Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@10:25:14 GMT

خوزستان از جذب دانشجویان مستعد ناتوان مانده است

تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۱۳۸۶۹

معاون پژوهشی دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: استان خوزستان از جذب دانشجویان مستعد، ناتوان مانده و از این حیث، لطمه دیده‌ است.

به گزارش ایسنا، علی حقیقی در جلسه قائم‌مقام بنیاد ملی نخبگان با معاونان پژوهشی دانشگاه‌های استان خوزستان و دستگاه‌های اجرایی با محوریت "نحوه حمایت بنیاد ملی نخبگان از هسته های دانشجویی مساله محور" که شامگاه گذشته (نهم مهرماه) در سالن ریاست دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد، اظهارکرد: طرح بنیاد ملی نخبگان قطعا طرح موفقی خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در استان خوزستان به واسطه شیوه معیوب پذیرش دانشجو به صورت کنکوری‌، لاجرم دانشگاه نه بر اساس شاخص‌های جدی و علنی، بلکه صرفا به دلیل امکانات و شرایط آب‌ و هوایی، نیروهای انسانی را توزیع می کند.

وی افزود: استان خوزستان از جذب دانشجویان مستعد، ناتوان مانده ‌است و لطمه دیده‌ایم. نه تنها در جذب دانشجویان نخبه ناتوان مانده‌ایم، بلکه در حفظ دانشجویان مستعد و بومی استان خوزستان نیز با مشکل مواجه هستیم.

معاون پژوهشی دانشگاه شهید چمران اهواز بیان کرد: در دانشگاه شهید چمران و کل دانشگاه‌های منطقه 10 کشور، طرحی که توسط بنیاد ملی نخبگان ارائه شد، انجام خواهد شد.

سیستم آموزشی کشور مشکلات اساسی دارد

همچنین محمد بدوی، معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در این جلسه اظهار کرد: وقتی صحبت از دانشگاه علوم پزشکی می‌شود تصور بر این است که همه پزشک هستند و تنها کار دانشگاه، درمان است. سیستم آموزشی ما مشکلات اساسی و ضعف‌های زیادی دارد که ما را به ارائه طرح‌های جدید وادار کرده‌ است‌.

وی افزود: متاسفانه سیستم آموزشی کشور به شدت رقابتی است و از دوره ابتدایی دانش‌ آموز را وادار به رقابت می‌کند. سیستم آموزشی ما معیوب است و خانواده‌ها حتی پیش از آغاز دوران دبستان، فرزندان خود را به کلاس‌های آموزشی می‌برند و پس از آن کلاس‌های کنکور و تست‌زنی آغاز می‌شود.

 بدوی ادامه داد: سازمان استعدادهای درخشان نابودگر استعداد دانش آموزان است. مدارس استعداد درخشان غرور کاذبی را به دانش آموز می‌دهند و فشارهای زیادی وارد می‌کنند و هیچ نتیجه‌ای در بر نخواهد داشت.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بیان کرد: سال گذشته وزیر بهداشت در استان خوزستان بود و معاون آموزشی وزارت اعلام کرده بود که در کنکور تجربی ۳۰ هزار نفر معدل بالای ۱۹ دارند و شب و روز، داوطلبان به فکر قبول شدن در رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی هستند که دلیل آن فقط مساله اشتغال است.

وی افزود: امیدواریم دانشگاه علوم پزشکی اهواز با حدود ۶۷۰ عضو هیات علمی و چندین مرکز تحقیقاتی در دانشکده‌ها و مرکز رشد بتواند در اجرای طرح بنیاد نخبگان ورود و از فرصت‌ها به نحو مطلوب استفاده کند و در حل مشکلات جامعه سهیم باشد.

لزوم تمرکز بر افزایش خودباوری در دانشجویان

به گزارش ایسنا، در ادامه سید علیرضا علوی، رییس سازمان جهاددانشگاهی خوزستان با بیان اینکه مشکل اصلی در کشور موضوع خودباوری است، تصریح کرد: امیدوارم روی مساله افزایش خودباوری در دانشجویان تمرکز شود‌. در یک پروژه ده ساله تعدادی از جوانان از منطقه‌ای که در اهواز به عنوان تهدید امنیتی شناخته می‌شود، مته‌هایی ساختند که رکورد مته‌های نمونه مشابه خارجی را شکست. در حال حاضر ساخت ۸۷۰ مته در جهاد دانشگاهی خوزستان آغاز شده ‌است. تقاضای ما این است روی موضوع خودباوری در دانشجویان تمرکز بیشتری شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی علمی و آموزشی خوزستان دانشجویان نخبه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۱۳۸۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجراهای کنسرت «سیروان خسروی» در اهواز تکرار نمی‌شود

دور جدید برگزاری کنسرت‌های پاپ در استان خوزستان، شب گذشته ۷ اردیبهشت با کنسرت مجید رضوی در سینما فردوسی اهواز از سر گرفته شد.

