Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-26@01:13:28 GMT

در عمل باید پاسخگوی خون شهدا باشیم

تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۱۳۴۰۱

محمد محمددوست شهردار منطقه ۴ در آیین بزرگداشت شهدا و ایثارگران که با حضور رئیس اسبق ستاد مشترک ارتش، فرمانده بسیج ناحیه کربلا، مدیر کل امور ایثارگران شهرداری تهران، رییس آموزش و پرورش منطقه و جمع کثیری از رزمندگان و پیشکسوتان دفاع مقدس برگزار شد، با بیان این مطلب گفت: همه می دانیم آرامش، آسایش و امنیتی که بر کشور حاکم است، مدیون ایثارگری ها، جانفشانی ها و از خود گذشتگی عزیزانی است که در هشت سال دفاع مقدس صادقانه و با اخلاص و بی منت هرآنچه که داشتند را در طبق اخلاص قرار دادند و اکنون با عزت و اعتبار در جامعه بین المللی از کیان انقلاب و اسلام دفاع می کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اخبار اجتماعی- وی افزود: ما به عنوان متصدیان و کارگزاران نظام جمهوری اسلامی در شهرداری تهران و همه نهادها موظفیم که قدردان خانواده معظم شهدا بوده و در عمل ادامه دهنده را شهدا باشیم.ما تلاش می کنیم تا با خدمت صادقانه خود از کیان نظام مقدس جمهوری اسلامی دفاع کنیم و افتخار می کنیم که خدمتگزار خانواده معظم شهدا، جانبازان، آزادگان و ایثارگران هستیم.

در ادامه این مراسم امیر سرتیپ «عبدالعلی پورشاسب» فرمانده اسبق نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران و رئیس اسبق ستاد مشترک ارتش گفت: آن چیزی که باعث می شود دشمن به ما طمع کند، وجود اختلافات سیاسی و اجتماعی است.در موضوع قدرت علاوه بر قدرت های نظامی، اقتصادی و سیاسی مهمترین موضوع قدرت فرهنگی اجتماعی است و آنجایی کشورها از هم می پاشند که در قدرت های فرهنگی اجتماعی شکاف ایجاد شود.

فرمانده اسبق نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد: یکی از دلایل مهم پیروزی ما در جنگ تحمیلی، صمیمیت و یکدلی، ایمان و انگیزه رزمندگان در این جنگ بود و ما طی هشت سال و با تقدیم بیش از ۲۰۰ هزار شهید به انقلاب و بیش از ۷۰۰ هزار جانباز ثابت کردیم که یک ملت مومن و معتقد و یکپارچه و تحت فرمان یک رهبر هستیم. ما به دشمنان و متجاوزان ثابت کردیم اگر ما را تکه کنید، اگر خانه های مارا ویران کنید ما دست از دین، ایمان و رهبری بر نخواهیم داشت.

رضا جلالی  مدیرکل امور ایثارگران شهرداری تهران نیز با اشاره به نقش جانباران و شهدا در هشت سال دفاع مقدس گفت: به عنوان جزئی کوچکی از ایثارگران کشور از مدیریت شهری منطقه چهار و تمام کسانی که مقام شهدای وطن و تمام شهدا را که ظرف چهل سال را پاس می دارند و موجبات رونق شهیدان را در مناطق دارند تقدیر و تشکر می کنم.

در این آیین از پیشکسوتان و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس با اهدای لوح یادبود تجلیل شد.

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: شهدا و ایثارگران ارتش جمهوری اسلامی ایران جنگ جنگ تحمیلی هشت سال دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۱۳۴۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خانواده‌های شهدا سنگربان انقلاب هستند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در دیدار با مدیر کل و اعضای شورای معاونان بنیاد شهید امور ایثارگران قم با بیان اینکه خانواده معظم شهدا در ادامه راه شهدا سنگربان انقلاب اسلامی هستند، صیانت از این عزیزان صیانت از خون شهداست گفت: دشمن برای همه آحاد جامعه در بعد فرهنگی به ویژه برای نسل ایثارگر برنامه دارد، وقتی دشمن نتوانست رزمندگان را از حضور در جبهه‌های حق باز دارد، امروز به دنبال این است تا نسل ایثارگر را از مسیر شهدا دور سازد.

وی افزود: در فضای غبار آلود امواج هجمه‌های دشمن باید از این الگو‌های عزت و پایداری مراقبت کرد، خانواده‌های معظم شهدا مایه عزت جامعه اسلامی هستند، کلام این عزیزان نافذ و اثرگذار است.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه جنگ امروز هویت ملی، مذهبی و فکر‌ها را نشانه گرفته است گفت: باید هیاتی باشد تا آگاه سازی و اطلاع رسانی را در جبهه فرهنگی در بین نسل امروز پیگیری نماید و توطئه‌های دشمنان را نمایان سازد.

وی افزود: از دیگر اقدامات بنیاد تکریم و احترام به خانواده معظم شهدا در کنار خدمت رسانی است. با توجه به اینکه این خانواده‌ها از عزت نفس بالا و مناعت طبع برخوردارند از طریق دیدار با این عزیزان و ارتباطات غیر رسمی مسائل بازماندگان شهدا مورد پیگیری قرار گیرد.

مدیر کل بنیاد شهید امور ایثارگران استان قم نیز در این دیدار گفت: بنیاد شهید دو رسالت مهم خدمت رسانی همراه با تکریم و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را عهده‌دار است، دیدار از خانواده معظم شهدا، ملاقات با این عزیزان با حضور مدیرکل معاونان و مدیران بنیاد، اجرای برنامه‌های اردویی و ورزشی که سال گذشته ۶ هزار اعزام بوده، برگزاری ۱۱۰۰ یادواره شهدا تنها در مدارس استان، پیگیری حل مشکلات مسکن ایثارگران تا شهریور ماه، احراز جانبازی بیش از ۱۰۰۰ نفر از ایثارگران، به روز رسانی کمیسیون پزشکی، بخشی از خدمات بنیاد به این عزیزان بوده است.

حسن هنرمند افزود این عزیزان با قطع تعلقات از دنیا راه شهادت را برگزیدند و اگرچه امروز به ظاهر در بین ما نیستند، اما زنده جاویدان هستند.

وی تاکید کرد: هرگونه خدمتی به بازماندگان شهدا با مقام صبر، ایثار و پایداری این عزیزان قابل مقایسه نیست.

دیگر خبرها

  • خانواده‌های شهدا سنگربان انقلاب هستند
  • پیکر جانباز شهید پاسبان در تربت جام آرام گرفت
  • تفحص پیکر پاک هفت شهید دفاع مقدس در منطقه عملیاتی فکه دهلران
  • پیدا شدن پیکر مطهر ۷ شهید دوران هشت سال دفاع مقدس در فکه دهلران
  • کنگره‌های شهدا باید جریان‌ساز و هنرمندانه برگزار شود
  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی شهدا است
  • برای شناخت شهدا باید سرگذشت پژوهی کنیم
  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی و نگه‌داشت یاد شهداست
  • اقتدار جمهوری اسلامی ایران ثمره اتحاد نیرو‌های مسلح است
  • قتدار جمهوری اسلامی ایران ثمره اتحاد نیروهای مسلح است