Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی لاریجانی عصر امروز (سه شنبه، ۹ مهر ماه) در مراسم رونمایی از کتاب "تا فراموش نکنیم" که روایتی از ماجرای ویرانی و اشغال ۴۱۸ روستای فلسطینی است، گفت: در چند دهه ملتی را آواره کردند اما به خاطر خفقان رسانه‌ای، نسل‌های جدید کمتر از این فاجعه مطلع هستند.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: حادثه هولوکاست همواره دستاویزی برای رسانه‌ها بوده اما کمتر رسانه‌ای به مسئله فلسطین می‌پردازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه برخی از کشورها طرح‌های مختلف صلح را برای فلسطینیان مطرح کردند که هیچ کدام از آنها به سرانجام نرسید، افزود: در واقع هر کدام از این طرح‌ها دامی برای از بین بردن جریان‌های فلسطینی بود.

لاریجانی با اشاره به طرح معامله قرن تصریح کرد: این طرح به دلیل اینکه بی‌سر و ته بود مورد استقبال قرار نگرفت و در اصطلاح سقط جنین شد؛ اما نباید فراموش کرد که بیان این طرح نشان داد سوءاستفاده کنندگان چه مسائلی را در ذهنشان می‌پرورانند زیرا این طرح مضحک، تجارت با حقوق مردم فلسطین بود.

رئیس قوه مقننه با اشاره به مناقشاتی که برخی کشورهای اسلامی به آن دامن می‌زنند، اظهار کرد: این اقدامات برای منحرف کردن اذهان از حرکت‌های رژیم صهیونیستی است تا جایی که متأسفانه برخی از این کشورهای اسلامی در دام این رژیم می‌افتند.

وی با بیان اینکه دشمنان اسلام باید پاسخ دهند جنگ‌هایی که در منطقه و حتی علیه مردم ایران به راه‌ انداخته‌اند، چه فایده‌ای داشته است، افزود: همان کسانی که آمریکا را در مسئله هسته‌ای و خروج از برجام تحریک کرده‌اند تصور می‌کردند با بروز تنش در منطقه می‌توانند ظرف مدت چند ماه کشورمان را دچار آسیب کنند.

لاریجانی با اشاره به اینکه متجاوزان به یمن باید پاسخ دهند که مسئله و اختلافات داخلی این کشور چه ارتباطی به آنها داشته است، گفت: نتیجه سایش‌هایی که در دنیای اسلام ایجاد می‌شود به نفع اسرائیل است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به تحولات منطقه تصریح کرد: زمانی بیان می‌کردیم که مسئله سوریه باید با گفت‌وگو حل شود اما برخی از کشورهای منطقه راه‌حل نظامی را گزینه نهایی می‌دانستند؛ اکنون همین کشورها در رابطه با یمن راهکار را گفت‌وگو می‌دانند و بر این اساس واسطه معرفی می‌کنند در حالی که نیازی به واسطه نیست و باید اقدام کنند.

وی با تأکید بر اینکه اگر امت اسلامی متحد باشند قطعاً قدرت بزرگی را تشکیل خواهند داد، ادامه داد: اکنون زمان آن فرا رسیده که کشورهای اسلامی به خودشان بیایند و به دنبال وحدت باشند.

لاریجانی تصریح کرد: کتاب "تا فراموش نکنیم" از حرکتی پرده‌برداری می‌کند که نابودی یک ملت را دنبال می‌کرده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه باید نسل جوان از مسئله فلسطین مطلع شود، تصریح کرد: پیشنهاد می‌شود رسانه‌های مکتوب، دیداری و شنیداری از جمله رسانه ملی، وزارت آموزش و پرورش و حتی دانشگاه‌ها از این کتاب برای آشنایی نسل جوان با مسئله فلسطین استفاده کنند.

