Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@17:32:00 GMT

ایجاد ۵۰۰ گردان بسیج با گرایش امداد و نجات

تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۱۱۹۱۰

ایجاد ۵۰۰ گردان بسیج با گرایش امداد و نجات

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سپاه نیوز، سردار سرتیپ پاسدار غلامرضا سلیمانی رییس سازمان بسیج مستضعفین در بیست و سومین مجمع سراسری فرماندهان و مسئولین سپاه با بیان اینکه در آستانه چهلمین سالگرد تشکیل شجره طیبه بسیج قرار داریم، گفت: بسیج پدیده ای شگفت انگیز در نظام جمهوری اسلامی است که با حضور در بسیاری از صحنه ها گره گشا  بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سردار سلیمانی با یادآوری تاکیدات مقام معظم رهبری در توجه به مقوله فرهنگ اظهار کرد: امروز برغم تلاشهایی که صورت می گیرد، دشمن در حوزه فرهنگ بسیار هزینه کرده است  .

وی افزود: ۱۶۰ هزار رده بسیج در  کشور داریم و این ظرفیت مطلوب می تواند در هر عرصه ای از تقویت گفتمان مقاومت، نقش آفرینی در عرصه های مختلف از دفاعی و امنیتی و امداد رسانی و فرهنگ به ایفای نقش تعیین کننده بپردازد.

رییس سازمان بسیج در ادامه یادآور شد:  ۵۰۰ گردان بسیج با گرایش امداد و نجات در کنار گردانهای رزمی  ایجاد شده است  تا در بحرانهایی همچون سیل ابتدای سال به یاری مردم بشتابند.

وی تصریح کرد: در دهه فجر سال گذشته ۴۰ هزار پروژه محرومیت زدایی افتتاح شد که تاکنون بیش از ۱۵ هزار پروژه آن به انجام رسیده است.

رییس سازمان بسیج مستضعفین با برشماری کارکردهای مهم و تعیین کننده سپاه در عرصه های نیاز انقلاب  و مردم حضور جهادی بسیجیان در مناطق محروم و انجام پروژه های محرومیت زدایی را از وجوه برجسته این اقدامات توصیف کرد و افزود : در سال گذشته بیش از ۱۱ هزار صندوق قرض الحسنه با هدف اشتغال زایی جوانان ایجاد شده است که در نظر داریم این تعداد را به ۱۲۰ هزار صندوق برسانیم.

سردار سلیمانی در پایان خاطرنشان کرد : اقدامات بسیج در سطوح کشور گسترده و متنوع است و بنا داریم  تا به فضل الهی بسیج با اثربخشی بیرونی و اعتلای درونی در راستای تحقق بیانیه گام دوم محکم و استوار به پیش برود.

کد خبر 4734502 جواد بخشی الموتی

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان بسیج انقلاب بسیج سپاه نیوز سردار سلیمانی مجلس شورای اسلامی حسن روحانی ایران محمدجواد ظریف دفاع مقدس هفته دفاع مقدس سازمان ملل متحد مجلس خبرگان رهبری حجت الاسلام حسن روحانی ایالات متحده آمریکا علی لاریجانی سپاه پاسداران محمد جواد ظریف برجام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۱۱۹۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کرمانشاه هاب منطقه‌ای مدیریت بحران غرب کشور

بابک محمودی رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور، در نشست ستاد مدیریت بحران استان کرمانشاه، با اشاره به افزایش حوادث کوهستان در کشور، گفت : افزایش حوادث کوهستان ناشی از گسترش روی آوردن مردم به طبیعت و کوهنوردی است که باید خود را برای امدادرسانی در این حوادث آماده کرده و از طرفی مردم را از نقاط حادثه‌خیز آگاه کنیم. 

وی افزود: سازماندهی خوبی در کشور برای مقابله با حوادث کوهستان آغاز شده و از هیات‌های کوهنوردی در استان‌ها نیز انتظار می‌رود که مسیر‌های پرتردد و ایمن کوهنوردی را در نقاط مختلف استان‌ها شناسایی، علامت‌گذاری و به مردم معرفی کنند تا آمار تلفات در این بخش کاهش پیدا کند. 

