Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا؛ به نقل از خبرگزاری «دید» افغانستان، احمد سعیدی، کارشناس سیاسی این کشور گفت: اظهارات اخیر برخی نامزدها مبنی بر پیروزی‌شان در انتخابات ما را به یک بحران دیگر می‌برد که نسبت به گذشته مشکلات بیشتری را به دنبال دارد.

وی افزود: ادامه وضعیت کنونی سبب افزایش بحران خواهد شد و یک بار دیگر زمینه دخالت خارجی‌ها را فراهم می‌کند که در نتیجه منجر به تشکیل یک حکومت مشارکتی خواهد شد که نسبت به حکومت وحدت ملی، ضعیف‌تر و ناتوان‌تر خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین راستا، سیدعلیرضا محمودی، کارشناس امور سیاسی افغانستان اظهار کرد: مشکل اساسی در این کشور، نهادینه نشدن فرهنگ مبارزات سیاسی است و شرکت در پروسه انتخابات شرایطی را دارد که هر نامزد باید قاعده بازی را بداند و اینکه کمیسیون‌های انتخاباتی متولی برگزاری انتخابات هستند، بپذیرد.

وی افزود: دو گروه انتخاباتی به ‌ویژه تیم ثبات و همگرایی، پیش از اینکه نتایج اعلام شود، ادعا می‌کند که بیشتری رأی را دارد. این ادعا بدون اینکه دلیل و منطق لازم وجود داشته باشد، مطرح می‌شود و به نوعی بحران‌آفرینی می‌کند و احساسات مردم را برمی‌انگیزد که ما برنده بودیم و در نهایت حق از ما بود.

محمودی تصریح کرد: اگر کمیسیون انتخابات خلاف این ادعا، نتیجه را اعلام کند، ثبات و همگرایی با حرکت‌های مدنی به ‌دنبال امتیازگیری خواهد رفت.

این چهره سیاسی کشور افزود: کمیسیون انتخابات تاکنون عملکرد خوبی داشته و بهتر است قاعده بازی را مراعات کنیم و بگذاریم که کمیسیون‌های انتخاباتی وظیفه خود را به ‌درستی انجام دهند.

محمودی تأکید کرد: اگر چه مردم افغانستان می‌توانند شرایط را درک کنند و به‌ خاطر اظهارات یک شخص، به ‌سوی بحران نمی‌روند، ولی تا زمانی که نتایج از سوی کمیسیون انتخابات اعلام نشود، پیش‌داوری‌ها در این باره غیر از خلق تشویش و برانگیخته شدن احساسات مردم، نتیجه دیگری به دنبال نخواهد داشت.

همچنین جاوید کوهستانی، کارشناس امور نظامی گفت: وضعیت کنونی و ادعای پیروزی از سوی برخی نامزدها قابل قبول نیست و سبب افزایش بحران خواهد شد. جامعه ‌جهانی باید بر این وضعیت نظارت داشته باشد و نگذارد که افغانستان یک بار دیگر به ‌سوی بحران برود.

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری ایکنا بین الملل قرآن افغانستان انتخابات حکومت مشارکتی دولت عبدالله پیروزی بحران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۰۹۴۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با دستور وزارت ورزش، انتخابات کمیسون ورزشکاران تجدید شد

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما؛پژمان معتمدی سرپرست دبیر فدراسیون دو و میدانی در مورد برگزاری انتخابات کمیسیون‌های ورزشی فدراسیون گفت: ما در برگزاری کمیسیون مربیان و داوران مشکل خاصی نبود و طیق آیین نامه برگزار کردیم و در مورد انتخابات کمیسیون ورزشکاران اعتراضی از سوی آقای رسولی مبنی بر اینکه نباید رای‌ها مجازی را لحاظ می‌کردید صورت گرفت و بنده هم، چون نماینده وزارت ورزش و جوانان حضور داشت در برگزاری خیلی دخیل نبودم، اما گزارش اعتراض این ورزشکار را به وزارت ورزش و جوانان ارسال کردم و طبق بررسی‌های وزارت ورزش آقای اسبقیان معاون ورزش قهرمانی رای به تجدید و برگزاری مجدد کمیسیون ورزشکاران دادند.   وی ادامه داد: برگزاری مجدد انتخابات کمیسیون ورزشکاران خللی در انتخابات فدراسیون دو و میدانی در خرداد ماه ایجاد نخواهد کرد و در موعد مقرر انتخابات فدراسیون برگزار خواهد شد ضمن­ اینکه در زمان برگزاری انتخابات کمیسوین ورزشکاران دو سوم اعضاء حضور داشتند و این قانونی است و می‌توانستیم رای‌ها مجازی را هم دخیل نکنیم، اما به دلیل شبهات و اعتراض یک ورزشکار این انتخابات را دوباره برگزار خواهیم کرد و پس از آن یک انتخابات سالم را برگزار کینم و رئیس فدراسیون برای ۴ سال مشخص شود.   در انتخابات فدراسیون دو و میدانی که در خرداد ماه برگزار می‌شود کمیسیون‌ها رای‌های مجزا دارد و کمیسیون ورزشکاران ۶ رای در انتخابات و همچنین کمیسیون مربیان دارای ۴ رای برای انتخاب رئیس آینده فدراسیون است.

دیگر خبرها

  • فعال سیاسی اصلاح طلب: تحولات جهانی به سود ایران است
  • تغییرات اقلیمی افغانستان را تهدید می کند
  • در حمله به اسرائیل، از لایه پدافندی ناتو عبور کردیم 
  • کلاهبرداری دریافت وام در کانال تلگرامی
  • جنایات رژیم اسرائیل تحولات سوریه را دچار خدشه کرده است
  • گفت‌وگوی نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه با «خاجی»
  • بحران سیاسی در اسکاتلند با کناره گیری وزیر اول
  • تحلیل عباس عبدی از اعتراضات دانشجویی در آمریکا: از این تنور نانی برای اصولگرایان محترم پخته نمی‌شود، بهتر است فکر دیگری کنند
  • در جنگ‌ روایت‌ها به رسانه‌ها جدی‌تر توجه کنیم
  • با دستور وزارت ورزش، انتخابات کمیسون ورزشکاران تجدید شد