طرح دموکراتیک ایران برای مسئله فلسطین در سازمان ملل ثبت خواهد شد

همچنین حسین امیرعبداللهیان دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل در این مراسم با اشاره به اینکه طی دو سال گذشته در دبیرخانه دائمی کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین تلاش شد فعالیت‌های بین‌المللی گسترده‌ای برای مسئله فلسطین انجام شود، گفت: بر این اساس با حمایت‌های دکتر لاریجانی در ۴ حوزه اقدامات مختلفی انجام شد.

وی با اشاره به اقدام بین‌المللی دبیرخانه مذکور گفت: طبق دیدگاه رهبر انقلاب و طرح ۴ ماده‌ای رفراندوم فسطین به عنوان راه‌حل سیاسی نهایی شده و برای نمایندگی ایران در سازمان ملل نیز ارسال شده است؛ این طرح دموکراتیک در آینده نزدیک در سازمان ملل همگام با مسئله مقاومت ثبت خواهد شد.

دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل با اشاره به اقدامات حقوقی و پارلمانی انجام شده تصریح کرد: تاکنون قوانین در حوزه حمایت از فلسطین به تصویب رسیده اما با همکاری کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی قوه مقننه تلاشی شده قوانینی برای مقابله با اقدامات توسعه طلبانه و تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی تهیه شود.

امیرعبداللهیان در خصوص گام‌های برداشته شده برای تنویر افکار عمومی در مسئله فلسطین نیز افزود: در این راستا کارگروه‌های تخصصی با همکاری دبیرخانه و دانشگاه تهران تشکیل شده تا نسل جوان و دانشجویان مباحث و شبهات خود در رابطه با فلسطین را مطرح و سپس پاسخ مورد نیز را دریافت کنند.

وی همچنین با اشاره به محور چهارم فعالیت دبیرخانه دائمی کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین خاطر نشان کرد: در این بین فصلنامه راهبردی در سطح بین‌المللی به زبان‌های عبری، عربی و انگلیسی تهیه و منتشر می‌شود که خوشبختانه دارای مخاطبان خوبی است و این امر به تنویر افکار عمومی در رابطه با مسئله فلسطین کمک می‌کند.

۲۱۷۲۱۷

کد خبر 1306008

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: علی لاریجانی حسین امیرعبداللهیان باشگاه استقلال باشگاه پرسپولیس ایالات متحده آمریکا اربعین دونالد ترامپ استان البرز جام حذفی حسن روحانی استان آذربایجان شرقی سینمای ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۱۱۶۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پتانسیل چندجانبه گرایی شانگهای در برابر اسراییل

گرچه سازمان شانگهای تا پیش از درخواست ایران در بیست‌وسومین نشست سران در دی ماه سال گذشته به مسئله فلسطین ورود نداشته است، اما پرداختن کشورمان به موضوع اقدامات و جنایات اسراییل و شرایط بحرانی مردم فلسطین در نشست مذکور موجب سوق دادن توجهات اعضای سازمان شانگهای به جنایات اسراییل گردید. در همین راستا، روز جمعه وزرای دفاع کشور عضو سازمان همکاریهای شانگهای در بیست و یکمین اجلاس خود در آستانه پایتخت قزاقستان به محکومیت رژیم صهیونیستی و اقدامات بی ثبات کننده این رژیم در منطقه پرداختند. از همین منظر میتوان گفت سازمان شانگهای دارای ظرفیتهای بالقوه برای معطوف ساختن تلاشها و اجماع کشورها به حل مسئله فلسطین است.

