Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- تیم ملی والیبال ایران در دومین دیدار خود در جام‌جهانی والیبال به مصاف مصر رفته است. تاریخ انتشار: 06:03 - 10 مهر 1398 - کد خبر: ۵۵۴۵۷۹

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری میزان، تیم ملی والیبال ایران در دومین دیدار خود در جام‌جهانی والیبال که در ژاپن در حال برگزاری است از ساعت ۵:۳۰ صبح امروز (چهارشنبه) به مصاف مصر رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کولاکوویچ تیمش را با ترکیب اولیه سعید معروف، فرهاد قائمی، امیر غفور، علی شفیعی، پوریا یلی، محمدرضا حضرت پور و میلاد عبادی پور به زمین فرستاد.   ست اول:   نخستین امتیاز این بازی برای ایران به دست آمد. اشتباه در ضربات سرویس توسط بازیکنان ایران همان ابتدا به مصری‌ها دو امتیاز داد. در حالی که تیم ایران ۴ بر ۲ از مصر پیش بود دو امتیاز متوالی از دست داد تا بازی به تساوی کشیده شود. شاگردان کولاکوویچ خیلی زود قدرت خود را به تیم حریف را دیکته کردند و وقت استراحت فنی اول را با نتیجه ۸ بر ۵ به پیروزی دست یافتند. با بازگشت دو تیم به زمین جا گیری اشتباه بازیکنان مصر امتیاز نهم را برای ایران به همراه داشت. سرویس عبدالله و دریافت ضعیف فیاضی اختلاف امتیازی دو تیم را به یک کاهش داد. کسب سه امتیاز متوالی برای تیم ایران باعث شد تا سرمربی مصر تقاضای وقت استراحت کند. با بازگشت دو تیم به زمین دیو امتیاز یازدهم را برای مصر به دست آورد. دفاع نه چندان محکم بازیکنان مصر نتوانست مانع حمله و امتیاز گیری تیم ایران شود.

وقت استراحت فنی دوم با نتیجه ۱۶ بر ۱۴ به سود ایران رقم خورد. بازیکنان مصری که نمی‌خواستند بازنده بازی باشند چند امتیاز خوب گرفتند و پس از تساوی دو تیم در امتیاز ۱۸ کولاکوویچ تقاضای وقت استراحت کرد. بازی در ادامه بسیار نزدیک و نفسگیر میان دو تیم دنبال می‌شد و دو تیم بازی پایاپایی را به نمایش می‌گذاشتند و در حالی که نتیجه در امتیاز ۲۰ برابر بود درخشش یلی و فیاضی برای ایران دو امتیاز در پی داشت. پس از کسب دو امتیاز متوالی در امتیاز ۲۲ بر ۲۰ به سود ایران سرمربی مصر تقاضای وقت استراحت کرد. با بازگشت دو تیم به زمین سرویس ناموفق فیاضی امتیاز ۲۱ را برای مصر به همراه داشت و پس از این اتفاق کولاکوویچ، فرهاد قائمی را جایگزین فیاضی کرد. ست نخست با امتیاز ۲۵ بر ۲۲ به سود ایران به پایان رسید.   ست دوم:

نخستین امتیاز در ست دوم برای تیم ایران بود. مصر در ادامه روی سرویس بازیکنان ایرانی که به بیرون رفت امتیاز برابر را گرفتند، سرویس از دست رفته برای تیم مصر امتیاز دو را برای ایران به همراه داشت. دفاع خوب علی اصغر مجرد روی ضربه محکم احمد مصری نتیجه را ۳ بر یک به سود ایران کرد. در امتیاز ۵ بر دو به سود ایران سرمربی مصر تقاضای وقت استراحت کرد. مصری‌ها پس از وقت استراحتی که داشتند به خوبی به بازی برگشتند و توانستند اختلاف را به حداقل برسانند. وقت استراحت فنی اول با نتیجه ۸ بر ۶ به سود ایران رقم خورد. در امتیاز ۱۲ بر ۱۰ به سود ایران سرمربی مصر معتقد بود توپ به دست بازیکنان ایران برخورد کرده و به همین دلیل درخواست بازبینی مجدد را داد که پس از بازبینی مشخص شد توپ بدون برخورد به انگشت کسی به بیرون رفته است تا هم امتیاز به تیم ایران داده شود و هم تعجب سرمربی مصر را در پی داشته باشد. دریافت‌های ضعیف فیاضی و از دست دادن چند امتیاز کولاکوویچ را مجاب کرد تا در امتیاز ۱۴ تقاضای وقت استراحت کند. با بازگشت دو تیم به زمین سرویس سلیمان در زمین ایران جا گرفت تا امتیاز ۱۵ به مصر برسد. وقت استراحت فنی دوم با پیروزی ۱۶ بر ۱۴ مصر همراه بود. با بازگشت دو تیم به زمین پاس عالی و آبشار خوب عبادی پور امتیاز ۱۵ را برای ایران کسب کرد. کسب دو امتیاز متوالی توسط یلی باعث شد تا ایران ضمن جبران امتیازات دو تیم در امتیاز ۱۸ برابر شوند. دفاع خوب علی اصغر مجرد امتیاز ۱۹ را برای ایران به همراه داشت تا یک امتیاز از حریف آفریقایی شان پیش بیفتند. دو تیم دوباره در امتیاز ۲۱ برابر بودند، اما کسب دو امتیاز متوالی توسط تیم ایران باعث شد سرمربی مصر تقاضای وقت استراحت کند. با بازگشت دو تیم به زمین امتیاز ۲۲ برای ایران کسب شد. در طرف مقابل عبادی پور امتیاز ۲۴ را برای ایران کسب کرد. در امتیاز ۲۴ بر ۲۳ کولاکوویچ تقاضای تایم استراحت کرد. با بازگشت دو تیم به زمین دفاع یلی توسط احمد مصری دو تیم را در امتیاز ۲۴ برابر کرد تا برنده این ست در امتیاز ۲۶ مشخص شود. در نهایت ست دوم با نتیجه ۲۶ بر ۲۴ به سود مصر به پایان رسید.
ست سوم:

