشته از زمان اشغال افغانستان تاکنون به ۵۰ برابر و از ۲۰۰ تن به ۱۰ هزار تن رسیده است، همچنین تجربه ناموفق کشورهای غربی در آن کشور نشان می‌دهد که تمرکز ما باید بر همکاری‌های دو و سه‌جانبه میان سه کشور ایران، پاکستان و افغانستان باشد، ضمن اینکه مطالباتی را هم از کشورهای غربی داریم که پیگیری خواهیم کرد.
دبیرکل ستاد بیان داشت: قاچاقچیان طی چند سال اخیر، مستقیماً از مرزهای افغانستان به ایران، تلاش‌هایی را برای افزایش قاچاق داشته‌اند و محورهایشان را گسترش داده‌اند و حتی به سمت دریا نیز تغییر مسیر داده‌ و موجب شده‌اند که بنادر ایران و پاکستان مورد تهدید واقع شود.
مؤمنی تصریح کرد: بخشی از مواد مخدر مستقیم از مرزهای پاکستان به ایران قاچاق می‌شود که انتظار می‌رود کشور پاکستان تمرکز بیشتری بر مرزهای شرقی داشته باشد.
وی ادامه داد: دو کشور ظرفیت‌های نهفته بسیاری دارند که می‌توانند به فعلیت برسانند و همکاری‌های خود را در حوزه عملیاتی و اطلاعاتی افزایش دهند. همچنین سه کشور ایران، پاکستان و افغانستان نیز تبادل اطلاعات و عملیات مشترک را در مرز و دریا گسترش دهند و رفت‌وآمدها را گسترش دهند؛ حضور افسر رابط نیز در گسترش تعاملات بسیار کمک می‌کند.
مؤمنی بر تبادل تجربیات، انتقال تجارب به کشور پاکستان در بخش‌های عملیاتی و درمان و کاهش آسیب معتادان و آشنایی با توانمندی پلیس ایران اعلام آمادگی کرد.
همچنین محمدعارف ملک رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر پاکستان در این دیدار گفت: مردم و دولت پاکستان اهمیت زیادی قائل‌اند برای این حس برادری که از سوی جمهوری اسلامی ایران شاهدند.
وی افزود: هر دو کشور، همسایه افغانستان و قربانی مواد مخدر هستند و مواد مخدر از افغانستان وارد پاکستان و بعد ایران می‌شود و ۷۰ درصد مواد از این دو کشور به غرب عبور می‌کند و این چالش جدی است که ایران و پاکستان شاهد آن هستند، بنابراین نیاز به همکاری بیشتر هستیم و تبادل اطلاعات در حوزه عملیاتی می‌تواند به نفع هر دو کشور باشد.
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر پاکستان بیان داشت: دولت ایران تلاش زیادی در حوزه مبارزه با مواد مخدر انجام داده است که جای تشکر دارد از جمله شهادت حدود چهار هزار نفر از نیروهای کشور و عمده کشفیات مواد مخدر در دنیا  نتیجه تلاش زحمات جمهوری اسلامی ایران است.
ملک گفت: با توجه به ماهیت مرز، بخشی از مواد از کشور ما عبور می‌کند و برای اینکه روند را متوقف کنیم، موانع و حصار را ایجاد کردیم و با این کار، آن را کنترل می‌کنیم و امیدواریم با همکاری بیشتر در حوزه مبارزه با مواد مخدر، روند قاچاق را متوقف کنیم.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مبارزه با موادمخدر ستاد مبارزه با مواد مخدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۰۹۲۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«تهران ۲۰» به مطالبات مردم نزدیک‌تر می‌شود

برنامه «تهران ۲۰» ساختار و تعریف مشخصی برای مخاطب دارد و تلاش بر این است که مطالبات شهروندان تهرانی در آن بررسی، تشریح و پیگیری شود. مجتبی احمدی تهیه کننده تهران ۲۰ درباره این برنامه گفت: اینکه توانستیم بعد از سال‌ها تلاش در چهار سال اخیر بیش از همیشه اعتماد مخاطب را به دست بیاوریم بسیار خوب است.

او ادامه داد: در حفظ ماموریت برنامه با تلاش همه همکارانم در سال‌های اخیر به روندی رو به جلو در پیگیری خواسته‌های ساکنان استان تهران دست پیدا کردیم که  به نظر اتفاق مهمی است.

