Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، سید محمد بطحایی معاون آموزش های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی در حاشیه بازدید از مدارس سمای زنجان، گفت: با توجه به تأکید مقام معظم رهبری بر مهارت محور بودن آموزش ها در مدارس و دانشگاه ها، دانشگاه آزاد اسلامی نیز آموزش مهارت های مختلف را در دستور کار خود قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تأکید بر لزوم مهارت محور بودن آموزش های دانشگاه آزاد اسلامی و آماده کردن دانشجویان برای ورود به بازار کار افزود: برآوردن انتظارات جامعه و خانواده ها برای ارتقای کیفیت از اهداف دانشگاه آزاد اسلامی است.

معاون آموزش های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی در بیان وضعیت مدارس سما گفت: وضعیت مدارس سما نسبت به مدارس غیر انتفاعی کشور از لحاظ زیر ساخت های سخت افزاری جزء مدارس ممتاز کشور است.

وی تصریح کرد: این مدارس از لحاظ کیفی نیاز به کار بیشتری دارد و برنامه‌هایی که برای سال آینده طراحی شده عمدتاً در راستای ارتقاء کیفیت آموزشی در مدارس سما خواهد بود.

بطحایی اظهار کرد: مدارس سما می تواند رتبه خیلی بالاتری را در حوزه کیفیت و مقبولیت اجتماعی کسب کند و امیدوارم که با برنامه های در دست اجرا این اتفاق به زودی محقق شود.

وی افزود: در حوزه مدارس سما با توجه به سیاست گذاری هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی، از حیث کمی اصراری به گسترش مدارس سما وجود ندارد و تمام تلاش ما معطوف به ارتقاء کیفیت خواهد بود.

معاون آموزش های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی در رابطه با لزوم توجه به شاخص های فرهنگی و تربیتی در مدارس سما، گفت: از مهم ترین برنامه های مدارس سما به عنوان یکی از قدیمی ترین مدارس غیردولتی در کشور و همچنین به عنوان مدارسی که صرفاً با هدف منافع اقتصادی تأسیس نشده، توجه به مباحث تربیتی و فرهنگی است که جزء مهم ترین محورهای ارتقاء کیفیت در این مدارس است.

مهندس بطحایی ادامه داد: مأموریتی که مدارس سما برای خود متصور است، ارتقای آموزش های فرهنگی و تربیتی و دستیابی به اهداف پرورشی در راستای تحقق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است.

به گفته بطحایی، دانش آموزان مدارس سما بعد از فارغ التحصیلی باید حداقل یک مهارت را فرا گرفته باشند و علاوه بر دروس رسمی گواهینامه معتبر در یکی از زمینه های مورد علاقه خود را دریافت کنند تا دانش آموزان با آشنایی بیشتر نسبت به مشاغل مختلف وارد حوزه اشتغال شوند.

وی در پایان اظهار داشت: سازمان سما تاکنون 720 مدرسه و 120 آموزشکده فنی و حرفه ای، در کشور را تحت پوشش قرار داده است.

انتهای پیام/

342 / 167 مدارس سما سید محمد بطحایی مدارس سما زنجان

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: مدارس سما سید محمد بطحایی مدارس سما زنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۱۰۳۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دکتر جهان‌بین: دانایی که منجر به توانایی نشود، مورد اقبال مردم نخواهد بود

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، دکتر فرزاد جهان بین معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در مراسم تجلیل و تقدیر از اساتید و معلمان دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان، با تبریک روز معلم و گرامیداشت سالروز شهادت استاد فرزانه شهید مرتضی مطهری، با اشاره به حدیث امیرالمومنین علیه السلام، با تاکید بر اینکه دانایی باید توانایی به همراه بیاورد، گفت: تحلیل روند شرکت در کنکور در بیست سال گذشته نشان می دهد اقبال مردم به آموزش عالی کم شده و از دلایل اصلی آن ناتوانی نظام آموزش عالی در پیوند دانایی و توانایی بوده است.