در همین زمینه، دیاکو حسینی کارشناس مسائل بین الملل در گفت و گو با قدس اظهار کرد: بنیان سازمان شانگهای بر دو موضوع اصلی بنا شد، اول مبارزه با ناامنیهای درون منطقه آسیای مرکزی به ویژه در همسایگی با استان سین کیانگ چین که برای چینی‌ها اهمیت دارد و در واقع دروازه ورود این کشور به دنیای غرب است. اما در عین حال بعد دیگری هم دارد و ان همکاری متقابل چین و روسیه برای مقابله با یکجانبه گرایی امریکا است. به نظرم با درنظر داشتن این دو هدف بنیادی میتوان گفت سازمان همکاری شانگهای تا اندازه‌ای موفق بوده زیرا اگر امروزه سخن از جهان چند قطبی و پایان رهبری و سلطه امریکا بر جهان است، باید آنرا تا حد زیادی مدیون همکاریهای چین و روسیه دانست. زیرا سازمان شانگهای یکی از عرصه‌های همکاری این دو کشور محسوب میشود. همچنین این سازمان در زمینه مبارزه با تروریسم و ناامنی به ویژه در اسیای مرکزی اقداماتی انجام داده است. به هر حال این سازمان در رسیدن به اهداف محدود و ابتدایی خود موفق بوده اما برای دستیابی به اهداف فراتر از آن و تبدیل شدن به سازمان موفق اقتصادی و شناخته شدن به عنوان نهادی جهانی با کارایی امنیتی راه طولانی در پیش دارد.

برخورداری از وزن دیپلماتیک برای حل موضوع فلسطین

حسینی بیان کرد: اگرچه ساختار رسمی سازمان شانگهای به عنوان سازمانی اقتصادی و امنیتی در زمینه مبارزه با جدایی طلبی، تروریسم و افراط گرایی شناخته میشود، اما هنوز فاقد ساز و کارهایی است که بتواند خارج از این قلمرو و در حل و فصل تنشهای فعلی خاورمیانه ایفای نقش کند. بنابراین گرچه روسیه و چین در سازمان شانگهای مشارکت دارند اما تصور نمیکنم این سازمان در آینده نزدیک بتواند در خارج از قلمرو خود به ویژه در حل مسئله فلسطین و تحقق صلح آن نقش موثر داشته باشد.

وی گفت: حتی اثرگذاری و نقش شانگهای در ایجاد صلح در مناطق اسیای مرکزی و قفقاز هم عملاً محدود بوده و از ابزار لازم برای ایفای نقش در حفظ صلح در مقیاس بزرگتر برخوردار نبوده است. گرچه این مشکل مشاهده میشود اما سازمان شانگهای به لحاظ دیپلماتیک وزن قابل قابل توجهی برای رایزنی و حل موضوع فلسطین دارد و با مشارکت قدرتهای بزرگی همچون روسیه، چین، هند و قدرتهای منطقه‌ای همانند ایران و پاکستان میتواند منعکس کننده صدای بخش بزرگی از مردم جهان به ویژه قدرتهای در حال ظهور باشد. در مجموع از قدرت اجبارآمیز کافی برای ملزم ساختن کشورها به تامین صلح در منطقه خاورمیانه و پایان دادن به جنگ غزه برخوردار نیست و باید برای رفع این مسئله تلاش کند.

انتهای پیام/

مینا افرازه

دیگر خبرها

  • جمیله علم الهدی خطاب به غربی ها: به ایران بیایید و وضعیت زنان را ببینید
  • تلنگری به طرفداران گفتمان سازش
  • مدارس دینی بدون مجوز اهل سنت از ۳۳ به ۵ رسیده است
  • پتانسیل چندجانبه گرایی شانگهای در برابر اسراییل
  • جمهوری اسلامی ایران؛ پرچمدار تقریب/ مسئله فلسطین اولویت اول جهان اسلام است
  • نامه سرگشاده محسن رضایی خطاب به محمد خاتمی/ بیانیه فلاحیان در مورد ارتکاب به قتل فرزندش
  • لشگرکشی روز گذشته گارد مسلح ایالتی تگزاس برای برخورد با دانشجویان حامی فلسطین+ فیلم
  • نماینده سابق مجلس عزادار شد /پیام لاریجانی
  • ببینید | پیام اسیر صهیونیست به نتانیاهو
  • پیام اسیر صهیونیست به نتانیاهو+ فیلم