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور تصریح کرد: گا‌ها در برخی از استان‌ها در مسیر‌های کوهنوردی پرتردد، راهنما مستقر کرده‌اند که این موضوع آمار تلفات حوادث کوهستان آنها را کاهش داده است. 

وی با بیان اینکه با ایجاد یک فضای ایمن در کوهستان می‌توان مردم را بیشتر به سمت کوهنوردی ترغیب کرد، گفت: در استانی مانند کرمانشاه، کوه بیستون واقع شده که چهارمین توده سنگی بزرگ دنیاست و می‌تواند یک دانشگاه صخره‌نوردی برای علاقمندان به این رشته باشد و اگر تبلیغات مناسبی روی آن صورت گیرد، می‌تواند به عنوان یک جاذبه گردشگری، سنگنوردان زیادی را از سراسر دنیا به سمت خود جذب کند و به تبع ایجاد اشتغال و درآمدزایی برای مردم محلی فراهم کند. 

محمودی با اشاره به ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های خوب کرمانشاه برای امداد و نجات حوادث در غرب کشور، افزود: براین اساس در نشست امروز مصوب می‌شود که کرمانشاه به عنوان مرکزیت پشتیبانی و هاب منطقه‌ای مدیریت بحران غرب کشور انتخاب شود تا در مواقع بحران، استان‌های همجوار خود را پشتیبانی کند. 

وی تصریح کرد: در این راستا در بحث تجهیزات و پایگاه هوایی کمک‌هایی را به این استان خواهیم داشت و از بالگرد‌هایی که قرار است امسال خریداری شود، یک بالگرد دیگر را به کرمانشاه اختصاص خواهیم داد تا در زمان آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع، استان‌های غرب کشور را پشتیبانی کند. 

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور متذکر شد: اگر زیرساخت‌های لازم در استان تامین شود و یک آشیانه دیگر در فرودگاه کرمانشاه احداث شود، می‌توانیم سه تا چهار بالگرد دائمی را در این استان مستقر کنیم تا پشتیبانی لازم را در زمان وقوع آتش‌سوزی در حداقل زمان ممکن برای کرمانشاه و استان‌های همجوار انجام دهد. 

وی به قرار گرفتن کرمانشاه در مسیر تردد زوار اربعین هم اشاره کرد و گفت: سال گذشته در بحث امداد و نجات در مسیر تردد زوار اربعین، کرمانشاه از استان‌های موفق بود. امسال اگر میزان استقبال از مرز خسروی بالاتر برود، تجهیزات دیگری را در اختیار استان قرار می‌دهیم. 

محمودی با بیان اینکه کرمانشاه می‌تواند پایگاه‌های جدید امداد و نجات داشته باشد، افزود: در این زمینه باید خود استان و خیرین حمایت‌های لازم را داشته باشند. 

به گفته وی، در بحث تجهیزات تخصصی مورد نیاز سیلاب امسال کمک‌هایی به این استان صورت خواهد گرفت .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • «طرح نفس» جان ۱۴ نوزاد کرمانشاهی را نجات داد
  • امدادرسانی به سیل‌زدگان در شرق و جنوب کشور
  • رفع مشکلات مدیریت بحران کرمانشاه در گرو ۴ همت اعتبار
  • امداد رسانی به بیش از ۴۸۰۰ سیل‌زده/اسکان اضطراری ۳۴۴ نفر
  • کرمانشاه هاب منطقه‌ای مدیریت بحران غرب کشور
  • انجام ۲۷۲ عملیات امداد و نجات توسط آتش نشانی شیراز
  • دیدار روسای سازمان ورزش بسیج و فدراسیون ورزش‌های همگانی
  • سال گذشته اردوی راهیان نور با حضور بیش از ۱۵۰ نفر از دانشجویان برگزار شد
  • کرمانشاه هاب منطقه‌ای مدیریت بحران غرب کشور شد
  • امداد رسانی گروه‌های جهادی بسیج در سیل بم