به گزارش ایسنا، تیرماه سال ۱۴۰۱ بود که حواشی و اتفاقات عجیب در مقابل سینما هلال اهواز، باعث شد که کنسرت سیروان خسروی با جنحال‌های فراوان لغو شود و از آن روز تاکنون، به جز چند اجرای جسته و گریخته، روند برگزاری کنسرت در این استان با اختلال مواجه شده بود و حتی مدیرکل ارشاد در این استان تغییر کرد. 

اما شب گذشته پس از حدود دو سال بار دیگر روند برگزاری کنسرت در این استان به ادعای فعالین موسیقی در خوزستان از سر گرفته شده است و قرار است هر ماه دو خواننده در اهواز و شهرهای اطراف روی صحنه بروند. 

مجید رضوی شب گذشته نخستین کنسرت دور جدید اجراهای زنده در این شهر را روی صحنه برد و با استقبال جالب توجه مردم اهواز رو به رو شد.

این خواننده با اجرای بیش از ۲۰ قطعه در این کنسرت، شب ویژه‌ای را برای دوستدارانش ساخت و در اواسط کنسرت رو به حاضرین در سالن گفت: «اهواز و خوزستان جزو بهترین مردمان ایران هستند که در فضای فرهنگ و هنر کارنامه ایدرخشان دارند. امیدوارم با همکاری مسئولین، سالن‌های در خور شأن این مردم برای کنسرت ساخته شود.»

حمزه صحرایی تهیه کننده کنسرت مجید رضوی در اهواز درباره آغاز مجدد روند برگزاری کنسرت در این استان معتقد است: «برگزاری کنسرت در خوزستان پس از اتفاقات کنسرت سیروان خسروی که من تهیه کننده آن اجرا هم بودم، به مشکلاتی خورد که با تدبیر مدیران فرهنگی استان بالاخره تصمیم بر این شد که بار دیگر شاهد برگزاری کنسرت در استان باشیم. تلاش و همدلی مدیران فرهنگی استان و فعالین و تهیه کننده‌های موسیقی باعث شده که ما با اطمینان در این حوزه فعالیت‌هایمان را از سر بگیریم و قطعا دیگر ماجراهای کنسرت «سیروان خسروی» تکرار نخواهد شد.»

صحرایی افزود: «برنامه‌ریزی‌های فراوانی برای برگزاری کنسرت در خوزستان صورت گرفته که به زودی اطلاع رسانی خواهد شد و بی‌شک استان خوزستان که دارای پیشینه‌ای فرهنگی و هنری در همه این سال‌ها بوده، برای ادامه روند کاری در سال پیشرو، کارنامه‌ای پربار را با همکاری مدیران ارشاد در استان تجربه خواهد کرد.»

در هفته‌های آینده خوانندگانی از جمله معین زد، سهراب پاکزاد، حامیم و... در این استان روی صحنه خواهند رفت. 

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • «پزشکی» دانشگاه آزاد اهواز به ترم مهرماه می‌رسد؟
  • ماجراهای کنسرت «سیروان خسروی» در اهواز تکرار نمی‌شود
  • پذیرش دانشجوی خارجی در ارشد هوشبری در دانشگاه جندی شاپور اهواز
  • هوا در خوزستان گرم‌تر می‌شود
  • رقابت بیش از ۷۱ هزار داوطلب خوزستانی در کنکور سراسری ۱۴۰۳
  • دانشجویان معترض آمریکایی خواستار اخراج اشغالگر از فلسطین هستند
  • بیانیه شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کرمان در خصوص عدم حضور معاون استاندار در جمع دانشجویان
  • جزئیاتی از پرداخت وام‌های دانشجویان علوم پزشکی / برگزاری ۷ طرح ملی دانشجویی
  • واکنش سازمان ملل به بازداشت دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا
  • دانشگاه جندی‌شاپور اهواز در مقطع ارشد «هوشبری» دانشجوی خارجی می‌پذیرد