بیشتر بخوانید: دکتر طهرانچی: دانشگاه آزاد اسلامی به دنبال کنشگری فعال در عرصه تعلیم و تربیت است

دکتر جهان بین با اشاره به خطر جایگزینی آموزش غیررسمی با آموزش رسمی افزود: وقتی یک سیستم به حد اشباع می رسد در قوس نزول و سقوط می افتد و اگر نتوان با تحلیل درست گذشته، ایده جدیدی ارائه کرد و سیستم را در منحنی جدیدی قرار داد، کار آن سیستم تمام است.

وی با اشاره به سخنرانی ۱۸ فروردین رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و با بیان اینکه دانشگاه جامع دارای چهار رکن است، خاطرنشان کرد: نظام تربیتی، نظام علمی، نظام فرهنگی و نظام فناوری در دانشگاه باید با هم باشند و این آن ایده جدید نجات بخش آموزش عالی است. تربیت تخصصی بر اساس آمایش سرزمین و تلفیق تئوری با عمل و قدرت استفاده دانش برای حل مسائل مردم و قراردادن آن در خدمت منافع آنها از ارکان این ایده جدید است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به نظام فرهنگی و تربیتی اظهار کرد: خواسته جامعه و خانواده ها از آموزش عالی فراهم بودن محیطی سالم و ارزشی برای پرورش و تربیت نسلی فرهیخته، امیدوار، باکرامت، قانونمند، دارای اعتماد به نفس، سختکوش و... است.

وی با تأکید بر اینکه دانایی که منجر به توانایی نشود، مورد اقبال مردم نخواهد بود، افزود: در دانشگاه باید از حافظه محور بودن عبور کرد و به یادگیری عمیق و کاربردی رسید، دانشگاه باید محل پرورش ذهن تحلیلی برای دانشجویان باشد و مهارت توانایی حل مسائل جدید با استفاده از داشته های موجود را به آنها بدهد و آنها را از ساده انگاری در فهم وحل مسائل برهاند و این امر در سایه توجه به نظام فرهنگی و تربیتی شکل می گیرد.

دکتر جهان بین در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: اگر این چهار نظام در کنار یکدیگر قرار بگیرد و به صورت همزمان در دانشگاه اجرا شود، آموزش عالی تعالی خواهد داشت و از بحران خارج خواهد شد.

دیدار و گفت و گو با معلمان مدارس سما به مناسبت روز معلم، دیدار و گفتگو با اساتید همیار فرهنگ، دیدار با فعالان تشکل ها و کانونها و بسیج دانشجویی و حضور در منزل هیات علمی تازه در گذشته، مرحوم دکتر سرگلی زاده از دیگر برنامه های سفر یک روزه دکتر جهان بین بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1229282 برچسب‌ها دانشگاه آزاد اسلامی

دیگر خبرها

  • پورثانی: کارنامه رشدی تربیتی دانش‌آموزان به‌زودی صادر می‌شود
  • صدور کارنامه رشدی تربیتی دانش‌آموزان؛ به زودی/ کاهش تنوع مدارس در دستور کار
  • لزوم تلفیق نظام‌های تربیتی و فناوری در دانشگاه‌ها
  • دکتر جهان‌بین: دانایی که منجر به توانایی نشود، مورد اقبال مردم نخواهد بود
  • نیمی از مدارس کشور مربی پرورشی ندارند
  • نیمی از مدارس کشور مربی پرورشی ندارند/ افزایش اردوهای دانش آموزی
  • نیمی از مدارس مربی پرورشی ندارند
  • حمیدی‌فر: در نسل چهارم دانشگاه‌ها دنبال تمدن‌سازی هستیم
  • چالش‌های حوزه تعلیم و تربیت چبست؟/ در نسل چهارم دانشگاه‌ها دنبال تمدن‌سازی هستیم
  • طهرانچی: دانشگاه آزاد اسلامی به تربیت مبتنی بر روایت تاریخ توجه می‌کند