Web Analytics Made Easy - Statcounter

صدرالدین نیاورانی نایب رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی در گفت و گو با خبرنگار صنعت، تجارت وکشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، عرضه پسته در بورس کالا را مناسب ارزیابی کرد و گفت: با توجه به آنکه عرضه تمامی محصولات کشاورزی از جمله پسته در بورس کالا مزیت های همچون شفافیت قیمت، حذف واسطه های غیر ضرور و افزایش درآمد کشاورزان را به همراه دارد، از این رو همانند سایر کشورها باید به سمت سو و سوی عرضه محصولات در بورس کالا پیش رویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه زیرساخت های عرضه پسته در بورس کالا فراهم شده است، افزود: عرضه محصولات کشاورزی در بورس کالا، به دلیل کشف قیمت شفاف و تعیین استانداردهای پذیرش کالا در انبارهای بورس، شرایطی را فراهم می کند که عرضه کالاها در بازارهای جهانی تسهیل شود.

نیاورانی ادامه داد: عرضه محصولات کشاورزی در بورس کالا به سبب جلوگیری از واسطه بازی و دلال بازی، در تنظیم بازار  محصول و در بلندمدت در افزایش درآمد کشاورزان تاثیر بسزایی دارد.

بیشتر بخوانید: آگاهی کشاورزان از ساز و کار بورس کالا/رونق تولید با عرضه محصولات کشاورزی در بورس

به گفته این مقام مسئول، با توجه به ظرفیت بالای تولید در کشور، بزرگ شدن بورس کالای کشاورزی امری ضروری است تا خریداران با مراجعه به سایت بتوانند براساس مشخصات ارایه شده بدون رویت محصول اقدام به خرید کنند.

نایب رئیس اتحادیه محصولات کشاورزی در پایان با اشاره به اینکه عرضه پسته در بورس کالا در بالابردن ارزش سرمایه ای محصول تاثیر بسزایی دارد، تصریح کرد: با توجه به آنکه تنها بخشی از پسته تولیدی در بورس عرضه می شود، از این رو صادرکنندگان سنتی می توانند همانند گذشته به فعالیت خود ادامه دهند و تنها شرکت های صادراتی که بر مبنای دانش روز فعالیت می کنند، اقدام به مراوده از این طریق کنند.

انتهای پیام/

بساط دلال بازی با عرضه محصولات کشاورزی در بورس کالا برچیده می شود

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی کشاورزان محصولات کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۱۱۴۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طوفان ۲۰۰ هزار تن گندم این استان را از بین برد !

به گزارش همشهری آنلاین، مسعود اسدی اظهار کرد: به بیش از ۱۰۰ هزار هکتار از گندم‌زارهای آماده برداشت استان تا ۵۰ درصد خسارت وارد شده و در خوشبینانه‌ترین حالت ۲۰۰ هزار تن از گندم‌های آماده برداشت از دست رفته است.

وی ادامه داد: علاوه بر خسارات به مزارع گندم، به تأسیسات، باغات، گلخانه‌ها و دامداری‌های بسیاری از کشاورزان خسارت جدی وارد شده است.

وی گفت: امیدواریم سازمان جهاد کشاورزی به فوریت خسارات را به دقت برآورد و اعلام کند.

رئیس انجمن صنفی کشاورزان خوزستان گفت: همچنین انتظار داریم صندوق بیمه محصولات کشاورزی بدون فوت وقت، تعلل و مضایقه به وظیفه قانونی خود عمل کرده و طبق قانون خسارات وارده به بیمه شدگان را جبران کند.

اسدی همچنین گفت: از دولت و سازمان مدیریت بحران کشور انتظار داریم با توجه به اینکه امکان جبران خسارات وارده از طریق صندوق بیمه محصولات کشاورزی قطعاً وجود ندارد نسبت به بررسی، برآورد و کمک به کشاورزان خسارت دیده استان که خساراتشان مشمول حمایت‌های صندوق بیمه محصولات کشاورزی نیست اقدام عاجل کنند تا در سال جهش تولید با مشارکت مردم، کشاورزان خسارت دیده بار دیگر با امید به سنگر تولید برگردند.

کد خبر 849119 منبع: تسنیم برچسب‌ها گندم خبر مهم طوفان کشاورزی استان خوزستان

دیگر خبرها

  • خسارت بارش‌های شدید به ۱۴۵ هزار هکتار از مزارع خوزستان
  • تولیدکنندگان آلومینیوم مواد اولیه را به قیمت دلار ۶۰ هزار و ۵۰۰ تومان خریداری می‌کنند
  • طوفان ۲۰۰ هزار تن گندم این استان را از بین برد !
  • با اختراع جدید سونی هرکجا که هستید خنک می‌شوید!
  • قطع آب و خسارت به محصولات دغدغه‌ی کشاورزان قزوینی+ فیلم
  • با اختراع جید سونی هرکجا که هستید خنک می‌شوید!
  • افتتاح ۱۰ ایستگاه هوشمند آب و هواشناسی در زرند
  • جزئیات «عرضه اولیه» سهام شرکت حسین و فرزندانش!
  • عرضه سیب زمینی ایرانشهر به بازار مصرف
  • تسهیل سرمایه گذاری در بخش دامپروری با اصلاح جرائم بهداشتی