Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، خبرگزاری آسوشیتدپرس سه‌شنبه شب گزارش داد «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا در نامه‌ای به کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان این کشور تلاش‌های این مجلس برای احضار و شهادت‌دهی پنج مقام این وزارت‌خانه را «تهدید و زورگویی» دانست.

پمپئو همچنین در این نامه گفت که حضور این مقام‌های وزارت خارجه در کمیته‌های تخصصی مجلس نمایندگان در راستای تحقیقاتی که این مجلس برای استیضاح ترامپ آغاز کرده، «غیرممکن» است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیسان دمکرات کمیته‌های روابط خارجی، اطلاعات و نظارت مجلس نمایندگان جلساتی را برای ادای شهادت پنج مقام کنونی و پیشین وزارت خارجه آمریکا برای دو هفته آینده برنامه‌ریزی کرده بودند.
«ماری یووانوویچ» سفیر سابق آمریکا در اوکراین، «کرت ولکر» سفیر سابق سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) که نماینده ویژه دولت ترامپ درمذاکرات اوکراین نیز بوده است، «جورج کِنت» دستیار وزارت امور خارجه، «تی اولریچ بریچبول» مشاور وزارت خارجه و «گوردن سوندلند» سفیر ایالات متحده در اتحادیه اروپا مقام‌هایی هستند که دموکرات‌های کنگره آنها را هدف قرار داده‌اند.
ترامپ چندی پیش در تماسی تلفنی با «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهوری اوکراین از وی خواسته بود تا تحقیقاتی درباره «هانتر بایدن» پسر جو بایدن رقیب انتخاباتی دموکرات خود که زمانی عضو هیأت مدیره شرکت گاز «بوریسما» در اوکراین بوده، به عمل آورد.
افشای این موضوع در شرکایت یک کارمند اطلاعاتی به بازرس کل نهادهای اطلاعاتی آمریکا و سپس درز اخبار مربوط به آن در رسانه‌ها، جنجال بزرگی آفرید که جان تازه‌ای به حرکت دمکرات‌ها برای استیضاح ترامپ بخشید.
همچنین شواهدی وجود دارد که ترامپ یک هفته پیش از تماس تلفنی با زیلنسکی، پرداخت وام به دولت اوکراین را متوقف کرده تا کی‌یف را برای همکاری تحت فشار قرار دهد.
با افشای محتوای این مکالمه تلفنی، «نانسی پلوسی» رئیس دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا نیز که تاکنون در مقابل درخواست‌ها برای آغاز فرآیند استیضاح مقاومت کرده بود، رسماً خواستار شروع تحقیقات مربوط به استیضاح ترامپ شد.
تاکنون ۲۱۸ نفر از اعضای مجلس نمایندگان آمریکا خواستار آغاز فرآیند استیضاح ترامپ شده‌اند. بیش از ۳۰۰ نفر از مقام‌های سابق سیاست خارجی و امنیت ملی آمریکا با صدور بیانیه‌ای، حمایت خود از استیضاح ترامپ را اعلام کرده‌اند.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: وزیر امور خارجه وزارت خارجه استیضاح دولت ایالات متحده اتحادیه اروپا گاز سیاست خارجی امنیت ملی اتحادیه اروپا امنیت ملی ایالات متحده آمریکا سیاست خارجی وزیر خارجه آمریکا آمریکا دونالد ترامپ مجلس آمریکا مایک پمپئو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۱۲۲۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رهبر اکثریت سنای آمریکا اعتراضات دانشجویان حامی فلسطین را محکوم کرد

رهبر اکثریت سنای آمریکا اعتراضات در دانشگاه کلمبیا در حمایت از فلسطین را محکوم کرد.

به گزارش ایسنا، چاک شومر، رهبر اکثریت دموکرات در سنای آمریکا در صحن سنا گفت: «شکستن شیشه‌ها با چکش و اشغال ساختمان همیلتون دانشگاه، آزادی بیان نیست. این بی قانونی است. آنهایی که این کارها را انجام دادند باید با پیامدها و عواقبش هم روبرو شوند.»

به نقل از پایگاه خبری هیل، این سناتور دموکرات آمریکایی ادامه داد: «پردیس‌ها نمی‌توانند محل یادگیری و بحث و گفتگو باشند زمانی که اعتراضات به سمت جنایت منحرف می‌شوند و کسانی که مرتکب چنین اعمالی می‌شوند هیچ کاری برای متقاعد کردن دیگران انجام نمی‌دهند.»

شومر پس از آن این اظهارات را مطرح کرد که معترضان، ساختمان همیلتون دانشگاه کلمبیا را اشغال کرده و مسئولان دانشگاه نیز آنها را تهدید کردند که از تحصیل تعلیق می‌کنند.

در این میان، برخی از قانونگذاران جمهوری‌خواه مانند مایک جانسون، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا خواستار استعفای نعمت شفیق، رئیس دانشگاه کلمبیا شده‌اند «چون او اجازه داده تا اوضاع در پردیس این دانشگاه از کنترل خارج شود.»

در میان کسانی که دانشگاه کلمبیا را برای سرکوب تظاهرکنندگان حامی فلسطین پیش از دستگیری ده‌ها معترض در روز سه‌شنبه، تحت فشار قرار دادند، یک گروه ۲۱ نفره از دموکرات‌های مجلس نمایندگان بودند که از روسای دانشگاه خواستند «قاطعانه عمل کنند» یا استعفا دهند.

این قانونگذاران در نامه‌ای به تاریخ روز دوشنبه ضمن درخواست برای تخلیه معترضان نوشتند: «زمان برای مذاکره به اتمام رسیده است. اکنون زمان اقدام است. اگر متولیان مایل به این کار نیستند باید استعفا دهند تا افرادی جایگزین شوند که به تعهدات قانونی دانشگاه پایبند باشند.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • منع نمایندگان هیات مدیره شرکت‌های دولتی از داوطلبی مجلس
  • تصمیم مجلس برای فوق‌العاده پرستاری و حقوق کارکنان وزارت کشور
  • رئیس مجلس نمایندگان آمریکا: این اعتراضات دانشجویی نیست، تروریسم است
  • «شویگو» دستور افزایش تولید تسلیحات در روسیه را صادر کرد
  • بازنگری در بودجه دانشگاه‌ها؛ طرح جمهوریخواهان برای فشار به دانشجویان ضدصهیونیستی
  • رهبر اکثریت سنای آمریکا اعتراضات دانشجویان حامی فلسطین را محکوم کرد
  • مجری الجزیره از خجالت سیاستمدار آمریکایی درآمد؟!
  • خشونت بی‌منطق علیه حق‌طلبی دانشجویان آمریکا دردی از ظالمان دوا نمی‌کند
  • حمایت نمایندگان مجلس از دانشگاهیان حامی مردم مظلوم غزه در آمریکا و اروپا
  • حمایت نمایندگان از دانشگاهیان آمریکایی و اروپایی حامی غزه