Web Analytics Made Easy - Statcounter

آزمایشگاه خوردگی فلزات فولاد اکسین در راستای ارائه ورق های خاص باحضور نماینده ولی فقیه در استان خوزستان و امام جمعه اهواز، مسئولان این شرکت راه‌اندازی شد. ۰۹ مهر ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۰ استانها خوزستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، آزمایشگاه خوردگی فلزات فولاد اکسین در راستای ارائه ورق های خاص باحضور نماینده ولی فقیه در استان خوزستان و امام جمعه اهواز، مسئولان این شرکت راه‌اندازی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در مراسم راه‌اندازی این آزمایشگاه، حجت الاسلام والمسلمین موسوی‌فرد نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز از بخش‌های مختلف بازدید و توسط مدیرعامل و نائب رئیس هیئت مدیره شرکت فولاد در جریان آخرین وضعیت قرار گرفت.

در اجرای مفاد قرارداد خط لوله گوره به جاسک و الزام شرکت فولاد اکسین خوزستان به احداث آزمایشگاه خوردکی فلزات ( HIC/SSCC)، روز جاری با تلاش شبانه‌روزی واحدهای خرید و پشتیبانی، امور مهندسی، آزمایشگاه و سایر واحدها شرکت، این آزمایشگاه تکمیل و راه اندازی شد.

باتوجه به اینکه خوردگی یک واکنش شیمیایی یا الکتروشیمیایی بین یک ماده، معمولاً یک فلز و محیط اطراف آن است که موجب تخریب ماده و خواص آن می‌شود، چنین برآورد می‌شود که هزینه مستقیم خوردگی در تمام کشورهای جهان بین 3 تا 4 درصد درآمد ناخالص داخلی است.

این امر نشان می‌دهد که با به کار بردن موثرتر تکنولوژی‌های موجود و اعمال تکنیک‌های دقیق مدیریت خوردگی می‌توان جلوی قسمت قابل توجهی از این هزینه‌ها را گرفت.

در همین جهت ساختمان آزمایشگاه خوردگی فولاد اکسین خوزستان متشکل از آزمایشگاه مکانیک، آزمایشگاه متالوگرافی و آزمایشگاه خوردگی فلزات بوده که عملیات ساخت آن از خردادماه سال جاری طبق برنامه از پیش تعیین شده و با تلاش سایر واحدهای شرکت و بکارگیری پیمانکاران داخلی در راستای ارائه محصولات با کیفیت و مطابق استانداردهای صنایع مصرف کننده شروع و در تاریخ 15 شهریورماه سال جاری اولین نمونه ورق در این آزمایشگاه  تحت آزمایش قرار گرفت.

ظرفیت کاری آزمایشگاه خوردگی فلزات در هر نمونه آزمون بر اساس استاندارد، دارای ابعاد 20*100 میلی متر بوده که نمونه ها در روش تست HIC به مدت 72 ساعت و در روش تست SSCC به مدت 720 ساعت تحت آزمایش قرار می گیرند.

خوزستان|سرپرست وزارت کار: استاندار خوزستان ‌برای فولاد اکسین و لوله‌سازی اهواز خریدار خوب پیدا کنداستاندار خوزستان: ارزش افزوده فولاد اکسین به جیب دلال‌ها می‌رود‌اهواز| 366 هزار تن ورق پروژه انتقال نفت به جاسک‌ توسط فولاد اکسین تولید می‌شود

با توجه به شرایط ایجاد شده در اثر تحریم‌های اقتصادی و عدم ارائه ضمانت نامه توسط شرکت‌های خارجی، ریسک تامین و انجام خدمات توسط این شرکت‌ها بالاتر رفته است، در همین راستا با هدف جلوگیری از خروج ارز از کشور و حمایت از تولید داخلی در سال حمایت از رونق تولید و همچنین حمایت بیشتر از شرکت‌های دانش بنیان، نسبت به نصب و راه اندازی آزمایشگاه خوردگی به صورت استعلام از شرکت‌های داخلی اقدام گردید.

این مسأله سبب صرفه جویی 90 درصدی نسبت به مشابه خارجی آن گردید و ارزش ریالی این پروژه بالغ بر 18 میلیار ریال بوده که در دو بخش ساختمانی و تجهیزاتی هزینه شده است.

با توجه به سیاست‌های مدیریتی این شرکت همواره سعی در دستیابی به تنوع محصولاتی جدید فولادی خاص در سبد خود دارد تا از این طریق، صنایع مصرف کننده این محصولات در شرایط فعلی کشور دیگر دغدغه تأمین ورق‌های مورد نیاز جهت انجام پروژه‌های خود که اغلب در زمره پروژه‌های ملی هستند را نداشته باشند.

انتهای پیام/ ت

R41468/P/S6,57/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۱۳۲۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأکید نماینده ولی فقیه در لرستان بر رفع موانع تولید

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، حجت الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی در بازدید از کارخانه ماشین سازی خرم آباد و در نشست صمیمی مدیران عضو شورای هماهنگی تشکلات کارگری و کارفرمایی و جامعه کار و تولید بر بررسی و رفع موانع تولید در استان تأکیدکرد.

وی با بیان اینکه جامعه کارگری در کنار کارفرما و سرمایه گذار باید همدل باشند، افزود: مسئولان باید در مسیر تولید قدم بردارند.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به اینکه همه دستگاه‌های دولتی موظفند از تولید و اشتغال حمایت کنند، گفت: امروز جنگ ما جنگ اقتصادی است و دشمن برنامه ریزی کرده است که در تقابل با بخش اقتصادی کشورمان باشد، بنابراین همه باید برای کاهش مشکلات تولید در استان تلاش کنیم.

 حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با اشاره به اینکه حرکت نظام اسلامی حرکت امیدآفرین و رو به جلو است، افزود: جامعه کارگری به دلیل تعطیلی بسیاری از کارخانه‌ها آسیب‌های زیادی دیده است که جلسات رفع موانع تولید باید برای استان و کاهش بیکاری خروجی داشته باشد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تولید شمش در شرکت فولاد شادگان
  • علم‌الهدی: دستاورد‌های دولت برای مردم ملموس نیست
  • بازار‌های صادراتی خود را در کشور‌های اروپایی توسعه می‌دهیم
  • تأکید نماینده ولی فقیه در لرستان بر رفع موانع تولید
  • (ویدئو) اقدام زیبای کریستوفر کنت دروازه‌بان فولاد خوزستان
  • آیت الله علم‌الهدی: بهبود معیشت مردم در دستور کار دولت باشد
  • تغییر زیاد در مدیریت شهری آسیب‌ جدی به شهر وارد می‌کند
  • سلسله کارگاه راه‌اندازی کسب و کار در دانشگاه شهید چمران اهواز
  • راه‌اندازی فاز دوم کارخانه فولاد بافت مصداق«جهش تولید با مشارکت مردم» است
  • ۵ شعبه تخصصی شورای حل اختلاف اتاق اصناف اهواز راه‌اندازی می‌شود