نخستین امتیاز ست سوم برای مصر توسط احمد صلاح روی سرویسی که به لب تور برخورد کرد به دست آمد. امتیاز دوم توسط خود این بازیکن روی سرویسی که در انتهای زمین جای گرفت کسب شد. آبشار یلی و دفاع او توسط بازیکنان مصر باعث شد تا مصر ۳ بر صفر از ایران پیش بیفتد. نخستین امتیاز ایران روی سرویس خطا صلاح کسب شد. اشتباهات متعدد بازیکنان ایران در تمام مناطق زمین اختلاف امتیازی ایجاد شده بین دو تیم را به عدد چهار رساند تا کولاکوویچ نخستین وقت استراحت خود را تقاضا کند. با بازگشت دو تیم به زمین یلی امتیاز چهارم را برای ایران کسب کرد. محمد جواد کریمی به جای معروف برای دفاع روی تور به زمین آمد که پس از انجام یک رالی جذاب و دیدنی آبشار عبادی پور به تور برخورد کرد تا وقت استراحت فنی اول با نتیجه ۸ بر ۴ به سود مصر اتفاق بیفتد. با بازگشت دو تیم به زمین آبشار بی دقت عبادی پور امتیاز نهم را برای مصر به همراه داشت. دفاع روی تور مسعود غلامی امتیاز ششم را برای ایران به دست آورد تا اختلاف امتیازی دو تیم به سه کاهش یابد. وقت استراحت فنی دوم با نتیجه ۱۶ بر ۱۲ به سود مصر رقم خورد. با بازگشت دو تیم به زمین یلی امتیاز ۱۳ را برای ایران کسب کرد. سرویس عبادی پور و انجام حرکت پایپ توسط بازیکن مصری با خطا این بازیکن مواجه شد که سرمربی مصر بر خلاف نظر داور اعتقادی به این موضوع نداشت و خواستار بازبینی این صحنه شد که پس از بازبینی امتیاز این توپ به ایران داده شود. امتیاز ۱۶ برای ایران روی دفاع عالی غلامی به دست آمد تا در امتیاز ۱۷ بر ۱۶ سرمربی مصر تقاضای وقت استراحت کند. با بازگشت دو تیم زمین از دست دادن دو امتیاز متوالی توسط عبادی پور و یلی کولاکوویچ را مجاب کرد تا تقاضای وقت استراحت کند. امتیاز ۲۰ برای مصری‌ها روی ضربه سرویس احمد صلاح به دست آمد و در ادامه هم ضربه بد عبادی پور که به بیرون از زمین رفت منجر به امتیاز بیست و یکم برای این تیم شد. در نهایت این ست با نتیجه ۲۵ بر ۱۸ به سود مصر به پایان رسید.   ست چهارم:

