Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، سید حسن رضوی روز سه شنبه در حاشیه پانزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت آب و تاسیسات آب و فاضلاب ایران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بخشی از  مخازن سه سد اصلی تهران را برای کشت پاییزه کشاورزان تخلیه می کنیم تا ضمن جلوگیری از هدر رفت آب، برای سیلاب‌های احتمالی در پاییز آماده باشیم.

وی افزود: امسال وضعیت خوبی از سوی سازمان هواشناسی اعلام شده است از آنجایی که پیش‌بینی‌ها وابستگی به اطلاعات ماهواره ای دارد و بر اساس سایت‌های مختلف، متفاوت است از این رو با پیش بینی حوادث، آماده هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرعامل آب منطقه‌ای استان تهران ادامه داد: هم اکنون ذخیره سدها ۹۲۰ میلیون متر مکعب است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته که ۶۵۰ میلیون متر مکعب بود افزایش را نشان می‌دهد.

وی با تاکید بر این که امسال برداشت سفره‌های زیرزمینی در سه شهر تهران، کرج و هشتگرد کاهش یافت گفت: حدود ۱۰۰ میلیون متر مکعب آب از منابع سطحی جایگزین سفره های زیرزمینی شده است.

رضوی گفت: امسال ۳۰۰ میلیون متر مکعب آب برای مسائل زیست محیطی تهران صرف شد.

وضعیت دشت های شهریار و ورامین به نقطه قرمز رسید

وی با بیان این که بحرانی ترین دشت های کشور شهریار و ورامین است گفت: به خاطر برداشت بیش از حد از سفره های زیرزمینی، وضعیت این دشت ها به نقطه قرمز رسیده است.

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان تهران تاکید کرد: سالانه ۳۱۰ میلی متر این دشت ها نشست دارند که اگر فکری برای وضعیت آنها نشود ظرف مدت ۲۰ سال با خطر روبرو می شوند.

خطر فرو نشست در مناطق مختلف تهران

وی با بیان اینکه در مناطق ۱۷، ۱۸، ۱۹ و ۲۰ فرونشست هایی ایجاد شده است گفت: تجمع چاه‌های زیرزمینی برای آب شرب و فضای شهری تهران یکی از مهمترین علت فرونشست در این مناطق است.

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان تهران تاکید کرد: میانگین به صورت سالانه ۱۰ سانتی متر فرونشست را در این مناطق شاهد هستیم.

وی اضافه کرد: در این مناطق هنوز به نقطه قرمز نرسیده‌ایم از این رو باید با تعادل سازی آب های زیرزمینی از خطر فرونشست جلوگیری کنیم.

به گفته وی، طی سه سال گذشته فرونشست ها تشدید یافته است.
رضوی با بیان این که نباید زمین های کشاورزی توسعه یابد گفت: اختلاف اساسی با مجموعه کشاورزی داریم چرا که دولت ۸۵ درصد هزینه آبیاری نوین را متحمل می‌شود تا با کاهش برداشت، در سفره های زیرزمینی تعادل ایجاد شود ولی توسعه کشاورزی مانع از این تعادل بخشی می‌شود.
وی تاکید کرد: باید قوانین نکاشتن را در بخش کشاورزی تدوین کرد تا بر اساس یک سیاست واحد منابع آبی زیرزمینی کنترل شود.

۲۴۰ میلیون متر مکعب در سال قابل انتقال نیست

وی با اشاره به تخصیص اعتبارها و اجرای طرح های مختلف گفت: ۲۴۰ میلیون متر مکعب آب قابل انتقال نیست چراکه مشکلات زیرساختی در این زمینه وجود دارد.

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان تهران بیان داشت: نیازمند اجرای طرح های مختلف هستیم.

صدور سند برای حریم رودخانه های تهران

وی با تاکید بر این که تخریب غیرمجاز بستر رودخانه ها از سال ۹۲ شروع شده است گفت: بیشترین عملکرد و برخوردها در سال ۹۷ و ۹۸ بوده است.

رضوی گفت: ۲۰۰ هکتار از اراضی و حریم بستر رودخانه ها که مورد تجاوز قرار گرفته بود آزاد سازی شد و برای حریم رودخانه ها سند صادر شد.

وی با اشاره به این که ۵۰ درصد حریم رودخانه ها دارای حریم هستند گفت: تا دو سال آینده تمام بستر رودخانه ها دارای حریم می شوند و برای آنها سند صادر می‌شود.

برخورد با رودخانه خواری در تهران

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان تهران اضافه کرد: در برخورد با رودخانه خواری مراجع قضایی همراه ما هستند و با متجاوزان در این زمینه برخورد قانونی خواهیم کرد.
وی خاطر نشان کرد: قیمت یک متر زمین در برخی از حریم رودخانه ها ۵۰ میلیون تومان است که متاسفانه پیشنهاد رشوه به کارکنان این شرکت داده می‌شود که در این زمینه نظارت‌های جدی صورت می‌گیرد.

تهرام/۸۱۳۸//۱۳۴۸

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شرکت آب منطقه ای تهران سیلاب رودخانه جاجرود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۰۹۵۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوشمندسازی و پایش تصویری حریم پایتخت

تین نیوز

مدیرکل حریم شهر تهران از هوشمندسازی پایش حریم پایتخت با استفاده از سامانه سپاس خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از شهر، علی اکبر فسایی مدیرکل حریم شهر تهران در این باره اظهار کرد: قراردادی را با سازمان جغرافیایی کشور برای استفاده از سامانه سپاس منعقد کرده ایم. به طوری که این سامانه با کمک یک اپلیکیشن تصاویر ماهواره ای تغییرات حریم را هشدار می دهد و بر اساس آن هشدار، نظارت های ما هدفمند می شود. طبق این قرارداد این سامانه هر ۱۰ الی ۱۴ روز بروزرسانی دارد.

فسایی با اعلام اینکه تخلفات حریم از ۸۰۰۰ مورد تخلف در سال ۱۴۰۱ به ۳۴۴۴ مورد در سال ۱۴۰۲ کاهش پیدا کرده است، تصریح کرد: این تخلفات شامل دیوارکشی، فنس کشی و حتی ویلاسازی و لاکچری سازی می شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • هوشمندسازی و پایش تصویری حریم پایتخت
  • استفاده از درس آموخته‌های سیل ۱۴۰۳ در بحران‌های احتمالی ناشی از آب در پایتخت
  • استفاده از درس آموخته‌های سیل۱۴۰۳در بحرانهای ناشی از آب در پایتخت
  • ۱۷ گروه ارزیاب خسارت سیل اصفهان را برآورد می‌کنند
  • راه‌های روستایی متاثر از سیلاب مازندران باز شد
  • اتمام پروژه رینگ شرق تبریز تا پایان سال
  • وضعیت رودخانه‌های «آه» و «سیاهرود» در آبعلی و رودهن پایش می شود
  • این سد از بروز فاجعه انسانی در سیستان و بلوچستان جلوگیری کرد
  • زلزله مرزن آباد مازندران خسارتی نداشت
  • ترک فعل احتمالی در مدیریت بحران پیگیری می‌شود