وی ادامه داد: از اواخر سال گذشته بخش هشتگ تهران ۲۰ را فعال کردیم که محصول آن ارتباط تصویری با مخاطب بود و عملاً با باور اینکه برنامه می‌تواند در نمایش خواسته‌های مردم سهمی داشته باشد و آن را از طریق مسئولین مرتبط پیگیری کند هم استانی‌ها را بر آن داشت که با امیدواری نسبت به ارسال ویدیویی از خواسته‌هایشان در بخش هشتگ تهران ۲۰ با ما همراه شوند و تلاش برنامه هم بر این بود که با پخش ویدیو‌های ارسالی مردم و روی خط آوردن و یا حتی در میز گفتگوی تهران ۲۰ به نقد و بررسی نشاندن آن موضوع، نسبت به نتیجه خواسته مخاطب اقدامی موثر داشته باشد.

احمدی درباره تغییرات فصل جدید توضیح داد: در فصل جدید تیم خبری برنامه تهران ۲۰ فعال‌تر از گذشته عمل می‌کند و با افتتاح روزنامه تهران ۲۰ که در حقیقت انعکاس تمام اخبار روز تهران و تحلیل و بررسی نقل قول‌های مرتبط با موضوع روز است فرصتی را ایجاد کرده‌ایم که در درباره موضوع هر شب جدا از نظر مهمان حاضر، نقل قول‌های مرتبط و البته موافقین و مخالفین را از طریق روزنامه به مخاطب منعکس کنیم تا ضمن پربارتر ساختن میز تحلیل، از یک طرفه به قاضی رفتن در هر موضوعی خودداری کرده و فرصت را برای افراد مختلف مرتبط با سوژه و سناریوی موضوع اتاق فکر پیش ببریم.

وی فزود: در واقع اتاق فکر برنامه تهران ۲۰ در فصل جدید جدا از تامین محتوای مورد نیاز برنامه به دنبال رصد اخبار و انعکاس آن در کنار میز اصلی برنامه است و عملاً این اتفاق فرصت را ایجاد کرده است که مخاطب از زوایای مختلف در خصوص یک موضوع مطلع باشد و البته تا حدودی با دیدن برنامه تهران ۲۰ از اخبار و اتفاقات روز جامعه به ویژه اتفاقات استان تهران  آگاه شود. 

 احمدی درخصوص دیگر ابعاد برنامه تهران ۲۰ عنوان کرد: همانطور که در گفتگو‌های قبلی عرض کردم برنامه تهران ۲۰ جدا از ماموریت‌هایش در خصوص اتفاقات روز شهر تهران و استان تهران و واکنش به موقع در خصوص اتفاقات روز اجتماعی، سیاسی و اقتصادی به دنبال این است که بتواند پرونده‌های ثابت روی میز را مدام پیگیری کند و محصول آن را به شکل مستمر در اختیار مردم و مسئولین قرار دهد.

این تهیه کننده ادامه داد: پرونده‌های مرتبط با ترافیک تهران، آلودگی هوا، حمل و نقل عمومی، ساختمان‌های نا ایمن، هزینه‌های مسکن، دلار و طلا، قیمت کالا‌های اساسی و ... در کنداکتور ثابت محتوای برنامه جای دارند و با توجه به درخواست مخاطبان مدام تلاش داریم با اطلاع رسانی و تحلیل به موقع شهروندان و هم استانی‌های عزیز را از وضعیت موجود و پیشرفت‌های پیش رو مطلع کنیم.

او در پایان تصریح کرد:  در فصل پیش روی تهران ۲۰ به دنبال تغییراتی اساسی‌تر با تغییر دکور و فرم و محتوای برنامه هستیم که به موقع در این خصوص نیز توضیح می‌دهیم.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری رادیو تلویزیون

دیگر خبرها

  • ادامه چالش‌های مواد مخدر برای افغانستان
  • بردن گیاهان دارویی و مواد اسیدی به عربستان ممنوع است
  • کشف ۱۲ کیلوگرم هروئین از ۳ خودرو در ارومیه
  • ۱۲ کیلوگرم هروئین در ارومیه کشف شد
  • کشف ۱۲ کیلوگرم هروئین در ارومیه
  • دادستان کل کشور: به قاچاقچیان مواد مخدر رحم نمی‌کنیم
  • کشف مواد افیونی در مرز‌های جنوبی سیستان و بلوچستان
  • تعامل هنرمندان استان یزد با شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر
  • قربانی بهبود روابط کابل اسلام آباد شده ایم
  • «تهران ۲۰» به مطالبات مردم نزدیک‌تر می‌شود