مسعود غلامی اولین امتیاز این ست را به نام رقم زد. پوریا یلی با دفاع خوب خود دومین امتیاز را نیز برای ایران به دست آورد. در حالی که یلی این فرصت را داشت تا اختلاف دو تیم را به سه برساند با بی دقتی توپ را به بیرون فرستاد تا نخستین امتیاز مصر در این ست به دست بیاید. سرویس عالی، احمد صلاح و دریافت ضعیف حضرت پور امتیاز دوم را تقدیم مصری‌ها کرد تا بازی برابر شود. مصری‌ها خیلی زود توانستند اختلاف امتیازی ایجاد شده را جبران کنند و در امتیاز پنج بازی را به تساوی بکشانند. وقت استراحت فنی اول با پیروزی ۸ بر ۶ ایران به پایان رسید. آبشار احمد صلاح با دفاع روی تور مسعود غلامی مواجه شد و در امتیاز ۱۰ بر ۷ سرمربی تیم مصر درخواست وقت استراحت کرد. دفاع یلی نتیجه را ۱۴ بر ۱۱ به سود ایران کرد. خطا پنجه دو ضرب توسط پاسور مصر اختلاف دو تیم را به چهار امتیاز افزایش داد. وقت استراحت فنی دوم با نتیجه ۱۶ بر ۱۲ به سود ایران رقم خورد. کسب چهار امتیاز متوالی توسط تیم ایران در امتیاز ۱۹ بر ۱۵ سرمربی مصر را مجاب کرد تا تقاضای وقت استراحت کند. پس از بازگشت دو تیم به زمین تیم مصر دو امتیاز کسب کرد تا این بار کولاکوویچ درخواست تایم استراحت کند. با بازگشت دو تیم انجام حرکت دوبله وسط توسط عبادی پور امتیاز ۲۰ را برای ایران به همراه داشت. در حالی که تیم ایران از مصر سه امتیاز پیش بود چهار امتیاز متوالی داد تا در امتیاز ۲۱ بر ۲۰ به سود مصر، کولاکوویچ دومین وقت استراحت خود را هم تقاضا کند. کسب دو امتیاز متوالی توسط یلی و مجرد ورق را به سود ایران برگرداند. در حالی که فیاضی می‌توانست امتیاز ۲۳ را برای ایران کسب کند توپ او به بیرون رفت تا دو تیم در امتیاز ۲۲ برابر شوند. در حالی که امتیازات بین دو تیم رد و بدل می‌شد این ست در نهایت با پیروزی ۲۶ بر ۲۴ مصر به پایان رسید.

این دیدار در نهایت با پیروزی سه بر یک مصر به پایان رسید.

انتهای پیام/
ادامه دارد...

 

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: فدراسیون والیبال جام جهانی والیبال کولاکوویچ سعید معروف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۱۴۴۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تیم والیبال دانش آموزان ایران به جمع چهار تیم برتر جهان راه یافت

به گزارش خبرگزاری مهر، تیم‌ملی والیبال دانش‌آموزی ایران که با چهار پیروزی پیاپی مقابل اوگاندا، آلمان، بلژیک و هلند به مرحله یک چهارم نهایی رسیده بودند، امروز در ادامه بازی‌های درخشان خود و در حضور سفیر ایران در بلگراد، پیروزی مقتدرانه دیگری را در مسابقات والیبال دانش‌آموزان جهان ۲۰۲۴ مقابل تیم قدرتمند ایتالیا کسب کرد و توانست راهی جمع چهار تیم برتر جهان شود.

در دیدارهای دانش‌آموزی که در سه دست برگزار می‌شود، شیربچه‌های تیم‌ملی والیبال دانش‌آموزی کشورمان در رقابتی جذاب مقابل ایتالیای نامدار و دارنده سه عنوان قهرمانی دانش‌آموزان اروپا باز هم موفق ظاهر شد. دانش‌آموزان ایرانی در این بازی در دست اول با حساب ۲۵ بر ۱۹ و در دست دوم با نتیجه ۲۵ بر ۲۱ پیروز شده و با پیروزی دو بر صفر به مرحله نیمه‌نهایی راه پیدا کردند.

در پایان این دیدار دکتر حسن‌پور سفیر ایران در صربستان و دیگر اعضاء سفارت کشورمان که برای تشویق بازیکنان ایرانی به سالن ویزورا آمده بودند، در حلقه شادی دانش‌آموزان ایرانی حضور یافته و در کنار آنان جشن صعود به جمع چهار تیم برتر جهان را برگزار کردند.

تیم‌ملی والیبال دانش‌آموزی کشورمان در مرحله نیمه‌نهایی فردا شنبه ۸ اردیبهشت ماه راس ساعت ۱۰:۳۰ به وقت تهران در بلگراد به مصاف چین تایپه خواهد رفت.

کد خبر 6089350

دیگر خبرها

  • تاجگذاری باشکوه والیبال ایران: قهرمان جهان شدیم
  • دانش‌آموزان نابغه ایرانی بر بام والیبال جهان ایستادند
  • پیروزی تیم والیبال دانش‌آموزی مقابل چین تایپه/ تقابل با آلمان در فینال جهان
  • تیم والیبال دانش آموزی ایران فینالیست شد
  • قهرمانی جهان: والیبال ایران فینالیست شد
  • اتفاق عجیب در والیبال ایران؛ بازنده‌ای که هیچ وقت سقوط نمی‌کند
  • مسیر دشوار والیبال ایران برای المپیکی شدن
  • والیبال ایران چگونه المپیکی می‌شود ؟
  • والیبال ایران چگونه المپیکی می‌شود؟
  • تیم والیبال دانش آموزان ایران به جمع چهار تیم برتر جهان راه یافت