Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون راهبری و نظارت بر بهره‌برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: فلزات سنگین در آب‌ها به‌دلیل ورود پساب به منابع آب و همچنین افت سطح سفره‌های زیرزمینی افزایش یافته و با فلزات سنگینی چون آرسنیک، کروم و ... در برخی نقاط مواجه می‌شویم. ۰۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۵ اقتصادی نفت و انرژی نظرات - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، حمیدرضا کشفی معاون راهبری و نظارت بر بهره‌برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در نشست تخصصی رویداد فن‌آوری نوظهور در بخش آب و فاضلاب در حاشیه پانزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت آب و تأسیسات آب و فاضلاب ایران، اظهار داشت: امروزه ما بهره‌مند از پتانسیل شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌هایی هستیم که بدنه آن از دانشگاهیان و جوانان دانشگاه‌های کشور تشکیل شده و در نمایشگاه امسال نیز حضور فعالی دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کشفی با بیان اینکه چالش‌های متعددی در صنعت آب و فاضلاب وجود دارد، گفت: مثلا در بخش شیرین سازی آب دریا و سرمایه گذاری در بخش آب شیرین کن‌ها، نیاز به پمپ‌های فشار قوی و ممبران‌هایی است که از یک‌سو، شرکت‌های داخلی مدعی هستند می‌توانند آن‌را تأمین کنند، اما سرمایه گذارانی که باید قراردادهای BBO پانزده ساله در این خصوص منعقد کنند، انتظار دارند بتوانند نیازهای تجهیزاتی خود را از خارج از کشور تأمین کنند، چرا که به ظرفیت‌های تولید داخل در این بخش به‌خاطر ضرورت‌های ارائه کیفیت کار به‌صورت بلندمدت، اعتماد ندارند.

وی ادامه داد: بحث فلزات سنگین در آب‌ها که به‌دلیل ورود پساب به منابع آب و همچنین افت سطح سفره‌های زیرزمینی افزایش یافته و با فلزات سنگینی چون آرسنیک، کروم و ... در برخی نقاط مواجه می‌شویم، مبحث مهمی است که نیازمند ورود با استفاده از فن‌آوری‌های نوظهور است.

کشفی، وجود نیترات در برخی منابع آبی را ناشی از ورود پساب فاضلاب انسانی و کشاورزی را چالشی دیگر قلمداد کرد و گفت: چنین چالش‌هایی نیازمند رصد، نمونه گیری و اقدام به‌موقع و همچنین ارائه راهکارهای نوین است.

وی افزود: انتظارات جدیدی که از مباحث اندازه‌گیری در موضوع کنتورها داریم، از مباحثی است که با ورود فن‌آوری‌های نوظهور و شتاب‌دهنده‌ها می‌تواند کمک کننده باشد.

معاون راهبری و نظارت بر بهره‌برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، بحث بازچرخانی پساب را از ضرورت‌های صنعت آب و فاضلاب کشور دانست و اضافه کرد: باید به این مبحث، چالش‌ها و راهکارهای آن به‌صورت گسترده پرداخته شود.

وی خاطرنشان کرد: مباحثی چون ارتقای تأسیسات و بهینه‌سازی بهره‌برداری‌ها می‌تواند از نقاط مورد توجه شتاب‌دهنده‌ها باشد که در این عرصه با استفاده از فن‌آوری‌های نوظهور می‌توان هزینه‌ها را کاهش و بهره‌وری را افزایش داد.

انتهای پیام/

R32317/P/S7,80/CT11 واژه های کاربردی مرتبط شرکت آب وفاضلاب

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شرکت آب وفاضلاب شرکت آب وفاضلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۱۱۹۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام بیش از ۳۳۱ هزار آزمایش کلرسنجی از شبکه‌های توزیع آب استان یزد

علمدار مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد با اشاره به اهمیت پایش‌های مستمر آب گفت: بیش از ۳۳۱ هزار مورد آزمایش کلرسنجی و کدورت، شش هزار و ۷۷۱ نمونه باکتریولوژی، ۴۲۲ نمونه فیزیک و شیمیایی و ۲۱۰ نمونه فلزات سنگین در این بازه زمانی مورد آزمون و پایش قرار گرفت. 
 
او افزود: نکته حائز اهمیت مطلوبیت ۱۰۰ درصدی آزمون‌های باکتریولوژی، فلزات سنگین و کدورت سنجی و مطلوبیت ۹۹.۵% کلرسنجی برای خروجی مخازن و شبکه‌های توزیع آب شهری و روستایی استان در سال گذشته بوده است. 
 
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد از اجرای برنامه ایمنی آب برای هفت شهر و شش روستای استان به منظور افزایش اطمینان از سلامت و بهداشت آب خبر داد و یادآور شد: استان یزد در زمینه‌ی اجرای برنامه ایمنی آب در کشور، جایگاه نخست را دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • انجام بیش از ۳۰۰ هزار آزمایش کلرسنجی توسط شرکت آبفای یزد
  • بازدید مدیر عامل شرکت آبفای استان یزد از تصفیه خانه آب شهر میبد
  • صنعت نفت و گاز پیشتاز مسیر حرکت به سمت دانش‌بنیان شدن
  • ضربه سنگین خودروهای بی‌کیفیت تولید داخل به تشدید ناترازی بنزینی و کسری بودجه ارزی کشور
  • انجام بیش از ۳۳۱ هزار آزمایش کلرسنجی از شبکه‌های توزیع آب استان یزد
  • انجام بیش از ۳۰۰ آزمایش کلرسنجی از شبکه‌های توزیع آب
  • ضرورت ورود شرکت‌های فناور به صنعت کردستان
  • افتتاح شبکه بازچرخانی آب یک شرکت خودرویی
  • رژلب‌ها حاوی فلزات سنگین و مواد سمی هستند
  • ایران جزو کشورهای برتر در سدسازی است | بهره برداری از سد و نیروگاه بزرگ ساخت ایران در سریلانکا